Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kočky Žižkovandy

Pánové, už se vám někdy podařilo sbalit kočku Pražandu Žižkovandu? Nebo, aby to bylo genderově vyvážené, dámy, už jste někdy klofly kocoura Žižkováka? Ne? Škoda, vyzkoušejte to, jsou odvážní, často životem protřelí a hlavně věrní.

Kdeže a kdypak se ta seznamovací akce s Žižkovandami a Žižkováky bude vlastně konat? Kde jinde než na umísťovací výstavě útulkových koček v Praze na Žižkově, konkrétně v prostorách veterinární kliniky Fénix na adrese Velehradská 19, Praha 3. Už příští sobotu a neděli 24. a 25. února od 11 do 17 hodin.

Jestli vám tedy nebude vadit, že půjde o kočky a kocoury čtyřnohé a že vlastně ze Žižkova tak docela nepocházejí, přijďte se s nimi seznámit a někoho z nich sbalit. Pokud tedy ovšem oni sami neklofnou vás.

Součástí bude samozřejmě tanec, návštěvníci budou kolotat okolo klecí s vystavenými adepty na seznámení. Žádné extra taneční dovednosti však nebudou nutné, nějakého toho zakolísání ve figuře či šlápnutí na nohu si nikdo ani nevšimne. Pochopitelně nebude chybět ani zpěv, o ten se postarají samotní čtyřnožci, rozmňoukají se v nejrůznějších melodiích a tóninách.

Nyní však nechme promluvit paní Danu z útulku, aby nám své svěřence a adepty na seznámení představila.

***

Černý kocour Tadeáš má své kouzlo. Není sice ani příliš mladý, ani příliš krásný. Ale je hodný. Je vděčný. Je klidný. Velký, životem zkoušený kocour. Dlouho žil v továrním areálu u Berouna. Přijali jsme ho do péče. Nyní je v teple a s plnou miskou. Váží si toho, je spokojený. Je očkovaný, kastrovaný, připravený do adopce. Pozorně se na něho zadívejte. Má krásné oči. Umím si představit lidi, kteří by si ho vzali. Ale těchto lidí je jen pár. Nevybírají si podle vzhledu, vybírají srdcem, přemýšlí, která kočka na výstavě nejvíce potřebuje domov. Myslím, že Táda by vyhrál soutěž o nejpotřebnější kočku. Táda rozhodně stojí za to, aby mu lidé otevřeli dveře svého domova, on jim pak na oplátku otevře své srdce. A to není vůbec málo.

***

Osmiměsíční kocourek Ťap je mazlivý a hravý kocourek, je ze skupiny pěti černých kočiček, maminky Máji a tří sourozenců. Všichni pocházejí z rodiny, která se jich musela vzdát. Ťap miluje lidi a dává to najevo mazlením a předením. Má rád další kočky, zejména brášku Tipa. V novém domově by byl vděčný za kočičího kamaráda. Nyní je vychovávaný v bytě, proto je vhodný zase do bytových podmínek. Je očkovaný a kastrovaný. Ťap je vhodný do veselé rodiny, tam, kde jsou lidé více doma. Je očkovaný a kastrovaný.

***

Desetiměsíční kočička Vitulka se přitoulala spolu se sourozenci na jednu zahradu u rodinného domu za Prahou. Nikdo se ke koťatům nehlásil, nikomu ze sousedů koťata nepatřila. Lidé, u kterých koťata zakotvila, poprosili o pomoc nás. Vitulka je milá, hezká mourinka. Nyní žije v bytových podmínkách, kde si dobře zvykla. Může být adoptována jako kočička do bytu, ale zvykla by si i v domě se zahradou, jen zpočátku by na ni lidé museli dávat pozor a nepouštět ji ven. Vitulka je přítulná a hodná, ráda si hraje, ráda řádí. V novém domově by byla moc ráda za kočičí kamarádku či kamaráda. Je již kastrovaná a očkovaná.

***

Kocourek Tim je osmiměsíční, přítulný, roztomilý a hravý kocourek. Pochází z rodiny, která se kočiček musela z osobních důvodů vzdát. Tim je ryze bytový kocourek, je vychovávaný doma, nikdy nebyl venku. Je hravý, hodný, ještě dětský. Za člověkem chodí jako pejsek. Miluje lidi, miluje kočky, je bezelstný a důvěřivý. Má rád svou sestřičku Tinu, pokud by si hodný člověk adoptoval Tima a Tinu společně, měly by obě kočičky radost. Tim je očkovaný a kastrovaný.

***

Drobná černá kočička Tina  je osmiměsíční hodná kočička. Přišla k nám společně s maminkou Májou a bratříčky Timem, Tipem a Ťapem. Je hravá, mírná, vděčná. Má ráda kočičí společnost, zejména brášku Tima. Je vhodná do bytových podmínek, protože se narodila a je vychovávaná v bytě. Nikdy nebyla venku. Má krásný lesklý kožíšek a krásné žluté oči. Její povaha je sluníčkově milá, prozáří svou přátelskou pohodou každou domácnost.  Je očkovaná a kastrovaná.

***

Osmiměsíční kocourek Tip je moc hodný a přítulný kocouří kluk. Je ze skupiny pěti černých kočiček, maminky Máji a tří sourozenců. Všichni pocházejí z rodiny, která se jich musela vzdát. Tip je hravý, veselý, k lidem vstřícný a komunikativní. Nyní je vychovávaný v bytě, proto je vhodný zase do bytových podmínek. Rád by měl v nové rodině kočičího kamaráda, samotnému by mu bylo smutno. Miluje brášku Ťapa, adopce společně s bráškou Ťapem by byla úžasná. Je očkovaný a kastrovaný. Ideální společník do rodiny s dětmi, všude tam, kde si ho budou lidé všímat a mazlit se s ním. 

***

Sedmiměsíční kočička Anetka se narodila vedle frekventované silnice v Berouně toulavé kočičce. Její sestřičkou je Adletka, která domov již našla. Anetka je ještě trochu bojácná kočička, ale při počátečním trpělivém přístupu z ní bude brzy mazlilka. Je hravá, veselá a živá. Má ráda ostatní koťata v depozitu, tak si myslíme, že kočičí kamarádka či kamarád by pro ni byl v novém domově radostí. Je vychovávaná pouze v bytových podmínkách, proto je vhodná opět do bytu. Ráda by bydlela spíše v klidnější domácnosti bez psa a malých dětí. Je hodná, mírná a roztomilá. Je kastrovaná a očkovaná.

***

Desetiměsíční Bibianka je jedním z vyhozených prázdninových koťat, kdy si lidé přivezou z prázdnin kotě a pak zjistí, že je s ním práce a že ho vlastně nechtějí. Bibianka je povahově zlatíčko, přítulná, hravá, zvídavá, se šikovnými pacičkami, které chtějí vše prozkoumat. Její rezavobílý kožíšek s výraznými pruhy připomíná pyžamo o). Jako malé kotě měla odštípnutý kousek kolenního kloubu, ale vše se dobře zhojilo. Jen občas trošku zakulhá, ale není potřeba nic řešit zdravotně. Bibianka nyní vyrůstá v bytovém depozitu, kde je spokojená. Nový domov by uvítala zase v bytových podmínkách. Ráda se chová na klíně, ráda je, když má lidi okolo sebe. Hledáme pro ni rodinu, která je více doma. Za kočičí kamarádku či kamaráda by byla vděčná. Bibianka je očkovaná a kastrovaná.

***

Mája je drobná, hezká kočička. Maminka od čtyřech černých koťat: Tipa, Ťapa, Tima a Tiny. Mája je kastrovaná a očkovaná. Mája je hodná kočička. Mazlivá a přítulná k lidem. Mírná, klidná, vděčná. Hledá klidnější domácnost, kde bude nejraději jako jediná opečovávaná kočička. Je asi dvouletá, pěkná a zdravá. V bytových podmínkách je naprosto spokojená. Má krásné výmluvné oči, poví vám jimi vše.

***

Matěj je jedno a půl roční kocourek, který se narodil na statku v Obořišti u Dobříše. Matěj byl jako kotě adoptovaný rodinou, která se ho ale letos na podzim vzdala a vrátila ho. Matěj se zpočátku bál a nemohl si zvyknout na nové prostředí. Byl hodně smutný. Nyní je to už ale opět milý a přítulný kocourek. Hledáme pro něho klidnější rodinu, kde mu lidé dají čas na zvyknutí si. Zpočátku se bude Matěj bát neznámého prostředí a neznámých lidí. Matěj je veselý a hravý kocourek, má rád další kočky a koťata, proto by přivítal v novém domově kočičího kamaráda. Dobře si zvykl na bytové podmínky, tak bude spokojený opět v bytě. Matěj je hezký, urostlý kocour. Je kastrovaný a očkovaný.

 

 

Možná teď namítnete, že seznamování na podobných akcích moc nevěříte, protože takto navázané vztahy dlouho nevydrží. Můžete si být jistí, že tenhle případ je výjimkou. Útulkové kočky a kocouři vás budou věrně provázet po celý svůj život a nikdy vás neopustí. A jestli mi stále nevěříte, podívejte se do těchto očí. Viděly toho příliš mnoho a vděčnost pro ně rozhodně není prázdným slovem.

Poznámka: Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.

Autor: Jan Pražák | sobota 17.2.2018 8:08 | karma článku: 25,26 | přečteno: 808x
  • Další články autora

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 25,38 | Přečteno: 798x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,47 | Přečteno: 867x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

„Jakube, šel bys se mnou na rande?“ Zvedl jsem oči od monitoru, poodjel se židlí kousek dozadu a překvapeně se podíval na Markétu. Od své kolegyně bych čekal prakticky cokoli, ale takovou otázku rozhodně ne.

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 25,05 | Přečteno: 922x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Hrátky s krásnou dámou

Lidi, tak si rádi hrajete? Pánové s krásnou ženou a dámy s charizmatickým mužem? Tak si tedy pojďte pohrát, ale nebojte, nebude to nijak lechtivě erotické. Budeme si hrát s dámou z nejkrásnějších, s naší košatou mateřštinou.

9.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,23 | Přečteno: 2393x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Frajeři na silnicích

„Ta ženská mi tam snad vážně vletí!“ Zatrnulo mi za volantem, když jsme na počátku Velikonoc jeli do Čelákovic doplnit poslední sváteční proviant. A taky že jo, vůbec se nerozhlídla a nasáčkovala se s bicyklem těsně přede mě.

6.4.2024 v 7:07 | Karma: 35,93 | Přečteno: 2677x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Já ti to do smrti neodpustím, táto!

V pětačtyřiceti létech jsem se zbláznil, stalo se mi to, co se občas stává nezodpovědným mužům. Odešel jsem od manželky a od třináctileté dcery, a dal jsem se dohromady s ženou, která byla o dvacet let mladší než já.

3.4.2024 v 14:34 | Karma: 32,15 | Přečteno: 1383x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Pán už ten páreček nebude jíst?

Pamatujete se na automat Koruna, který stával dole na rohu pražského Václavského náměstí? Bylo tam několik pultů s jídlem, výčep a podlouhlé stoly, u nichž se člověk mohl na stojačku rychle a většinou celkem chutně nadlábnout.

31.3.2024 v 7:07 | Karma: 29,28 | Přečteno: 1287x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma: 40,22 | Přečteno: 7861x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Máte rádi českou klasiku?

Pokud čekáte duchaplné povídání o velikánech české klasické literatury nebo hudby, tak vás bohužel zklamu. Budeme se věnovat něčemu daleko přízemnějšímu, leč možná o to příjemnějšímu. Čemuže tedy? No přece jídlu.

25.3.2024 v 14:34 | Karma: 27,87 | Přečteno: 905x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak musela jít Maruška kvůli Frantovi na kožní

„Dneska na mě budeš muset být strašně opatrný a hýčkat si mě jako v bavlnce, jako kdybych byla porcelánová panenka,“ varovala mě Maruška, když jsme si telefonicky domlouvali popracovní schůzku v cukrárně.

22.3.2024 v 14:34 | Karma: 26,98 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak jsem prchl z postele do skříně

Jaro bylo v plném proudu, já se pilně připravoval na maturitu a byl jsem beznadějně zamilovaný. O to víc, když objekt mé lásky spolužačka Blanka na sklonku zimy podlehla mým svodům a dala mi vše, co jen může holka klukovi dát.

19.3.2024 v 14:34 | Karma: 28,30 | Přečteno: 957x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jestli nevíte co s časem, cestujte s Českými drahami

„Pokud ti to nebude vadit, já pojedu už v úterý, budu fotit a ty za mnou za dva dny dorazíš,“ informovala mě má zákonná manželka, když jsem si na čtvrtek a pátek naplánoval kratičkou dovolenou v malebném Klášterci nad Ohří.

16.3.2024 v 7:07 | Karma: 28,09 | Přečteno: 892x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Odmítla jsem se vyspat se šéfem a dostala jsem vyhazov

„Majko, uvařila bys mi kafe, prosím tebe? Já jsem fakt naštvaná. Vždyť jsem teďka úplně vyřízená!“ Zprudka jsem se posadila na židli u kuchyňského stolu své sousedky a kamarádky v jedné osobě.

13.3.2024 v 14:34 | Karma: 28,85 | Přečteno: 1116x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Rozruch na dámském WC

„Tak teda jo, ukecal jsi mě a půjdu s tebou. Ale budeš mě muset obskakovat a nesmíš se mi smát,“ pravila Maruška do telefonu, když mi po dlouhém přemlouvání konečně kývla na další schůzku nad kávou a větrníkem.

10.3.2024 v 7:07 | Karma: 38,21 | Přečteno: 5024x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Vysadila jsem antikoncepci, Jirko, promiň

Vím, že to ode mě nebylo vůči manželovi Zdeňkovi fér. A asi mě neomlouvá ani fakt, že byl mým prvním a před milencem Jirkou jediným milostným partnerem. Byla jsem zkrátka taková hodná holka do doby, než se mi zbláznily hormony.

7.3.2024 v 14:34 | Karma: 38,33 | Přečteno: 6612x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Desatero kočičích přikázání

Všemocná bohyně Bastet stvořila kočku k obrazu svému. Pohlédla na své dílo, spokojeně zavrněla a zamyslela se nad otázkou, kdo se bude o kočku starat. Poté se mlsně olízla a stvořila člověka k tomu, aby kočce sloužil.

4.3.2024 v 14:34 | Karma: 27,38 | Přečteno: 1070x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Taky živíte svého důchodce?

Určitě znáte takové ty trafiky s rozšířeným sortimentem, v nichž se krom kuřiva, tiskovin, balených baget a nápojů prodává všechno možné. Například školní potřeby, nějaké hračky, trochu té techniky, a tak dál.

1.3.2024 v 14:34 | Karma: 43,88 | Přečteno: 5226x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Malá zvědavka v pekařství

Cestou z práce mě nemilosrdně přepadla mlsná, a tak jsem se stavil na hořkého turka s křupavou škvarkovou plackou v pekařství u autobusového nádraží na Černém Mostě. Místní společnost se mi postarala o téma k pobavení i zamyšlení.

26.2.2024 v 14:34 | Karma: 32,57 | Přečteno: 1207x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Tohle je moje území a já nehodlám tolerovat, abys mi sem lezl!

Už toho mám dost, to si jako vážně myslíš, že se tě budu bát? Tak to teda ani náhodou, koukej mazat, odkud jsi přišel nebo si to s tebou pěkně zostra vyřídím, jakože se Magdaléna jmenuju!

23.2.2024 v 14:34 | Karma: 25,35 | Přečteno: 1004x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak bezdomovec nafackoval úředníkovi

„Promiň mi zpoždění, ale jestli chceš udělat dobrý skutek pro jednu mokrou a naštvanou starou tlustou ženskou, tak jí objednej panáčka becherovky, ať se trochu vzpamatuje. A sobě taky, aby v tom nebyla sama.“

20.2.2024 v 14:34 | Karma: 27,73 | Přečteno: 1082x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 2126
  • Celková karma 31,19
  • Průměrná čtenost 1304x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.