Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem smrtelně urazil francouzskou dámu

„Jak se vůbec opovažuješ na mě sahat, ty drzej sprosťáku?!? Jestli toho okamžitě nenecháš, spočítám ti to takovým způsobem, že budeš proklínat den svýho narození!!!“  

Vyřčené překládám do češtiny, aby tomu rozuměl i ten, kdo originální jazyk neovládá. Doprovodná gesta však překladu nepotřebují, před nimi by i samotný Lucifer zbaběle prchl do svého pekelného království.

Nicméně začnu raději od začátku. Už při vstupu do onoho domu jsem se cítil nadmíru nejistě a nervozita mi v roztřesených vlnách projížděla celým tělem. „Copak mě asi uvnitř čeká, přestojím to bez újmy na zdraví?“ Tázal jsem se sám sebe. Nicméně ve chvějící se ruce jsem svíral papírek s instrukcemi, které hovořily jasně. Věděl jsem, že uvnitř mě čekají tři dámy, které v případě potřeby nebudou znát slitování, a navíc vzadu za domem číhá jeden nevypočitatelný strážce.

S nejvyšší opatrností otvírám vstupní dveře, avšak v předsíni mě uvítá krom všudypřítomného příšeří překvapivé hrobové ticho, jakoby v celém domě snad ani nikdo nebyl. Obezřetně odkládám boty a svrchní oděv, kradmo se rozhlížím kolem sebe a se srdcem až někde v krku postupuji dál do ústřední komnaty. Hle, jsou tam, už je vidím všechny tři. Jedna mladičká nakrátko střižená v barvě havraní jako uhel. Druhá o něco starší se slušivým melírem, a třetí... Ano, ta třetí, je nejnebezpečnější, i když na pohled klame zdánlivou mírností. Vznešená dáma s polodlouhými decentními šedinami je jako jediná ze všech tři Francouzka, zbylé dvě jsou jen obyčejné Češky.

Opatrně usedám na měkký kožený divan, pod záminkou opětovného přečtení instrukcí sbírám cenné vteřiny a vyčkávám. Přichází ta nejmladší z nich, lehce se o mě otře útlým bokem a bez nejmenších skrupulí mi usedne na klín. Co teď? Je to jen finta na odvedení pozornosti nebo něco rafinovanějšího? Ve snaze mladou dámu neurazit a nepoštvat proti sobě se s ní maličko pomazlím, a pak nenápadně vstávám s nadějí, že mi to nebude mít za zlé. Zbylé dvě dámy mě mlčky sledují, melírovaná stojí jako socha a Francouzka pohodlně sedí na huňatém koberci. Dolaďují plán, jak nejlépe použít předem nachystanou past?

Sláva, první zkoušku jsem zvládl bez úhony, ale teď už musím opravdu jednat. Pokládám tedy donesené zboží na určené místo a nalévám nápoje. Říkám si, že pokud si dámy ihned poslouží, na chvilku je to zaujme a já získám čas ke splnění dalšího úkolu. Ony však jen krátce zkontrolují zboží, nápojů si ani nevšimnou a následují mě po schodech nahoru. Rychle se skryji v koupelně a pevně za sebou uzavřu dveře, abych mohl nenápadně odebrat a skrýt vše, co je mou povinností odnést pryč. Za dveřmi však slyším zlověstný šramot a tlumené projevy nelibosti, jak se některá z dam dobývá dovnitř. Honem tedy dokončím dílo, dveře znovu otvírám a snažím se vyhnout melírované, která se dere dovnitř. Chápu, chce sem za mnou. Nenápadně vyklouznu ze dveří a kupodivu se mi podaří uniknout melírované, která jen cosi zavrčí skrz zuby, věnuje mi pohrdavý pohled a zmizí v koupelně. Vracím dolů, kde Francouzka stále odpočívá na koberci a mladá se mě vyčítavě ptá očima, proč jsem ji prve tak brzy odstrčil.

Nejraději bych odešel, ale čeká mě ještě poslední úkol, ten nejtěžší. Musím zadním vchodem za dům za strážcem, a přitom dle instrukcí nesmím dopustit, aby mě dámy následovaly. Jako zázrakem se mi podaří proklouznout bez povšimnutí, ale neraduji se dlouho, neb strážce je hromotluk a nedůvěřivě si mě ze svého kutlochu prohlíží krvavýma očima. Rychle tedy před něj pokládám donesené zboží a on se na něj k mé velké úlevě okamžité vrhá.

Pod dojmem zdárně splněných úkolů polevuji v pozornosti, a když se vracím do domu, ve dveřích se mě snaží odstrčit melírovaná dáma a uniknout ven. „Promiňte, madam, nesmím vás tam pustit,“ omluvně jí bráním v úniku, zlehka ji otočím a pošlu zpátky. Kupodivu je rozumná, jen krátce zaprotestuje a rezignovaně mizí v útrobách domu. Jenomže ouha, než stačím zabouchnout zadní dveře, proklouzne mi Francouzka a vybíhá na zadní zahradu. Rozhlíží se, zlomek vteřiny váhá, čehož okamžitě využívám, beru ji za tělo a snažím nacpat zpátky do ústřední komnaty.

„Škrrr, uuuáááá, prsk! Vřísk, vřísk, chchchch!“ (Originální znění věty z perexu.) Dlouhosrstá kočka, kterou si majitelé dovezli až z Francie, se mi v pootevřených dveřích škube v rukou a seká packami s vytaženými drápy do všech stran v přesvědčení, že když ona chce, tak na té zahradě prostě zůstane. Netuším, jestli se chce kamarádit se strážcem venkovním králíkem, kterému jsem přinesl seno a mrkev nebo jestli hodlá prchnout někam pryč za účelem lovení, ale jedno vím jistě. Rozhodla se utéct a toho cizáka, který se jí v tom drze snaží zabránit, musí nekompromisně ztrestat a ukázat mu, kdo je tady pánem.

Vždycky jsem si myslel, že to s kočkama celkem umím, ale tuhletu Francouzku se mi daří nacpat dovnitř jen s vypětím všech sil a za cenu několika škrábanců. „Kdybysem to byl býval věděl, tak bysem sem nechodil,“ prolítne mi hlavou.

Nicméně úkol je splněn. Francouzka je neuvěřitelně naštvaná z toho, jak jsem se ji dovolil ponížit, prchá uraženě za gauč a v duchu spřádá plány na pomstu. Moura už zase stojí jako socha na svém místě a nevěřícně valí zelenožluté oči. Jediný, kdo zůstává v klidu, je černé kotě. Už dávno mi odpustilo, že jsem je prve sundal z klína moc brzo a teď spokojeně chroustá čerstvě donesené granule. Moura se navzdory všemu milostivě nechá krátce podrbat za ušima na rozloučenou, Francouzka na mě zpoza gauče naposledy zasyčí, já se spěšně oblékám, mizím a před domem vyhazuji do popelnice pytel s použitým stelivem.

„Charlotte? Ta hodná něžná kočička ti opravdu chtěla utéct nebo dokonce ublížit, Honzo? To není možné, ta by si přece nikdy v životě nic takového nedovolila,“ diví se sousedka, když jí po návratu z vánočního výletu vracím klíče od domu. Poté se nevinně usměje a dodává: „Hned po novém roce jedeme na týden na hory, viď, že se nám o ně zase postaráš?“ Odcházím domů a hlavou mi táhnou chmurné myšlenky s vidinou neradostných zítřků.

Autor: Jan Pražák | středa 29.12.2021 14:36 | karma článku: 26,86 | přečteno: 1140x
  • Další články autora

Jan Pražák

Příslušník VB coby kazič májového potěšení

Psala se první polovina sedmdesátých let minulého století a já byl chovancem středoškolského ústavu. Spíš než o vzdělání jako takové jsem plnou silou svých osmnácti let usiloval o srdce spolužačky Mileny.

30.4.2024 v 14:34 | Karma: 24,73 | Přečteno: 640x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 21,03 | Přečteno: 491x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,46 | Přečteno: 826x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 28,05 | Přečteno: 857x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,92 | Přečteno: 1019x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  18:36

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Rozhodnutí o přijetí či nepřijetí eura v Česku udělá příští vláda, říká Fiala

2. května 2024  14:35,  aktualizováno  18:25

Dvacet let od vstupu do Evropské unie Česká republika stále nepřijala společnou evropskou měnu...

Na Plzeňsku hoří střecha sklárny. Zásah je komplikovaný, říkají hasiči

2. května 2024  18:22

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hoří v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  17:53

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

  • Počet článků 2130
  • Celková karma 30,47
  • Průměrná čtenost 1301x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.