Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z Lindina odkazu - tři přání

Nikdo by neměl zůstat sám. Kočka, pes, ba ani člověk. Chvilka se přežije, ale jak plyne čas, přijde stýskání a každý by měl mít na blízku někoho ze svého živočišného druhu, aby mu nebylo smutno.

Můj životní partner černý a divoký kocour Damián pocházel z útulku. Své rané kotětství tam prožil v pestré společnosti mnoha dalších koček, které též čekaly na nové člověčí rodiny. Pak si vybral svůj dvounohý personál, dostalo se mu takové péče, jakou si zasloužil, jenomže zůstal sám. Časem zjistil, že je mu smutno po kočkách a vymňoukal si kamarádku. Byla jí Dorka, šlechtična, jejíž pradávní předkové pocházeli až od dalekého jezera Van v Turecku. Nádherná vznešená éterická bytost, tolik kontrastující se svým druhem. Prý na ně býval hezký pohled, když Damián běžel a ona vedle něj jakoby plula vzduchem.

Jak už to občas bohužel bývá, Dorce nebylo dáno dlouhého života. Zhruba po roce a půl se ve své odvaze pokusila přeprat automobil. Nastaly dny smutku, dvounožci si to dávali za vinu a vyčítali si, že tomu nedokázali zabránit. Damián opět zůstal sám a zase mu bylo teskno. Zhubl, zpasivněl, dokonce přestal pěstovat jeden ze svých nejoblíbenějších sportů, jímž byl myšilov.

A tak jsem zákonitě přišla na řadu já. Byli jsme si s Damiánem blízcí původem, též já pocházela z útulku, i když mnohem menšího než on. Z domácího depozita paní Jitky, možná si vzpomenete, můj dvounohý asistent vám o ní před časem škrábal.

Ze mě a Damiána se stala sehraná dvojka, občas jsme se sice trochu poškorpili o teritorium, ale milovali jsme spát hezky čumáček vedle čumáčku na jednom dvounožci. Však jsme to s tím naším personálem dovedli pěkně skoulet, třeba když jeden z nás kontroloval zakázané území na kuchyňské lince a druhý hlídal u dveří.

Damián byl o tři roky starší než já a ve svých patnácti létech mě opustil. Vydal se na druhý břeh a já najednou zůstala sama. Dlouho jsem zvažovala, jestli si mám vymňoukat nějakou novou kočičí družku nebo druha, ale pak jsem se rozhodla, že to neudělám. Přece jen jsem už byla dáma v létech, měla jsem ráda svůj klid, a tak jsem si mňoukla, že než se nervovat s nějakým ukňouraným kotětem, dám se raději na škrábání. Nakonec úplně sama jsem nezůstala, mám ve svém okolí spoustu kočičích a dokonce i dva psí kamarády.

Jenomže čas běžel dál, minulo mi šestnáct a já cítím, že se zanedlouho vydám za Damiánem. Víte, my kočky to poznáme předem. Nyní je jaro roku, který dvounožci označují číslem 2015 a žáby ze sousedovic jezírka kuňkají, že bude nezvykle horké léto. Můj šestý smysl mi říká, že někdy na jeho sklonku odejdu.

A tak si dovolím mít vůči svým dvounožcům tři přání. Chtěla bych, aby si po mně zase pořídili další kočičí stvoření. Je mi úplně jedno, jestli tak učiní za týden po mém odchodu nebo třeba až za rok, to nechám na jejich cítění.

Avšak jak už jsem mňoukala dřív, nikdo přes veškerou dvounožčí lásku a péči nemůže být úplně spokojený, pokud je sám. A tak mé druhé přání je nasnadě, chtěla bych, aby se po čase v mém nynějším domečku usadilo alespoň osm kočičích tlapek a dva ocásky. Výběr nechám na dvounožcích, ale potěšilo by mě, kdyby si ty nožky a ocásky byly už od samého začátku nějakým způsobem blízké.

Jak víte, před časem jsem se rozhodla ukrýt několik svých škrábání do starého koberce na půdě s tím, aby je můj dvounohý asistent po mém odchodu objevil, přeložil do lidštiny a dopravil k vašim očím. Nu a s tím souvisí mé třetí přání, chtěla bych, aby toto škrábání vydal jako poslední. Bude mým rozloučením a poděkování všem čtyřnohým a dvounohým, kteří měli tu trpělivost číst mé výtvory, případně se účastnit mých někdejších soutěží.

Pokud je ten můj dvounohý asistent aspoň maličko soudný a vnímavý, věřím, že jej vydá nedlouho před tím, než se v jeho domečku opět rozezní nové mňoukání a předení. Nu a jestli budu mít štěstí, třeba se některý z mých kočičích nástupců jednoho dne chopí mého pomyslného drápku a bude vás místo mě zdržovat svými výtvory.

Dodatek překladatele z kočičtiny:

Taková přání se mají plnit, ale maličtí zatím trénují a odpočívají u maminky. Stěhovat se budou za tolik dní, kolik mají dohromady tlapek, hlaviček a ocásků.

 

Autor: Jan Pražák | neděle 4.9.2016 16:06 | karma článku: 26,92 | přečteno: 542x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 16,40 | Přečteno: 242x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,51 | Přečteno: 760x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,72 | Přečteno: 824x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,81 | Přečteno: 1008x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 952x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,79
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.