- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak to vis, ode me se niceho vazneho nedockas
Vzhledem k tomu, že u nás jezdí nejméně polovina národa na ojetinách, nemyslím si, že mávnutím proutku budou mít všichni na drahý elektromobil.
Buďte v klidu. Až vypadne spotřební daň z benzinu a nafty, bude třeba ji vybrat jinde, nejlépe z elektřiny, takže i kdybyste měl na auto, nebudete mít za co natankovat.
Pro výrobu baterií je nutné vytěžit obrovské objemy surovin. Na každou kilowatthodinu v baterii spotřebuje se přes 100 kilovatthodin při výrobě. Máme 5,5 milionů osobních aut a dodávek v ČR a pokud je budeme chtít nahradit elektroauty, tak jenom na noční nabíjení budeme potřebovat 4, 5 Temelína. Devět gigawattových bloků.
To zavani lelektrobyznysen za kazdou cenu, tedy pokud to vubec nekdy bylo neco jineho.
Oni časem vymyslí nějaké superbaterie, do kterých se hodně vejde, a jejich výroba bude děsně neekologická.
A co treba termojaderna elektrarnicka o velikosti kilovky cukru do kazde domacnosti?
Máte pravdu. Také bych moje 1,6 D Euro 6, neměnil. 700 km na jednu nádrž. Co je to za emise.
A něco s Maruškou nemáte ?
Naposledy mi vyprávěla minulý týden tu historku s plyšákem, tak zvědavě čekám, s čím zase přijde.
Elektromobilita má jeden zásadní problém. Jak jsem četl je to hoření elektroaut. V Německu shořel další elektroautomobil. Začínají se ozývat politici v Německu. V USA začaly zjišťovat proč dochází k požáru elektroaut Tesla. Co je toho příčinou.
Vy jste pane Kindle jak kafemlejnek. Smim se vas zeptat kolik aut se spalovacim motorem shori v Nemecku jen za jeden jediny den?
A jejich pricinou je co? Jestli to nevite tak pohonne hmoty.
Jako fyzikální chemik Vám můžu garantovat, že dokud se nevymyslí neelektrochemická metoda ukládání elektříny, elektromobilita fungovat nebude. Důvidem je druhá věta termodynamická a to je, prosím, jeden ze dvou základních principů fungování světa.