Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sex po šedesátce

Když byl ještě naživu můj manžel Karel, dopřávali jsme si každé léto čtrnáctidenní dovolenou v krásných českých, moravských a slezských krajích. Vždy jsme si našli nějaký penzión, ze kterého jsme pořádali výlety do okolí.

Naposledy jsme takhle byli v Třeboni a vzali s sebou našeho tehdy čtyřletého vnoučka Frantíka. Už byl dost veliký na to, aby se na ty dva týdny obešel bez rodičů, dceři s manželem to ušetřilo část dovolené a my si s malým užívali hrady, zámky a hlavně přírodu. Frantík se začal učit hledat houby, rozpoznávat vodní ptactvo jihočeských rybníků, moc se mu líbila plavba na malém parníčku okolo Světa a zvídavýma očima zkoumal honosné sály skvostů naší dávné architektury.

„Babičko, dědečku, pojedeme spolu zase příště?“ Zeptal se nás Frantík s rozzářenýma očima, když jsme ho po návratu vraceli rodičům, a my ho ujistili, že ano, ale že si bude muset počkat na příští léto.

Jenomže na podzim můj Karel náhle zemřel a já zůstala sama. Nebudu vás zatěžovat výčtem pocitů někoho, koho opustil celoživotní milovaný partner, řeknu jen, že naší mladí a zejména Frantíkova bezprostřední čistá dětskost mi hodně pomohla toto svízelné období překonat. Přes to přese všechno jsem však dokázala být natolik samostatná, že jsem se na ně neupnula a nenastěhovala se k nim. Pomáhala jsem jim, a tím pádem i sobě „pouze“ při četných oboustranných návštěvách a při podobných společných aktivitách, ale když jsem zrovna nebyla s nimi, zvykala jsem si na život v jedné osobě.

Překulila se zima, přišlo jaro, s ním i plány na blížící se léto a já se rozhodla pokračovat v dávné tradici letních dovolených. „Přišla jsi sice o manžela,“ říkala jsem si, „ale to neznamená, že zůstaneš sedět doma jako nějaká stará bába. Hezky zas někam vyrazíš a Frantíka vezmeš s sebou, vždyť jsi mu to vloni slíbila.“ Tenhle svůj plán jsem předestřela mladým, ti byli nadšení, Frantíkovi zazářily radostí oči a já pro nás objednala pobyt v malém rodinném penzionu kousek od Litomyšle.

„Promiňte, že vás ruším, mladá paní, ale nechtěně jsem zaslechl, že se zítra chystáte do Litomyšle. Pokud byste měli zájem, rád bych vám nabídl odvoz svým kočárem.“ Touto překvapivou větou mě od vedlejšího stolu oslovil při večeři hned druhý den pobytu jeden starší pán. Oslovení „mladá paní,“ adresované mně, víc jak šedesátileté ženské, neznělo vůbec ironicky, nýbrž jako kompliment a celá jeho nabídka vypadala upřímně a kamarádsky. V tu chvíli jsem mu neodpověděla přímo, ale když jsem dala Frantíka spát, vrátila jsem se dolů s tím, že pokud tam bude, prozkoumám bližší souvislosti.

Byl tam, seděl u malého stolku pro dva se sklenicí vína před sebou, a když mě uviděl přicházet, povstal, odtáhl druhou židli a gentlemanským gestem nabídl, abych si přisedla. Představil se mi jako Bedřich, prozradil na sebe, že je dějepisář a do penzionu si přijel odpočinout před novým školním rokem. Se smíchem uvedl, že oním kočárem pro odvoz do Litomyšle myslí svého prťavého Fiata na parkovišti u vrat. Šlo o vzdělaného člověka s mně blízkým smyslem pro humor a já neměla nejmenší důvod jeho nabídku odmítnout.

Následující den jsem se v Bedřichově přítomnosti náramně bavila nejen já, ale i můj v té době už pětiletý Frantík, když Bedřich vtipnými a i pro dítě srozumitelnými poznámkami komentoval průvodcův výklad v útrobách litomyšlského zámku. Po prohlídce jsme zašli na oběd na náměstí, pak courali po městě, v cukrárně dali kafe, pro malého zmrzlinový pohár a na zpáteční cestě se stavili na chvíli v lese. Tam se z Bedřicha vyklubal náčelník Apačů, který pozná každý strom podle maličkého kousku lístku nebo podle jediné jehličky a který dokáže ze suchých větví postavit past na medvěda. Frantík byl unesený a já spokojená.

Nebylo tedy divu, že jsme celé dva týdny strávili takto ve třech, já se postupně dozvěděla, že Bedřich poté, co ho opustila žena a syn se mu odstěhoval do ciziny, žije už několik let sám a bydlí též v Praze jako já, akorát na opačném konci. Ano, přiznám se, nedokázala jsem se ubránit pocitu, že možná nebudu tak docela proti, pokud mé budoucí kontakty s Bedřichem přesáhnou rámec běžného přátelství.

***

„Holka, není to příliš brzy po Karlově smrti? A nejsi ty na takové věci už trochu stará?“ Kladla jsem si otázky ve chvíli, když už jsme s Bedřichem měli za sebou pár krásných pražských schůzek, já na něm vycítila, že moc touží po užším sblížení. Pozvala jsem ho, aby mě večer navštívil a případně se u mě zdržel do rána. Bedřicha jsem měla ráda, řekla si, že přece navzdory všemu život jde dál a pořád jsem i ve svém věku pěkná ženská. Byla jsem sice trochu nervózní, ale připravená mu „dát všechno“ a těšila se na něj.

Z inteligentního přitažlivého muže se po sprše vyklubal i pozorný milenec, který ví, jak si ženu jemnými dotyky připravit. „Tak už pojď,“ zašeptala jsem v jistou chvíli a celá jsem se tetelila v očekávání příštích okamžiků. Bedřich se přesunul na mě a... A nic.

„Miluško, promiň... Víš já... Takhle napoprvé... Nezlob se na mě, jestli můžeš...“ Skulil se dolů, zatvářil se strašně zkroušeně, vyskočil z postele a prchnul do koupelny. Pochopila jsem ho. Po intimní stránce jsme se neznali, už není nejmladší a tohle se klidně může stát každému. Půjdu pro něj, aby se vrátil, pomůžu mu, a když to nepůjde, tak to přece vůbec nevadí. Jenomže jsem podcenila to, jak dokáže mužského úplně zbytečně zasáhnout vlastní selhání v takové situaci. V koupelně jsem ho našla, jak sedí v trenkách na hraně vany a hlavu má v dlaních. Pohladila jsem ho po vlasech, řekla mu, že to nevadí, vzala ho za ruku a chtěla odvést zpátky do ložnice, ale on na mě obrátil své uslzené oči a řekl: „Mám tě rád, Miluško, všechno jsem zkazil, promiň, radši půjdu domů.“ Nakonec se chvatně oblékl a utekl ode mě jako malej kluk.

Vrátila jsem se do postele sama, bylo mi smutno, ale rozhodla jsem se, že to tak nenechám. Bedřich se mi teď bude možná vyhýbat, ale přece kvůli jednomu nepovedenému večeru nedopustím, abych přišla o člověka, který mi začal být hodně blízký, aby Frantík ztratil náhradního dědečka, se kterým je šťastný a aby se sám Bedřich trápil jen kvůli tomu, že se mu to napoprvé nepovedlo podle jeho mužských představ.

***

Teď po delší době se tomu s Bedřichem občas rádi zasmějeme, ale po té nevydařené první noci jsem měla opravdu strach, že o něj přijdu. Zkoušela jsem mu volat hned druhý den, ale nebral mi to, tak jsem si řekla, že ho chvilku nechám, aby vychladnul, a pak si ho srovnám.

Asi za týden jsem se nezdržovala s žádným dalším voláním a večer zazvonila u jeho dveří. Byl překvapený, pozval mě dál a já viděla, jaký má doma nepořádek, všude samé rozevřené knihy a staré mapy. Zřejmě chtěl překonat zklamání, že mě ztratil a ponořil se do svého oboru.

Poprosila jsem ho, aby nám otevřel víno, pak jsme se posadili do křesel proti sobě, já mu položila ruku na ruku a zahleděla se do jeho očí. Nepustila jsem ho ke slovu a spustila: „Víš, Bedřichu, my ženské to máme jinak postavené než vy chlapi a zvlášť v tomhle věku je pro nás než vlastní sex mnohem důležitější přitulení do náručí. Vědomí bezprostřední blízkosti a prostý tělesný kontakt s někým, koho máme rády a kdo má rád nás. Milování samotné, pokud na to přijde, bereme spíš jako příjemný bonus navíc, a když se nedaří, nezboří se nám svět.“

„O... opravdu? Miluško, to jsem nevěděl. A ty... ty bys mě ještě chtěla?“ Bedřich se tehdy trochu zakoktal, vykulil na mě oči a zatvářil se, jako když malé dítě poprvé ochutná slaďoučkou lesní jahodu.

Nu, nebudu to moc rozvádět, z Bedřicha spadla nervozita a byl šťastný, že jsem ho nezavrhla. Zůstala jsem v jeho pevném chlapském náručí až do rána a nakonec došlo i na to, co se nám nepovedlo napoprvé.

Malý Frantík už chodí do druhé třídy, letos o prázdninách jsme si ho zase půjčili od mých mladých a vyrazili s ním na čtrnáct dní do Jeseníků. Hrady, zámky, Frantík si zase užil spoustu lesního dobrodružství se svým náčelníkem Apačů a poslední večer nás u ohniště na zahradě penzionu překvapil otázkou: „Babičko, dědečku, já vám upeču buřty, abyste mě příští prázdniny zas vzali s sebou.

Autor: Jan Pražák | čtvrtek 21.10.2021 14:38 | karma článku: 33,23 | přečteno: 1353x
  • Další články autora

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 28,98 | Přečteno: 662x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,49 | Přečteno: 794x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,59 | Přečteno: 999x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,95 | Přečteno: 945x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

„Jakube, šel bys se mnou na rande?“ Zvedl jsem oči od monitoru, poodjel se židlí kousek dozadu a překvapeně se podíval na Markétu. Od své kolegyně bych čekal prakticky cokoli, ale takovou otázku rozhodně ne.

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 25,46 | Přečteno: 954x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 2128
  • Celková karma 31,39
  • Průměrná čtenost 1303x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.