Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Drzej mlaďas

Nedovedete si představit, jak strašně mě ten drzej mladej fracek naštval. Zčistajasna se přede mnou zjevil, začal mi nadávat do plesnivejch dědků a ve tváři měl výraz, že se snad do mě pustí.
Tak tohle jsem já, abyste taky konečně poznali, jak vlastně vypadám

Do mě, představte si to. Do drsnýho zrzavýho kocoura s půlkou ocasu, kterej je už dost starej a zkušenej na to, aby si od nějakýho mladýho fakana nechal něco podobnýho líbit. A ausgerechnet zrovna ve chvíli, když jsem si po vydatný snídani přišel ještě na chvilku zdřímnout na zahradu, která patří mně, mýmu kámošovi jezevčíkovi Ferdovi a našemu dvouožci profesionálnímu zachránci.

Fakt je, že tohohle černobílýho, asi tak ročního mlaďase jsem si všimnul už před několika dny. Poprvé jsem ho viděl až na konci naší ulice v parčíku, jak se tam snažil cosi ulovit nebo jenom tak šmejdil, jestli by nenašel něco k jídlu. Když náhodou zblejsknul nějakou jinou kočku nebo dokonce menšího psa, tak na ně zvostra vystartoval, aby mu šli z cesty. Pozdějc se objevil i na zahradách blíž k našemu domku, ale ještě pořád byl mimo moje teritorium, tak jsem si ho nevšímal s tím, že počkám, co bude provádět dál.

No a teď se najednou zjevil přímo přede mnou, vytrhnul mě z podřimování, začal na mě vřískat všechny ty svoje nadávky a tvářil se, že po mně skočí. Tohle bylo proti všem pravidlům kočičího soupeření, který spočívaj v zalehnutí proti sobě, dlouhýho hodnocení sil soupeře, občasnýho zavrčení nebo zasyčení a posouvání se kousek dopředu nebo zpátky. Bejt při plným vědomí, tak jsem ho rovnou vyprovodil a svejma drápama a zubama naučil slušnýmu chování. Ale jak jsem byl přejedenej a rozespalej, jen jsem se jednou ohnal packou, zařval, aby táhnul, a pak jsem utekl sklápěcíma dvířkama domů. On se vám chvíli naparoval jak krocan, potom vyskočil na můj sloupek u branky, usadil se a tvářil, jako by mu to tam celý patřilo. Zkrátka jsem si uříznul pořádnou ostudu, ale každopádně prát jsem se nechtěl. Už jsem přece jen trochu starší kocour a tenhle panáček vypadal dost nebezpečně.

„Hele, Zrzku, nepotřebuješ nějak pomoct?“ Zeptal jsem se mě jezevčík Ferda, kterej celý tohle extempore viděl zevnitř. „Něco ti dlužím od minule, tak kdybys náhodou potřeboval, já ho vyženu.“

Bylo to od Ferdy hezký přátelský gesto, ale já ho odmítnul: „Víš, Ferdo, seš hodnej a férovej kluk, ale tohle si musím vyřídit sám. Jednak tomu mizerovi potřebuju ukázat, kdo je na týhle zahradě mezi kočkama pánem a za druhý sice vím, že bys ho snadno přepral, ale kočičí boje jsou úplně jiný než psí a on by ti mohl ošklivě ublížit.“ Načež Ferda jen krátce štěknul, že jako chápe a ujistil mě, že kdyby náhodou, tak bude ve střehu.

No a já měl co k přemejšlení, celej den jsem špekuloval, jak na toho zmetka. Vzal jsem v úvahu, že je mladší a větší než já, ale že musí bejt zároveň dost nezkušenej. Odpoledne jsem prošmejdil celou zahradu, vsadil na moment překvapení a vymyslel plán. Večer jsem zaujal pozici v takovým skrytým místečku na střeše zahradní boudy pod větvema jabloně a celej napnutej čekal, až se ten černobílej mizera zase objeví. No, řeknu vám, vydržel jsem tam celou noc, ale on se jako na potvoru už neukázal.

Takhle jsem to praktikoval tři dny, celý noci byl vzhůru, celý dny nezamhouřil oka nervozitou, až jsem toho měl vážně dost. Teprve čtvrtou noc, skoro až nad ránem jsem si to s tím drzým frackem vyřídil. Vlezl mi na zahradu, slídil po myších a nevšimnul si mě. No a já si řeknul, že když teda nerespektuje pravidla kočičího boje on, nebudu je respektovat ani já, pěkně jsem mu třema skokama přistál za zádech a packama nandal do kožichu, co se do něj vešlo. No né, nijak vážně jsem mu zase neublížil, na to to mezi náma nebylo tak daleko, a taky to nebylo potřeba. Svůj útok jsem vyztužil slovama, aby táhnul k čertu a už se tady nikdy neukazoval, a to na něj stačilo. Zakňučel, zamával ocasem a pěkně fofrem zdrhnul mezi plaňkama na sousední zahradu. No a já měl pokoj, oddychnul jsem si a myslel, že už ho nikdy neuvidím. Ani ve snu by mě nenapadlo, jakou to celý bude mít dohru.

Tejden po týhle příhodě mě probudil úplněk a vnuknul mi myšlenku, že bych se mohl jít podívat ven, jestli bych si tam neulovil nějakou noční svačinku. Už ve sklápěcích dvířkách jsem zaslechnul nějaký tichý kňourání, začal bejt zvědavej, oč jako kráčí a šel po hlase. Došel jsem až k tý boudě a tam na zemi za jabloní jsem ho uviděl. Jo, hádáte správně, byl to on, ten mladej drzej mizera. Jenomže tentokrát nebyl vůbec útočnej, ležel na boku, sotva dejchal, pravou zadní měl nějak divně zkroucenou pod sebe a smrděl blížící se smrtí. Jestli nevíte, co to je, tak ani nemůžete, tohle poznáme jenom my čtyřnohý. „Co teď? Mám ho dorazit? Nebo nechat bejt, ať si chcípne sám?“ Vztek mě už dávno přešel a já nevěděl, co mám udělat. Pak mi něco uvnitř řeknulo, že přece tohle je taky kočka jako já, že máme na světě spoustu nepřátel a že by teda nebylo dobrý, kdyby nás bylo o jednoho miň.

Já vám nevím, klidně si o mně můžete myslet, že jsem se dočista zbláznil. Ale u vědomí, že mi ten rošťák krom jedný pitomý ostudy nijak neblížil, jsem se rozhodnul. Teda spíš moje kocouří tělo se rozhodlo a následující chvíle šly jaksi mimo mě. Moje nohy mě zanesly zpátky domů, moje tlamička to celý vymňoukala Ferdovi a moje tlapky pak za doprovodu Ferdova štěkání bušily na dveře pokoje našeho dvounožce, kterej měl akorát po šichtě a tvrdě spal. Když jsme ho konečně vytáhli celýho rozespalýho a překvapenýho z pelechu, tak ty moje tlapky pro změnu běhaly sem a tam, ke dveřím na zahradu a zase zpátky k dvojnožcovi, a pak ke kůlně pod jabloň, aby toho člověka dotáhly až tam.

A dál? Dál už to šlo rychle, nebudu vás zdržovat. Náš dvounožec je ne nadarmo záchranář, toho černobílýho kocoura prohlídnul, poskytnul mu základní ošetření a pak ho odvezl na nějakou zvířecí kliniku, aby se tam o něj postarali.

Fakt je, že ani já a ani Ferda jsme toho kocoura už nikdy neviděli, ale za nějakej čas si nás vzal náš dvounožec stranou. Ferdovi řeknul, aby se posadil k jeho křeslu a mě si dal na klín tak, jak to dělává pokaždý, když si chce s náma vážně promluvit. Pak spustil: „Kluci, od teďka musíte bejt už pořád jen hodný, protože já kvůli vám dvěma utratil pomalu celou měsíční vejplatu. Toho kocoura muselo přejet nějaký auto, protože měl dost vážný vnitřní zranění a nebejt vás, do rána by tam venku chcípnul. Taky měl šeredně zlomenou nohu, bude na ni už nadycky napůl chromej. Ale na tý klinice ho dali dohromady a já pak nevěděl, co s ním, protože se tady po něm nikdo nesháněl a mít doma ještě jednoho takovýho drsňáka, jako seš ty, Zrzku, to by nebylo dobrý.“

Dvounožec udělal kratičkou pauzu, napil se vody, Ferdu pohladil po hlavě, mně prstama rozcuchal kožich, a pak pokračoval: „Víte, kluci, napadlo mě dát ho do útulku, ale jak jsem o tom mluvil s chlapama v práci, tak jeden se toho chytnul. Povídal, že mu nedávno umřela stařičká kočka a že si ho teda nastěhuje k sobě domů. Odvezl si ho rovnou z tý kliniky, stará se o něj, aby ho doléčil, a je moc rád, že ho má. Takže pánové, nakonec jste udělali dobrej skutek, děkuju vám za sebe, za svýho kolegu a taky za Jonáše, tak se ten kocour teď jmenuje. A teď pojďte za mnou, přinesl jsem vám něco dobrýho na zub.“

PS: A tady je předchozí článek o Zrzkovi: Kluk s prakem

Autor: Jan Pražák | pátek 26.11.2021 14:34 | karma článku: 28,05 | přečteno: 1108x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 16,69 | Přečteno: 258x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,51 | Přečteno: 761x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,72 | Přečteno: 825x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,81 | Přečteno: 1009x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 953x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,81
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.