Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tak už mi šlehli první dávku

Ale kdepak, nenavštívil jsem žádné feťácké doupě, kde by mi nějaké zkušenější individuum stříklo do žíly perník, ani mi nikdo nedal šňupnout běloučký koks a dokonce ani neukroutil jointa trávy. Jednoduše jsem byl na očkování.

Jaké to bylo? Asi nejvýstižnější adjektivum je, že zábavné. Když jsem se konečně v přetíženém systému úspěšně zaregistroval, obdržel PIN2, dočkal se zarezervovaného dne D, tak jsem v pondělí vyrazil do mamutího očkovacího centra. Mamutí jsem zvolil na radu své moudré manželky, tvrdící, že budou mít dostatek vakcín snad i za neustále panujícího chaosu, a musím přiznat, že zase měla pravdu. Tedy zatím, jestli to tak vydrží i do druhé dávky a nešlápne do toho velký Babiš, to ví jen sám pánbůh.

„Jen pojďte, nevadí, jestli jste objednáni na pozdějc,“ mával rozpaženýma rukama na skupinku nás čekajících a vždy příliš brzo kamkoli přicházejících člověk první, tedy ten u vchodu. Zkontroloval zvací esemesky a poslal nás dovnitř. Tam už čekal člověk druhý u bezpečnostního rámu. Pokaždé pípám. A někdy i vícekrát, když si zapomenu vyndat z kapsy klíče, pak pro změnu mobil a do třetice třeba drobněnku. Jednou jsem se kdesi v daleké cizině už začal bát, že mě nenechají odletět zpátky domů. Ale tenhle člověk druhý byl shovívavý a nechal mě projít i navzdory pípání. Asi byl zkušený a na první pohled ve mně poznal nekňubu, který by nebyl schopen teroristicky zaútočit ani na opuštěné veřejné záchodky ve zrušeném nádraží nejzapadlejší vesnice.

Pak jsem vyfasoval číslo jako někde na poště, ani si nestačil vytáhnout občanku se zdravotní kartičkou a už se mě ujal člověk třetí, takto registrační úředník. Pravda, chvilku bloudil v systému, zdvojovaly se mu řádky očkování chtivých občanů, holt žádný počítačový program není dokonalý. Ale zvládl to, zkontroloval údaje, vytiskl mi papír pro doktorku a poslal mě na značky.

Na těch značkách nás bylo víc, organizoval to tam člověk čtvrtý, přesněji řečeno žena. Čekali jsme, jak se budou uvolňovat jednotlivé doktorské kukaně, a přitom někoho napadlo, že bychom si mohli na těch značkách zacvičit jako v Sokole. Připažit, upažit, vzpažit, ráz, dva tři, moc jsme si to neužili, neb doktoři byli rychlí.

„Měl jste covid?“ Optala se mě paní doktorka, takto člověk pátý. „Neměl… Tedy pokud vím,“ zněla má odpověď, která ji přivedla k pobavenému úsměvu. Následoval krátký rozhovor o mých alergiích, užívaných prášcích, prostě jako v běžné ordinaci, akorát tahle měla sotva dva metry čtvereční a chyběly jí dveře. Paní doktorka vše pečlivě zapisovala do papíru, který jsem vyfasoval u člověka třetího a já, nevím proč, měl dojem, že ji zdržuju. Měla toho moc, vypadala unaveně, tak jsem jí už jen spěšně popřál, ať se nenechá uhonit a opustil její milou společnost.

Člověkem šestým byla opět žena, příjemně oplácaná hezká dáma středních let ve slušivém modrém plášti. Měla pečlivě a spořádaně v řadě jako nějaké vojáky připravené injekční stříkačky s očkovací látkou, usadila mě na židličku a pokynula, abych si povytáhnul rukáv trika u své nedominantní ruky. Stejně nechápu, proč už se neříká, že je člověk pravák nebo levák, ale bere se to, kterou ruku má dominantní a kterou nedominantní. Mám s tím trochu problém, odevždy jsem levý na obě, ale před sestřičkou jsem ho naštěstí řešit nemusel, ona už z papíru od paní doktorky vyčetla, kam mě má bodnout. A pak už mi ta sympatická paní v modrém konečně šlehla tu zázračnou dávku, přičemž se mě celkem zbytečně snažila uklidnit, že to nebude bolet, protože jsem prakticky nic necítil.

Musím kajícně přiznat, že s člověkem sedmým jsem měl maličký spor. Byl drobný jako zagroškudla úředníček, zanesl do počítače provedený úkon a na dotaz, zda dostanu předem avizovaný očkovací průkaz, prohlásil, že oni nic takového nedávají. Pravda, možná jsem na něj byl příliš akurátní, když jsem se ho zeptal, podle čeho mám shánět druhou dávku, pokud jim to tam někdo do příště třeba vyhodí do povětří. „Vy mi teda dáváte,“ vylekal se, chudák. Možná mě měl za blázna a nesnesitelného otravu, ale vypsal mi kartičku a nakonec jsme se rozloučili v dobrém.

Pak už následoval jen člověk osmý, opět žena, které mě odmávla do klidové zóny, ve které se mám na chvíli posadit, kdyby to se mnou náhodou chtělo seknout. Neseklo a ani později jsem neměl žádnou reakci, pokud nepočítám dvoudenní drobný tlak pod levým ramenem své nedominantní, pardon, levé ruky při vzpažení.

Co říci závěrem? Jakkoli se naše vrchnost úspěšně snaží udělat chaos ve všem možném, tak tohleto očkovací centrum na pražském Vyšehradě funguje na jedničku a já věřím, že mnohde jinde je to podobné. Cením si práce lidí, tedy všech těch človíčků jedna až osm, kteří tam celé dny paralelně pracují v provizorních podmínkách velkých otevřených ploch a maličkých doktorských či sesterských kukaní.

Nechci zde nikoho k ničemu nabádat, vím, že každý má svůj rozum a kdo je aspoň trochu soudný, nevěří prapodivných fejkům a hoaxům, nesmyslně tvrdícím například to, že očkování z nás udělá poddajné loutky na dálkové ovládání, které ohrožují své okolí nebezpečným zářením. Vážím si doktorů a všichni, se kterými jsem v poslední době mluvil, mi potvrdili, jak je tohle očkování důležité, a prozradili, že sami jej podstoupili hned na začátku. Takže pokud jste ještě nebyli, klidně si nechte šlehnout také, celé to trvá jen chvilku a pobavíte se podobně jako já. Vím, že tohle očkování není všespasitelné, ale dokáže zachránit spoustu lidí před smrtí a navíc nám umožní, abychom mohli po víc než roce všemožných omezení začít zas postupně trochu normálně žít.

Autor: Jan Pražák | čtvrtek 13.5.2021 14:35 | karma článku: 26,71 | přečteno: 795x
  • Další články autora

Jan Pražák

Co s kočkou o dovolené?

Mám samozřejmě na mysli kočku čtyřnohou, protože tu svou dvounohou je nejlepší si vzít s sebou. Jinak by se totiž zlobila a vám by bez ní bylo smutno. Čtyřnohá bude sice taky prskat, ale s sebou si ji obvykle vzít nemůžete.

3.5.2024 v 14:34 | Karma: 19,92 | Přečteno: 482x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příslušník VB coby kazič májového potěšení

Psala se první polovina sedmdesátých let minulého století a já byl chovancem středoškolského ústavu. Spíš než o vzdělání jako takové jsem plnou silou svých osmnácti let usiloval o srdce spolužačky Mileny.

30.4.2024 v 14:34 | Karma: 26,20 | Přečteno: 731x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 21,07 | Přečteno: 519x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,75 | Přečteno: 846x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 28,26 | Přečteno: 869x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 2131
  • Celková karma 29,72
  • Průměrná čtenost 1301x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.