Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Veganem proti své vůli

Nikdy bych netušil, že se vzdám řízečků, jitrniček, španělských ptáčků, ryb, chutných sýrů, živých jogurtů a dalších pochutin, které mám tak rád. A že se namísto všech těch lahůdek spokojím s veskrze rostlinnou stravou.

Celé to začalo včera ráno. Byl pátek, poslední pracovní den před víkendem a mě místo budíku vzbudily podivné procesy, odehrávající se v mých útrobách. Vyletěl jsem z pelechu a místo abych okamžitě nakrmil kočky, zasedl tam, kam chodí pěšky i císařpán. Řešil jsem dilema podobné hamletovské otázce - jít či nejít. Do práce. „Máš to jen hodinku, to dáš,“ snažil jsem se přesvědčit sám sebe a vyrazil. Bez snídaně a pozdě, ujel mi autobus.

Cestou jsem si místo housky se salámem, lučiny, paštiky, vlašáku nebo jiné pořádně snídaně koupil dva suché rohlíky. A strašně jsem se těšil do práce. Zdá se vám to neuvěřitelné, myslíte si, že jsem se zbláznil? Ano, těšil, dokonce tak, že jsem poslední metry dobíhal. Ne, že by mě chyběla práce jako taková, asi už tušíte, kamže jsem to vlastně tak pospíchal. Pak teprve jsem schroustal tu veganskou rohlíkovou snídani. Nu což, aspoň, že byly trochu osolené, na všem je třeba hledat nějaké pozitivum.

„Honzo, kam letíš? Nechtěl by sis to poslechnout?“ Zeptal se mě šéf, když se na poradě rozhovořil o čemsi důležitém a já v půlce jeho povídání prudce vyskočil ze židle. No, nedalo se svítit, musel jsem s pravdou ven. A pak, když jsem chvatně vybíhal ze dveří, stačil jsem už jen zaslechnout nějaké chlapské jadrné zažertování na můj účet. Ke škodě čtenářů nepublikovatelné. Ale můžete si ho celkem snadno domyslet.

K obědu jsem si dal pěkně po vegansku nemaštěné brambory s jakousi zeleninovou plackou. Po chvíli si ke mně přisedl nějaký nový kolega z jiného oddělení, kterého neznám. Přinesl si smažený řízek s bramborovým salátem. Nebudu zapírat, strašně jsem mu záviděl, jak se cpe s náramným gustem. Moje brambory s plackou byly bez chuti a tak suché, že jsem to v půlce vzdal. Když jsem se zvedal od stolu, krátce jsem se střetl pohledem s tím žroutem. V jeho očích byl soucit. Musel si o mně myslet, že jsem nějaký trouba, který ani neví, co je dobré a nedokáže se pořádně najíst.

K odpolední svačině jsem si dopřál živočišné uhlí. Je trochu do sladka, nejspíš vylepšené nějakým aspartamem, příjemně chroupe mezi zuby a krásně obarví jazyk, že po něm člověk vypadá jako čert. Jen začít strašit malé děti.

Večer jsem doma trestuhodně zhřešil, ty dva plátky toustového chleba jsem si neprozřetelně vylepšil troškou másla a celé to místo čajíčku zapil pivem. O nočních následcích se radši nebudu rozepisovat.

Dneska je sobota a já měl původně v plátu jít do blázince. Znáte tu nezapomenutelnou hlášku z Vesničky střediskové „jeď do Pelhřimova, prohlídni si krematorium, ať víš, do čeho jdeš“? U mě sice nešlo o Pelhřimov a krematorium, ale o Bohnice a psychiatrickou léčebnu, ale princip byl stejný. To víte, člověk nikdy neví, co s ním dnešní moderní doba udělá. „A když už tam budeš,“ říkal jsem si, „mají tam krásný areál, tak pořídíš pár fotek pro potěchu čtenářů.“

Jenomže místo do blázince jsem se šel podívat jen do komory pod schody, abych zkontroloval zásoby toaletního papíru. Blázinec se tedy odkládá nejmíň na zítra. A mimochodem, kdybych se dlouho neozval, tak si mě tam nechali. Ani bych se nedivil, kdyby považovali za blázna někoho, kdo zmateně běhá po pavilonech a snaží se jim namluvit, že okamžitě potřebuje najít WC.

Takže teď sedím doma, držím se poblíž té nejdůležitější místnosti a závidím našim kočkám, jak se cpou svým masitým krmivem. Kdyby to dokázaly, smály by se mi a strouhaly mrkvičku: „Kiš, kiš, nemůžeš masíčko, kiš, kiš.“ Jo, když jsem u té mrkvičky, v poledne budu holt pokračovat s dietní rostlinnou stravou. Pěkně si uvařím rýži s mrkví, prý je to dobré na zažívání. A aby to nebylo úplně bez chuti, jako koření použiju další dávkou živočišného uhlí.

PS: Ať si každý jí, co chce, ale ani si nedovedete představit, jak já se těším, až zase nebudu vegan. Dokonce ani vegetarián. A až si zase dám třeba pořádnou vepřovou s knedlíkem a se zelím.

Autor: Jan Pražák | sobota 5.5.2018 10:50 | karma článku: 20,83 | přečteno: 646x
  • Další články autora

Jan Pražák

Příslušník VB coby kazič májového potěšení

Psala se první polovina sedmdesátých let minulého století a já byl chovancem středoškolského ústavu. Spíš než o vzdělání jako takové jsem plnou silou svých osmnácti let usiloval o srdce spolužačky Mileny.

30.4.2024 v 14:34 | Karma: 24,45 | Přečteno: 625x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 21,03 | Přečteno: 491x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,46 | Přečteno: 826x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 28,05 | Přečteno: 856x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,92 | Přečteno: 1019x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Tuleja publikoval i v pochybných vědeckých časopisech, nyní žádá o stažení článků

2. května 2024  13:57

Kandidát TOP 09 na ministra pro vědu Pavel Tuleja požádal Slezskou univerzitu, aby stáhla z jeho...

Poslanci mají jednat o zákoníku práce, ANO chce zabránit výpovědi bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  13:49

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela zákoníku práce předpokládá...

V Polsku zatkli šestnáctiletého mladíka kvůli útoku na varšavskou synagogu

2. května 2024  13:47

Polská policie zadržela šestnáctiletého mladíka, kterého podezírá z útoku na synagogu Nožykowých ve...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  13:45

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 2130
  • Celková karma 30,76
  • Průměrná čtenost 1301x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.