Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se Maruška parádně opila

„Já toho svýho Frantu snad jednou doopravdy přerazím.“ Marušce sršely blesky z očí tak, že pokud by se v tý hospodě smělo ještě kouřit, mohla by jima připalovat štamgastům cigára.  

„Včera měli v tý svý firmě večírek. Takovej napůl vánoční, napůl mikuláškej, jako to mívaj každej rok.“ Přiťukli jsme si půllitrem a zhluboka se napili. Dneska byla ta desítka ňáká špatně vychlazená. „No, Honzo, já sice chápu, že ti chlapi v provozu makaj jak barevný a potřebujou si nějak odfrknout, ale takhle zřídit se mi fakt nemusel.“

„Ale to se přece může stát každýmu,“ snažil jsem se Franty trochu zastat. Nakonec je to chlap jako já, tak před ženskejma musíme přece držet spolu.

„Stát, nestát,“ hodila po mě ta dobrá žena další blesk, „ale ne každej se u toho musí málem utopit.“

„Jak utopit, Maruško, prosím tebe?“ Zeptal jsem se dočista nechápavě.

„No utopit. Domu se vrátil, když už jsem dávno spala a štrachal se po bytě potichu, aby mě nevzbudil.“

„Ale to je přece dobře nebo né?“ Pokusil jsem se ocenit Frantovu ohleduplnost navzdory tolika promilům v krevním řečišti.

„A jak byl vožralej, tak ho nenapadlo nic lepšího, než si napustit plnou vanu vody a v ní usnout. Ještě, že jsem se probudila, že musím na záchod. Už v předsíni jsem z koupelny zaslechla nějaký divný bublání a taky napůl chrápání, napůl chrochtání. Tak jsem tam vlítla, no nebyl to zrovna roztomilej pohled. Vytáhla jsem mu hlavu nahoru a propleskla přes tváře, aby se trochu probral. Vodu prskal pusou a nosem, nejdřív nevěděl, která bije, ale nakonec se tomu ještě začal smát. Pacholek jeden.“

A bylo to venku. A já nevěděl, co na to říct. Tak jsem holt začal improvizovat: „Víš, Maruško, nezlob se na něj. Jak ho znám, určitě ho to mrzí a omluví se ti.“

Blesky v Maruščině pohledu vystřídalo znechucení. „Jo, omluví, dovalí náklaďák růží, ale to je mi houby platný. Dyť mohl bejt mrtvej, Honzo, chápeš to?“

„No, ale je živej, tak co?“ My střelci, když potřebujeme přehodit výhybku, tak někdy začneme dráždit hada bosou nohou.

Maruška měla už, už na jazyku něco pěkně peprnýho, ale zarazila se. Chvilku přemejšlela a pak se usmála. Začala pomalu: „Tak teda jo. Honzo ty mě znáš. Hele, dokázal bys pro mě dneska večer něco udělat?“ Obrat o stoosmdesát stupňů se teda snad podařil. Maruška je fajn ženská, tak jsem se na nic neptal a kejvnul.

A ona kejvla taky. Jenže ne na mě, ale na servírku, že jako aby jí donesla panáka becherovky. „Víš co, můj milej? Já to dneska tomu svýmu pacholkovi pěkně vrátím, ten bude koukat. Potáhneš to se mnou, viď, že jo?“

V hlavě mi začal klíčit čertovskej plán. „Tak jo, Maruško, jen si zavolám. A jestli ti to nebude vadit, zůstanu u piva, dneska ho mají opravdu moc skvělý.“ Trochu jsem zalhal, bylo fakt teplý. Ale potřeboval jsem zůstat jakž takž střízlivej.

Maruška si odběhla na záchod a já zatím zavolal Soně. Jakože jestli jí nebude vadit, když se dneska trochu víc zdržím. A pak jsem vyřídil ještě jeden hovor. Bylo to krátký a překvapivě snadný. Maruška se vracela ke stolu, přiléhavé šaty obepínaly její oblou postavu a ve vlasech jí zahrálo pár zlatých odlesků. „A mám tě.“ V duchu jsem si zamnul ruce.

Teď to trochu zkrátím. Maruška mi vyprávěla o všem možným, já jenom poslouchal a kochal se, jak jí ta rostoucí opička sluší. S každým dalším panáčkem becherovky se její slova ladila víc a víc do něžna, ale věty ztrácely na plynulosti a po čase se začal kalit i její význam.

„Honzo, já... já asi mám trochu problém...“ Ospale zamžikala očima. „Potřebuju postel. Posr... postaráš se o mě? Viď, že jo, přeces mi to slíbil.“

„Maruško, pro tebe úplně všechno a ty to víš,“ vzal jsem její ruku do dlaně, „udělám ti to luxusní, jak jsi to nikdy nezažila.“ Už byla akorát zralá na můj čertovský plán. Věšák stál jen pár kroků od našeho stolu. Cestou jsem nenápadně poslal jednu kratičkou esemesku a pak jsem té ženě pomohl do kabátu. Byla vláčná, voňavá a na dotek příjemně měkoučká.

Na chodníku jsem ji objal okolo ramen a snažil se vyrovnat její vrávoravý krok. Začalo mrznout a z černýho nebe se sypal droboučkej sníh.

„Je mi, z-zima, chci z-zahřát.“ Trochu se chvěla. Přitiskla se ke mně bokem a ňadrem, jako by si chtěla vlézt nějak dovnitř.

„Už tam budem, neboj.“

Zastavili jsme se před dveřma hotýlku, co sousedil s tou hospodou. „Honzo... ty... ty myslíš tady? My dva spolu? Já nevím...“ Zaváhala. A pak, jak jsem ji držel, zdálo se, že chce udělat krok do těch dveří. Ale nejspíš se mejlím, asi se jen snažila udržet rovnováhu, jak byla nametená.

Chvilku jsem mlčel, jakože přemejšlím, jestli do toho mám jít. Byl jsem rozhodnutej a nebudu nic skrejvat, tenhle okamžik jsem si fakt vychutnával. „Ale ne, Maruško, tady ne. Mám pro tebe připravený daleko lepší poleženíčko. Ještě pár kroků a už to bude.“

Minuli jsme hotel a zahnuli za roh. Stála tam limuzína dlouhá jak tejden před vejplatou a uvnitř pohodlná víc než prezidentský apartmá. Blikla na nás svejma světlama, otevřely se dvířka u řidiče a vylezl z nich Maruščin Franta. Byl voháknutej ve slavnostním kvádru a vůbec na něm nebylo znát, že se minulou noc málem utopil ve svý vaně.

Došli jsme až k němu, on si před Maruškou kleknul na jedno koleno a obřadně jí políbil ruku. Pak si ji ode mě převzal a uložil ji do útrob toho narychlo vypůjčenýho auťáku asi tak, jako když manipuluješ se strašně drahou a ještě víc křehkou broušenou vázou. A nakonec se na mě ten Franta podíval. Oba jsme mlčeli a jen na sebe kejvli. Bylo to takový to chlapský němý kejvnutí, který samo o sobě vydá za tisíc slov.

Limuzína na mě zablikala zadníma světlama, přestalo sněžit, přituhlo a já zůstal sám. V dálce zacinkala devítka, byl nejvyšší čas vydat se na cestu domů. Vzpomněl jsem si na Frantu. Jó, jak jde o ženský, musíme my chlapi držet spolu.

Autor: Jan Pražák | sobota 2.12.2017 14:59 | karma článku: 25,32 | přečteno: 1299x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 19,05 | Přečteno: 337x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,76 | Přečteno: 775x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,93 | Přečteno: 835x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,92 | Přečteno: 1013x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 955x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,91
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.