Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Drsňák s měkkým srdcem

I když Ferda je jezevčík a já drsnej zrzavej kocour s půlkou ocasu, tak jsme parťáci a kámoši, který se dokážou tolerovat. Ale toho dne jsme se pohádali, skoro porvali a jestli chcete vědět, jak se to semlelo, tak poslouchejte.

Ale napřed začnu trochu oklikou, o lovení. Dvounožec záchranář, u kterýho s Ferdou bydlíme, mi dal kdysi za úkol, abych náš domek a zahradu vyčistil od myší. Tahle práce mi sedla, myši mám rád, jeden se při jejich lovu zdravě procvičí, potrénuje postřeh a ještě k tomu příjemně nabaští. Myši považuju za takový spotřební zboží, rychle se množej, loví je kdekdo někdy i Ferda a pro nás čtyřnohý jsou něčím podobným, jako je chleba pro ty dvounohý. Až mi těch šedivejch potvůrek někdy přijde líto. Ale musím se pochlubit, teď už na naší zahradě myši skoro nejsou, a pokud mě přepadne chuť pořádně si zalovit, musím se pustit na výpravu někam dál.

Jenomže my kocouři to máme od přírody trochu složitý, jo, pardon, kočičí dámy jsou na tom podobně, abych je nediskriminoval. Zkrátka a dobře přírodní instinkty nás nutí lovit drobný opeřence úplně stejně jako ty malý hlodavce. A právě v tom je dost problém, protože našemu dvounožci dost vadí, když nějakýho ptáka ulovím, Nechápu sice proč, nevidím v tom žádnej velkej rozdíl, ale asi nemusím chápat všechno. No, každopádně jsem nakonec s dvounožcem uzavřel tichou dohodu, že budu dělat takovou zvířecí zdravotní policii a lovit jenom zraněný nebo neduživý opeřence, který by stejně dlouho nepřežili. Mně to zas tolik nevadí, zdraví ptačí jedinci se stejně strašně těžko chytaj a já to mám tím pádem jednodušší.

No a teď už konečně k věci. Bylo ráno, já si po snídani ještě trochu zdřímnul, pak se protáhnul ve svým pelechu a šel zkontrolovat misku, jestli mi tam nezbylo něco od snídaně. No, nezbylo, tak jsem vylezl našima dvířkama ve zdi na zahradu a najednou vidím, jak se tam akorát pod švestkou mrská na zemi nějaký ptačisko. „Ha,“ hrklo ve mně, „musím zkontrolovat, jestli není zraněnej a pokud jo, budu mít svačinku.“ Plížím se k němu, mrská se čím dál víc, tak si říkám, že zdravej pták by už přece dávno odlítnul a chystám se zaútočit.

„Zrzku stůj, tady něco nesedí!“ Zarazil mě v poslední chvíli instinkt. Tak jsem zpomalil a jen tak do toho tvora trochu šťouchnul packou bez vytaženejch drápů. A rázem mi to bylo jasný, po čuchu a pohledu jsem poznal, že je to malý kose, který se teprve učí lítat a omylem mi přistálo na zahradě. Však už to taky potvrdili jeho rodičové, který nad náma začali zběsile lítat v kruzích a hrozně mi nadávat. To jejich mládě bylo navíc tak zblblý, že nevědělo, jestli se mě má bát nebo se ode mě dožadovat krmení a začalo si na mě otevírat zobák.

„No, mladej, žížaly ti sice nenachytám, ale seš zdravej, tak tě nechám bejt, aby se o tebe táta s mámou mohli postarat. Trochu mě mrzelo, že ze svačinky nic nebude, ale mávnul jsem nad tím tlapkou a chystal se vrátit domů. Jenomže jak jsem se otočil, najednou koukám, jak se jezevčík Ferda vyřítil těma našima dvířkama ve zdi a celej nažhavenej si to žene k nám, že teda jako jestli toho ptáka nechci já, tak on by si rozhodně dal.

Postavil jsem se mezi ptáče a Ferdu, naježil hřbet a tu svou půlku ocasu, a začal prskat: „Na to zapomeň! Copak ty nevidíš, že je to mládě? Takový se přece neloví! Představ si, Ferdo, že by ti někdo zakousnul tvýho malýho kluka, jestli jsi teda někdy v životě nějakýho měl!“

Ale Ferda se nechtěl dát, pustil se do mě a výhružně vrčel: „To říká ten pravej, Zrzku, co vím, tak zrovna vy kocouři s oblibou žerete svý vlastní koťata. Nebo se snad mejlím?“

„Svoje koťata žerou akorát úplný trotlové, jestli to teda nevíš, ty chytrej.“ Tohle mě tak naštvalo, že jsem se neudržel a pěkně mu to omlátil o hlavu: „Ty asi ani netušíš, co to obnáší, a já pochybuju, že bys byl vůbec schopnej nějaký štěňata mít.“

Chápu, že to ode mě bylo možná trochu pod pás, ale zabralo to, Ferda se zarazil, chvilku dělal, že přemejšlí a pak spustil: „Hele Zrzku, brzdi, já tomu koseti přece nic neudělám. Víš, jednou jsem štěňata měl. To jsem ještě bydlel u tý starý paní, tenkrát jsme potkali hárající fenu, já se utrhnul z vodítka a skočil na ní. Sice jsem netušil, jestli ji kromě mě nakryl ještě někdo jinej, ani ta štěňata mi nebyla moc podobná, ale když jsem je pak viděl, něco tady uvnitř mi řeklo, že jsou určitě moje.“

Pak se Ferda posadil, kouknul se po těch ptačích rodičích, co pořád zoufale kroužili nad náma, a pokračoval: „Víš, Zrzku, já se jim vlastně vůbec nedivím, že nám tak nadávaj, dovedu si představit, jak jim asi je, když nás tu viděj jako dvě krvelačný šelmy u toho svýho mladýho, kterej nám ani neumí uletět před čumákama.

Přiznám se vám, že v tu chvíli mi přišlo líto, že jsem nikdy neměl žádný vlastní koťata a už ani nebudu mít. Došlo mi, že se tady hádáme jak dva kořeni, dloubnul jsem Ferdu čumákem pod žebra a řeknul: „Hele, padáme, ty blboune jeden, tady jsme akorát pro smích. A mezi náma zas dobrý, jo?“

Ferda mi hlasitě štěknul těsně u ucha, až jsem leknutím vyskočil, ale byl jsem rád, protože je to takový jeho gesto na usmířenou. A pak jsme šli, on domů přivítat našeho dvounožce, kterej se akorát vrátil domů po noční, a já to vzal přes plot k sousedům. Ulovil jsem si pár myší pro radost, ale tu poslední jsem nesežral, odnesl jsem ji domů Ferdovi, abych mu vynahradil to, jak jsem ho prve připravil o snadnou kořist.

A jestli chcete vědět, jak to nakonec dopadlo s tím mrňavým kosákem, tak vás můžu uklidnit. Kvečeru jsme ho s Ferdou viděli, jak na vedlejší zahradě provozuje pod dozorem ptačích rodičů to svoje letecký trénování. Jo, byl to určitě on, když potom přistál na stromě, začal ze sebe vydávat úplně stejný zvuky, jako když jsem nad ním ráno stál a on si myslel, že ho snad budu krmit.

PS: A tady je předchozí článek o Zrzkovi: Jak mi Ferda zachránil život

Autor: Jan Pražák | sobota 1.8.2020 20:12 | karma článku: 25,07 | přečteno: 755x
  • Další články autora

Jan Pražák

Zrádný tajuplný úplněk

Máte rádi Měsíc? Já tedy rozhodně ano. On totiž není jen strohým kamenným nebeským tělesem, je přímo romantickou osobností, která po staletí inspiruje generace umělců k jejich tvorbě, i obyčejné lidi k potěše a zamyšlení.

18.5.2024 v 7:07 | Karma: 14,08 | Přečteno: 173x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Záhadná podoba lidí a jejich zvířat

„Teda, tobě to sluší, ty seš ale kočka!“ Kteroupak ženu by nepotěšila taková upřímně myšlená věta. Nejen přitažlivého vzhledu, ale i pozitivních povahových vlastností lze snadno dosáhnout netoliko u žen, ale i u mužů.

15.5.2024 v 14:34 | Karma: 19,02 | Přečteno: 541x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak byla Maruška za zlodějku

„Je ti jasné, že sedíš u jednoho stolu se zlodějkou a měl by sis ohlídat věci, abych ti něco neukradla? Musíš počítat i s tím, že ti udělám ostudu, přijdou si sem pro mě a odvedou mě v poutech před zraky celého osazenstva.“

12.5.2024 v 7:07 | Karma: 25,87 | Přečteno: 778x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ženské zásadně nebiju

Jakkoli jsem možná drsňák a v dětství jsem byl pěkné kvítko, nedovedu si představit, že bych uhodil ženu. Už bych asi ani nespočítal, kolik poznámek, důtek a dvojek z chování jsem za svou prudkost dostal ve škole.

9.5.2024 v 14:34 | Karma: 25,61 | Přečteno: 1426x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Nepřekážej v těch dveřích, proboha!

Taky jste si všimli, jak se poslední dobou kdekdo postaví do dveří v hromadné dopravě a vůbec ho nezajímá, že by snad ostatní lidé chtěli vystoupit nebo nastoupit? Možná je to nějaká nová móda a kdo nepřekáží, není in.

6.5.2024 v 14:34 | Karma: 29,62 | Přečteno: 974x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu

18. května 2024  12:35,  aktualizováno  13:51

V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...

Střelec na Fica přiznal vinu. Premiérův stav se lepší, převoz ještě není možný

18. května 2024  11:09,  aktualizováno  13:30

Slovenský premiér Robert Fico, kterého ve středu postřelil atentátník, je ve stabilizovaném, ale...

Soud poslal do vazby muže podezřelého z pobodání řidiče v Rokycanech

18. května 2024  13:30

Šestatřicetiletý muž, kterého policie obvinila z pokusu o vraždu za ozbrojený útok v Rokycanech,...

Soud řeší obchody s počítači, obžalovaní údajně obrali stát o 180 milionů

26. ledna 2016  15:03,  aktualizováno  18.5 13:05

Ostravský krajský soud se začal zabývat obřími karuselovými obchody s výpočetní technikou. Pět...

  • Počet článků 2136
  • Celková karma 28,74
  • Průměrná čtenost 1298x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.