Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L39u34c50i71e 32P54r66a27ž45á97k25o27v25á 5812598363873

Z tohoto pohledu je to otázka k zamyšlení, nicméně tohle je velmi individuální a na světě je spousta homosexuálních párů, které jsou schopné vychovávat děti daleko lépe, než některé heterosexuální. Stačí se občas rozhlédnout kolem sebe a kolikrát zůstane člověku rozum stát, když vidí, co a/nebo jak se snaží plnit roli matky/ otce... :-/

+2/0
13.7.2018 12:19
Foto

J96a62n 20P85r34a42ž94á93k 4228757539250

R^

0/0
13.7.2018 13:14
Foto

L68i17b76u76š53e 47P42a61l13k83o45v33á 5271293677259

souhlasím - o tom kdo je dobrý rodič rozhoduje více faktorůR^

moc pěkný blok-jak je ostatně u tebe zvykem

+4/0
12.7.2018 13:54
Foto

J64a47n 52P37r27a26ž57á35k 4778737149900

Diky :)

0/0
12.7.2018 18:14

A55l77e20n78a 22P12e76t89r47u 4492715430271

Pro mne je otázka, zda homosexuální žena či muž mohou dobře vychovávat dítě je zhruba stejně smysluplná, jako se ptát, zda tmavovlasé osoby mohou být dobrými rodiči.

Někteří ano, někteří ne.

+8/0
12.7.2018 8:36
Foto

J74a83n 23P26r85a67ž14á73k 4788387749320

Přesně - je to o lidech.

+2/0
12.7.2018 8:37

D26a97n52a 59P51o98l79a42n50e15c35k73á 3666205257515

R^

0/0
12.7.2018 10:36

D77a76v25i75d 19V20l52k 6416445188907

Honzo, dobře jsi to napsal.Mám v širší rodině i transexuála a pro mé děti je to nejoblíbenější strýček, co mají. Klidně bych mu je svěřil, kdyby se se mnou něco stalo. Moje dcera chodí s klukem z děcáku, takže ho vychovával kde kdo, včetně heterosexuálního pěstounského páru, kde ho matka řezala jak žito a pěstoun si ho ani nevšiml a je to fajn kluk.

A taková ta tradiční rodina táta máma je samozřejmě ideál, ale ideál který se vytrácí už pěkných pár let. Takže pindíky nebo kačenky u rodičů jsou vedlejší, důležitá je láska a péče, kterou děcku dají. Jo a ještě drobnost. Růžová barva byla třeba ve středověku považována za barvu bojovníků a válečníků, takže vše je relativní. Díky za dobrý blog!

+8/0
12.7.2018 8:33
Foto

J15a98n 26P75r48a44ž56á95k 4138347409950

Díky za koment a příklad z praxe, davide. A mladým moc držím palce:-)

0/0
12.7.2018 8:37

J49i90r10i 75P68r58a48j58z 1753523627954

Mě stále při tomto řešení tak nějak chybí něco víc. Stále se říká důležité je aby dítě "přežilo" , což je pro mě odporné, protože já nechci přežívat , ale chci žít. Důležité je aby mu byli zajištěny materiální potřeby. A dál ? V bibli je psáno(doufám, že to je tak) "Nejen chlebem je člověk živ." Takže pro dítě je důležitý , aby se správně vyvinulo i mentálně mužský a ženský vzor. Což dnes okolo sebe moc nevidím. Ale jak je to u homosexuálních párů to netuším.

0/0
12.7.2018 8:29

J11i23ř97í 22C15i54m20r25m43a18n 6735420345399

Váš dotaz je argumentační faul. Máte nějaký důkaz pro to, že by mezi "heteráky" bylo větší procento alkoholiků než mezi homosexuály? Pokud ne, proč při té volbě nabízíte zrovna alkoholické hetero rodiče?

+2/0
12.7.2018 8:22
Foto

J85a38n 20P23r21a27ž47á80k 4748837189430

Berte to jako příklad, nikoli výčet všech možností, Ale OK, faul beru, klidně mi kopněte penaltu, zkusím ji chytitt;-)

+1/0
12.7.2018 8:35

D83a81n94a 59P24o61l46a29n73e35c46k43á 3896585237245

Protože se alkoholičtí hetero rodiče dost často vyskytují.

0/0
12.7.2018 10:37
Foto

L62e40o26n67t51ý38n71a 19C47h62v41á44t58a30l47o23v13á 1713705376

Děti potřebují především zajištění biologických potřeb k přežití a dále někoho "svého" kdo je bude mít opravdu rád. "Máma kdyby koza byla, pořád je to máma". A když máma není, tak kdokoliv, kdo dítě bude mít opravdu rád. A protože homosexuálové většinou bývají emotivněji založeni, mohli by tohle splnit.

Dnes je to tak, že se s dětmi moc pipláme, je to v pořádku, protože jsme tak bohatí, že si to můžeme dovolit, ale faktem je, že nikdy v historii tomu tak nebylo. Dříve se většina neohlížela na nějaké potřeby dětí, fyzické tresty byly běžné, odchod do služby nebo na studia v nízkém věku také nebylo nic výjimečného. V dobách, kdy bylo běžné mít hodně dětí, bylo nemyslitelné se věnovat jakýmsi psychickým pseudoproblémům dětí, protože primární bylo přežití, což mimo jiné znamenalo i těžkou fyzickou práci nejen pro rodiče, ale i pro děti. Ona nakonec ani ta "tradiční" rodina nefungovala u většiny, protože stejně jako dnes si to tenkrát mohlo dovolit jen málo rodin. V rodině pracoval, kdo měl nohy ruce, aby se početná rodina uživila.

+4/0
12.7.2018 1:17
Foto

J29a82n 93P22r94a14ž64á60k 4918767329620

R^To je moc hezky napsáno.

+2/0
12.7.2018 7:23

J14a32n 28P43a66l50l91a54s 1202856213612

Jene, před mnoha lety napsal dr. Plzák (volně z hlavy):

Když chcete řídit auto, musíte absolvovat autoškolu a složit zkoušky. Když si chcete pořídit dítě, nemusíte kromě soulože nic.

Pak to podle toho vypadá.

+4/0
12.7.2018 0:26
Foto

J30a12n 69P53r86a32ž39á28k 4868847939780

Nojo, Jene, když on ten rozmnožovací pud je jeden z nejsilnějších a zvládnou to i ty nejjednodušší živočišné druhy. Jinak by to ani nešlo, život by asi zanikl;-)

+1/0
12.7.2018 7:25
Foto

K46l14á71r46a 72T21ů26m70o39v78á 2403364117138

Honzo Honzo, do čeho ses to zase pustil?8-o Že "tradiční" rodina je out je jasné, ale... poslední dobou mám pocit, že je snad out nebo aspoň pořádně nudné být hetero.;-)

+2/0
11.7.2018 22:17
Foto

J56a62n 79P25r27a43ž71á41k 4918927439210

Out to není, Klári, jen trošičku rozebírám možnosti;-)

+1/0
11.7.2018 22:41
Foto

K72l69á46r14a 74T28ů37m49o95v62á 2783544807978

Stejně vždycky dojdeš k tomu, že je to o konkrétních lidech. ;-)

Zrovna včera psali o tom, že jen 2/3 mladých se považují za hetero, a pod tím byl odkaz na článek o tom, že 100% hetero ženy neexistují, že jsme všechny do nějaké míry bisexuální. Asi nemají vědátoři co zkoumat! :-D

+2/0
12.7.2018 7:06
Foto

Š68á49r31k50a 70M43e51d83k74o76v47á 7714665596160

To je blbost, já jsem 100% hetero:-)

Ale dneska je IN zkusit "všechno". Holky, patnáctileté kámošky, se líbají francouzsky, protože je to cool, a přitom lesby nejsou...atd...Pak nemaj mít vědci zamotanou hlavu;-D

+2/0
12.7.2018 8:46
Foto

K14l22á77r12a 61T48ů56m34o35v14á 2223974617168

Holky takhle experimentovaly už za mojí puberty. Ale je fakt, že tehdy jsi nebyla lesba kvůli jedné puse. ;-)

+1/0
12.7.2018 9:35
Foto

D93a82n34a 43A29d74á32m20k50o31v10á 7684883931688

Také si TO, nedovedu představit s ženou, ale jinak souhlasím je to o lidech.R^V

0/0
13.7.2018 13:13

J65i12r60i 77P42r91a50j10z 1513293587214

Pro mě teda rodina není přežitek a myslím si, že není out.Já to beru jako závazek a zodpovědnost , že si nemohu jen tak sebrat a říci jé ono nám to nějak nevyšlo tak ahoj .

0/0
12.7.2018 8:22
Foto

K25l94á46r58a 45T89ů76m80o92v22á 2373474847838

Od podoby "maminka se stará o děti a domácnost a tatínek vydělává peníze" jsme se přece jen trochu posunuli.

0/0
12.7.2018 9:37

J93a70r55o12s91l59a61v 64H69i11ř60m30a28n 7241522816822

Pokud si dobře pamatuji, tak debata o adopci dětí homosexuálními páry byla prvotně ( a myslím, že tam i směřovala zákonodárná iniciativa) zaměřena na adopci vlastních dětí partnera např. v registrovaném partnerství.

+2/0
11.7.2018 20:27
Foto

J23a69n 62P16r24a14ž71á64k 4788227229750

To by byla asi ta nadějnější varianta.

+1/0
11.7.2018 21:59
Foto

Z52d74e23n92ě58k 96M78a53t49u37š98k59a 7598356455976

Mohou homosexuální páry poskytnout dětem dobrou výchovu?

Mohou

+12/−2
11.7.2018 18:24

V25o70k61o37u20n 39V23l76a31d76i79m66i83r 8472228479488

Ano, rozhodne lepsi nez detske domovy. O kdyz se to zem co vymenili peticipou hvezdu za kriz nelibi.

+1/0
11.7.2018 19:23

I88v26o 35Ž46á37č69e27k 9730382429857

Mohou, ale s menší pravděpodobností než heterosexuální.

+4/−1
11.7.2018 19:40

M70a13r56e87k 67V73a48l17i59č83e64k 2221609464700

Pardon, minus mělo bejt plus.

0/0
11.7.2018 20:15

J80i27r22k69a 12L24i61b20e70ň19s19k61ý 4872111444639

Děkuji nechtěl bych být dítětem zodpovědných homosexuálů - to dítě totiž bude žít v jakémsi pseudosvětě a těžko někdy pochopí jak existuje normální svět, bude to muset složitě zjiš ́tovat - bude muset zkoumat, co je to archetyp matky, co je to heterosexuální láska atd atd. A stejně mu to dětství nikdo nemůže zprostředkovat, jedině, že by se jeho taťkové kamarádili s hetero-párem a nechali ho tam často na návštěvě... Hodně věcí máme vpodvědomí a nevědomí a dva hodní tátové, co maj pěkný chráněný styk každý večer, to těžko vynahradí - nejde to.

+6/−3
11.7.2018 18:04

D81a96n37a 16P27o30l90a97n19e97c14k86á 3636335147735

Ale ta rodina přece nežije ve vzduchoprázdnu. Má babičky, dědy, strejdy, tety, sousedy, rodiče kamarádů...... Pravda, ve škole je to samá ženská, učitele aby pohledal...

0/0
12.7.2018 10:41

M10a65r87t98i60n 67K40a70v18k91a 4846781572222

Argumenty zastánců homosexuální adopce jsou dost často podobné argumentům zastánců střídavé péče.

Tohle jsou jen blogy, takže se jedná o vyjádření vlastního pohledu na některé události, společenská témata apod.

Přesto, Dole v odkaze jsou studie, které ukazují, že 90 procent dětí vyrůstajících mezi dvěma homosexuály, má v budoucnu psychické problémy a jak ty studie ukazují není to proto, že by je někdo šikanoval. Ale proto, že v takovém vztahu chybí mužský a ženský prvek.

Podobně studie o střídavé péči ukazují, že většina dětí následně jak dospějí nenávidí své rodiče a deklarují, že svým dětem by podobné zvěrstvo neudělali.

Ono to má logiku, dítě potřebuje rodiče, maminku a tatínka. To homosexuální páry nemohou splnit.

U střídavky je zase problém, že dítě nemá domov. Mění prostředí, školy, a rodiče. Ale jasně, je to vše moderní a kdo říká opak je ten, kdo nepochopil současné trendy.

+16/0
11.7.2018 17:42
Foto

J60a16n 25P29r81a25ž33á39k 4528607369230

Samozřejmě, fungující biologičtí rodiče jsou pro dítě to nejlepší. Ostatní je jen lepší nebo horší alternativa.

+5/0
11.7.2018 18:25

I13v20o 73Ž55á46č15e45k 9600312229447

Druhou nejlepší alternativou je bezdětný heterosexuální pár. Někde jsem četl, že na "trhu" je jich dost. A samozřejmě je další alternativa - jeden z biologických rodičů s "náhradním" partnerem, který to dítě přijme a má je rád. Nebo i jeden z biologických rodičů jako single. Všem těmto variantám bych tak nějak intuitivně dal přednost.

+3/0
11.7.2018 19:50

R13a24d65e65k 96H35o45d21a50ň 9966467971713

Bavíme-li se o adopci homosexuálním párem, pak ideální varianta (biologičtí rodiče žijící jako heterosexuální pár) je ze hry. Lze předpokládat, že heterosexuální pár - nerodiče by měl nějaké body k dobru, takže tahle varianta pro dítě zřejmě taky neklapla. Zbývá tedy varianta buď žít v děcáku, nebo homosexuální pár. Dle mého názoru je tedy lepší homosexuální pár než děcák. Je lepší i než třeba biologická matka - samoživitelka, protože co si budeme povídat, to "párování" je mmj. i z toho hlediska, že jsou tam dva lidé co se mohou postarat, a určitá finanční stabilita. Taky možnost dítěti se více věnovat, protože to nemusí zvládat všechno jeden člověk.

Co se týče psychických problémů, jakkoli tam může být korelace, nemusí to být kauzalita - hnusně řečeno, vzorek dětí v děcáku patrně nebude odpovídat vzorku "běžných" dětí, protože zažil spoustu toho co běžné děti ne. Ať už rozvod či ztráta rodičů, nebo např. odebrání v důsledku neschopnosti rodičů se o potomka postarat. Taky je zde poměrně výrazné zastoupení romů, alkoholismus, kouření či drogy v těhotenství a tak dále.

0/0
12.7.2018 8:48

D44a50n88a 49P69o22l37a72n46e17c36k60á 3436465477735

Jak jsem psala výše: Ale ta rodina přece nežije ve vzduchoprázdnu. Má babičky, dědy, strejdy, tety, sousedy, rodiče kamarádů...... Pravda, ve škole je to samá ženská, učitele aby pohledal... Ohledně střídavky - není tomu vždycky tak, škola třeba zůstává stejná, ale tam ukáže až čas, co bylo lepší. Důležité spíš je, že se rozvedení rodiče nehádají, nedělají si naschvály a dokážou se dohodnout.

0/0
12.7.2018 10:44

Z22d60e39n92ě79k 26B67á58r67t42a 2273254247725

Jistě,že mohou a některé ji už poskytují.Pokud jde o adopci,tak proč ne?Už nyní mohou dostat homopáry dítě k výchově do pěstounské péče.Nevím jak to funguje v praxi,ale zákon to umožnuje.Jistě,je to dočastná péče.Ovšem dětí,kteří se vrátí z pěstounské péče k biorodině je naprosté minimum.Pěstonu je pořád málo a dětí co potřebují pomoc hodně....

+2/0
11.7.2018 17:34

R62a66d21e12k 21J94a26r94o90š 4197848700666

Kdyby tím případným alkoholikem - rodičem byl někdo jako Bolek Polívka, Miroslav Kalousek, Jarek Nohavica, Olda Kaiser, Tomáš Hanák, Pavel Landovský, Vilma Cibulková, Eva Holubová.... Tak samozřejmě upřednostním rodiče alkoholiky. Ostatně alkoholismus se dá léčit...

+1/−5
11.7.2018 17:32

M17a39r15e62k 87V96a47l37i45č17e14k 2901279824390

Alkoholismus ano. Hloupost nikoliv.

+7/0
11.7.2018 17:34
Foto

J81a36n 93P22r58a72ž53á69k 4488417349510

Nojo, ale v životě nejde jen o prachy a slávu.

+1/0
11.7.2018 18:23
Foto

L57e26o69n29t17ý19n59a 59C28h61v78á38t27a75l44o26v59á 1173205926

To si myslíte, protože tu možnost nemáte, znám biologické dítě jednoho ze jmenovaných osobně a věřte nebo ne, nemůže otci přijít na jméno. :-/

0/0
12.7.2018 1:01

D22a85n22a 63P24o72l21a92n62e68c66k31á 3626545897215

Bolek Polívka má svých dětí celkem dost, nepotřebuje adoptovat.:-)

0/0
12.7.2018 10:45
Foto

H75a86n96a 81V67l32k20o29v57á 9645934822374

Níže se rozvinula diskuse o dětech z děcáku.

Souhlasím s Martinem Kavkou že ten argument je debilní. Proč řekl již ve svém příspěvku. Stačí jednou za rok pohlednice a dítě má s adopcí utrum.

Jiné je to s pěstounskou péčí. Ta je navíc honorována a dítě dostává i nějaké příspěvky na živobytí.

Sama znám dvě ženy co mají dítě v pěstounské péči nikoli pro zisk (i když jsou pěstouni co se tím že mají třeba 5 dětí v PP živí) ale proto, že pěstounská péče je prostě dostupnější. Ovšem s rizikem že si biologický rodič vzpomene a dítě které vám 5 let říká mami vám seberou....

Na druhou stranu jsou pěstouni co děti v osmnácti vyprovodí před dveře stejně jako děcák protože už za ně nedostávají zaplaceno.

Mnoho dětí je od pěstounů i vraceno a prošli péčí několika pěstounů....

Prostě toto téma není jednoduché ani příliš radostné.

Co se týká výchovy homosexuálními páry měla jsem klientku co byla vdaná a potom žila v lesbickém vztahu. Holčička byla spokojená a tenkrát někdy v roce 1998 bylo docela exotické když říkala "mamky přišly". Ta biologická mamka si pochvalovala jak krásně se o ně ta druhá stará. Dělala jí agentku. Biologická mamka je houstlistka a s manželem hudebníkem soupeřili... zatímco s druhou mamkou se doplňovaly.

A tak to je. Někdy to vyjde, někdy ne. Jako u heterosexuálů.

+11/0
11.7.2018 17:02
Foto

J37a20n 41P30r40a39ž71á13k 4158157449960

Hani, díky za koment opřený o zkušenosti z reálného života.

+1/0
11.7.2018 18:21

Z65d96e59n94ě57k 74B71á85r33t49a 2713194387355

Větší děti většinou nikdo do adopce nechce.Zájem je o mimina a prcky.V dětských domovech jsou tedy většinou starší děti a sourozenecké skupiny.

0/0
11.7.2018 18:48

M88a74r92e16k 58T77r38i64z35u58l35j10a32k 8250286177707

Karma za otevřené, nedogmatické přemýšlení. Myslím si, že v této věci je potřebná obrovská citlivost a klidná diskuse opírající se o odborné znalosti a relevantní výzkum. Nejstrašlivější tragedií by bylo, kdyby se takto citlivé otázky staly hájemstvím jakýchsi vzájemně rozdělených internetových táborů, kde si každé "zlaté rouno" dovolí hulvátské výkřiky prýštící z ubohé nedovzdělané duše.

Na otázku položenou v závěru jsem zprvu chtěl reagovat, ale vidím, že tak v diskusi už učinili jiní. Samozřejmě nejlepší je, aby se děti rodily do láskyplné rodiny bez závislostí a sociálních či jiných deprivací. Zní to málem jako utopie, ale znám takových rodin spoustu, takže z vlastního pozorování vím, že je to možné. Na adopci dětí homosexuálními páry nemám úplně vyhraněný názor, ale spíše si myslím, že by to měla být výjimka, ne nějaká málem až vynucovaná "norma". Abych odpověděl na otázku v názvu blogu, ano, domnívám se, že homosexuální pár může dítěti poskytnout dobrou výchovu, protože každý člověk má schopnost obětavé, nezištné lásky a nikomu se nesmí apriori tato schopnost upírat. Nevnímám přitom svá slova jako zásadní axiom, ale jako otevřenost vůči dané problematice.

Patří k tomu všemu jistě také obecně známá věc, že příroda je uzpůsobená tak, že u hominidů se potomci rodí jedině ze spojení samce a samice. U lidí pak, tedy u muže a ženy už vstupuje do hry i umělé oplodnění. takže přímé spojení nemusí být nezbytné. Jsem pro to, na prvním místě respektovat přirozené zákonitosti. Rodina tvořená mužem a ženou má jasné privilegium, které prostě existuje a je jednoduše třeba je ctít. A pak mohou být také legitimní a seriozní výjimky, které se nesmí dehonestovat, protože každý člověk, každá lidská bytost si zasluhuje úctu a veškerou důstojnost.

+7/0
11.7.2018 16:59

M80a61r83t11i35n 60K33a10v88k32a 4956141862472

Souhlasím. Jenom si myslím, že výjimka by se neměla stát pravidlem.

+2/0
11.7.2018 17:32
Foto

J31a90n 15P50r95a20ž98á55k 4668677119700

Ano, příroda by měla mít přednost a vše ostatní jakýmsi náhradním řešením v případě potřeby. Tohle je velice citlivé téma a bylo by bláhové, posuzovat je jen podle toho, která strana barikády se tomu či tomu člověku více líbí. Díky za komentář, Marku.

+1/0
11.7.2018 18:19

KDO VYHRÁL?

BR17

Poputují Italské dvojhubky Marty Kučíkové právě k vám? Podívejte se na výsledky soutěže.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz