Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vinou své doktorky jsem nemohla nastoupit do práce

Zamlada jsem se proháněla pražskými ulicemi s tramvají. Navzdory hustému provozu a ne vždy příjemným cestujícím jsem měla tuhle práci ráda a za řídícím pultíkem jsem si dokázala odpočinout od starostí běžného života.  

Jenomže pak přišly zdravotní komplikace a na jednom vyšetření mi byla diagnostikována epilepsie. Sice lehká forma bez záchvatů, ale stačilo to k tomu, aby se můj sen o návratu do tramvajácké kabinky po mateřské definitivně rozplynul. A aby toho nebylo málo, když byly mému maličkému tři roky, přišla jsem o manžela.

Stala se ze mě prodavačka, kuchařka, uklízečka, vyzkoušela jsem i pár dalších profesí. V dobách, když už můj maličký nebyl tak docela maličký a nároky na domácnost se zvýšily, brala jsem i dvě zaměstnání najednou. Po dalších pár létech byl najednou maličký úplně veliký, vylétl z mého mateřského hnízda a mně k obživě postačilo klidné místečko v butiku kousek od vršovického nádraží. V příjemném měkkém barevném království halenek, svetříků, šátků a kulichů jsem si tam připadala trochu jako v bavlnce.

Ale rozhodně jsem se tam nenudila, od šéfa jsem slýchala pořád to samé: „Magdi, mohla byste tu příští týden zůstávat do osmi? Potřebuju poslat vaší kolegyni Jindřišku do prodejny na Smíchově.“ „Magdi, příští měsíc vás tu budu potřebovat sedm dní v týdnu, to víte, bude nápor.“ Plat nic moc, zájemců o moje místo spousta, a tak mi nezbylo, než těmhle opakovaným prosbám od šéfa vyhovět. Jenže konkurence byla veliká a podmínky složité, a tak jednoho krásného dne celé to měkké barevné království zkrachovalo i s tou svou pobočkou na Smíchově.

„Magdo, nechceš jít k nám uklízet? Zanedlouho se u nás uvolní jedno místo.“ Tuhle práci jsem sice moc nemilovala, ale pořád by to bylo lepší, než sedět doma v paneláku a chodit na pracák. A tak jsem se ráda chopila nápadu své kamarádky a hned druhý den zaběhla na personální oddělení úřadu, ve kterém dělala. Vypadalo to nadějně, od personalistky jsem se dozvěděla, že stačí, abych do konce příštího týdne donesla výpis ze zdravotní karty a od prvního bych se mohla začít vesele prohánět se smetákem po chodbách a kancelářích.

Jenže to nakonec celé krachlo. Připravit takový výpis není jen tak a moje obvodní doktorka ho podle svých slov musí udělat ve volném čase, protože v ordinačních hodinách je zvlášť v této době zavalena prací a zástupy pacientů, takže se k tomu prý dostane až tak někdy za měsíc. Do té doby bylo však místo se smetákem samozřejmě dávno pryč a na mě zbyl jenom ten pracák.

***

A teď si poslechněte, jak se mi předvčírem podařilo tu doktorku utřít. Minulý týden jsem měla kliku, objevila jsem volné místo prodavačky v jedné menší síti drogistických obchodů. Prý narychlo hledají někoho se zkušenostmi v oboru a dokonce do prodejny, kterou mám pár stanic tramvají. Takové místo se neodmítá a byla bych blbá, kdybych je okamžitě nekontaktovala. Tak jsem chytla příležitost za pačesy a v půlce měsíce nastupuju. Jenže na příští středu mě objednali ke svému doktorovi, pochopitelně mám dorazit i s tím zpropadeným výpisem z karty.

Naklusala jsem k té svojí doktorce a ona prý, jestli chci neschopenku. „Ale kdepak, jsem nezaměstnaná, potřebuju jen výpis ze zdravotní karty.“

„Tak nezaměstnaná?“ Koukla na mě pohrdavě přes brejle, „no, tyhle, co se válí doma a my na ně děláme, fakt miluju.“ Tohle mi fakt řekla, dovedete si to představit? No, já si v tu chvíli uvědomila, že mě hází do stejnýho pytle ke všem opilcům a nemakačenkům, co se celej čas flákají mezi paneláky, a začala jsem vidět rudě. Ani jsem se pořádně nestačila nadechnout a pěkně zostra jsem té doktorce pověděla, jak jsem minule nedostala místo jen kvůli tomu, že mi nedokázala včas udělat ten výpis.

Načež ta doktorka splaskla jak píchlej balon a nechala se slyšet, že si mám připravit peníze a v pondělí pro to přijít. Tak jsem fakt zvědavá, držte mi palce, aby mi to tentokrát vyšlo. Když to klapne, v tramvaji v kabince řidiče mě sice už neuvidíte, ale stavte se ve Vysočanech, poznáte mě podle toho, jak se na zákazníky usmívám. Ale jedno vám řeknu, jakkoli si vážím lékařů a vím, že to dneska nemají jednoduché, co nejdřív od té své obvoďačky uteču a půjdu někam jinam.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Pražák | pátek 5.11.2021 14:32 | karma článku: 30,83 | přečteno: 1120x
  • Další články autora

Jan Pražák

Záhadná podoba lidí a jejich zvířat

„Teda, tobě to sluší, ty seš ale kočka!“ Kteroupak ženu by nepotěšila taková upřímně myšlená věta. Nejen přitažlivého vzhledu, ale i pozitivních povahových vlastností lze snadno dosáhnout netoliko u žen, ale i u mužů.

15.5.2024 v 14:34 | Karma: 18,91 | Přečteno: 465x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak byla Maruška za zlodějku

„Je ti jasné, že sedíš u jednoho stolu se zlodějkou a měl by sis ohlídat věci, abych ti něco neukradla? Musíš počítat i s tím, že ti udělám ostudu, přijdou si sem pro mě a odvedou mě v poutech před zraky celého osazenstva.“

12.5.2024 v 7:07 | Karma: 25,74 | Přečteno: 766x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ženské zásadně nebiju

Jakkoli jsem možná drsňák a v dětství jsem byl pěkné kvítko, nedovedu si představit, že bych uhodil ženu. Už bych asi ani nespočítal, kolik poznámek, důtek a dvojek z chování jsem za svou prudkost dostal ve škole.

9.5.2024 v 14:34 | Karma: 25,61 | Přečteno: 1421x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Nepřekážej v těch dveřích, proboha!

Taky jste si všimli, jak se poslední dobou kdekdo postaví do dveří v hromadné dopravě a vůbec ho nezajímá, že by snad ostatní lidé chtěli vystoupit nebo nastoupit? Možná je to nějaká nová móda a kdo nepřekáží, není in.

6.5.2024 v 14:34 | Karma: 29,62 | Přečteno: 972x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Co s kočkou o dovolené?

Mám samozřejmě na mysli kočku čtyřnohou, protože tu svou dvounohou je nejlepší si vzít s sebou. Jinak by se totiž zlobila a vám by bez ní bylo smutno. Čtyřnohá bude sice taky prskat, ale s sebou si ji obvykle vzít nemůžete.

3.5.2024 v 14:34 | Karma: 20,88 | Přečteno: 684x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

  • Počet článků 2135
  • Celková karma 29,28
  • Průměrná čtenost 1298x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.