Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Varování ze záhrobí

„Nebyl to sen, spíš takový obraz, který se mi promítl ráno při probuzení. Viděla jsem dva kříže a měla intenzivní pocit, že to souvisí s námi a s naší dnešní cestou. Dostala jsem strach.“

Maruška si zamyšleně zamíchala kafe. „Začala jsem přemlouvat Frantu, abychom odložili odjezd na další den, málem jsme se kvůli tomu pohádali. Pak mi vyhověl a snad jen proto, aby měl ode mě pokoj, se smířil se ztraceným dnem zaplacené dovolené.“ Další slova té světlovlasé dámy zněla hodně smutně: „Zemřeli tam dva lidé, Honzo. Na tom téčku u Jiren, někdy v době, kdy bychom tamtudy jeli.“

Nebylo to zdaleka poprvé, co se mi ta žena hezké barokní postavy svěřila s nějakým svým zážitkem z oblasti mezi nebem a zemí. „Můžu ti něco říct, nebudeš si myslet, že jsem praštěná?“ Tohle se stalo před pár týdny, bylo to ještě příliš čerstvé, potřebovala se vymluvit. Tiše jsem přikývl a navzdory jejím protestům objednal oblíbené větrníky. Cukr prý obaluje nervová zakončení.

Ďobla si a dala se do řeči: „Víš, já to mám takhle. Pro mě je tohle příroda. Taková ta její skrytá část, kterou nevidíme, nemůžeme si na ni sáhnout, ani ji neumíme změřit. Něco, čemu věřím, že to existuje, ale nevím, co to je a jak to funguje. Někdo tomu nevěří, věda to nedokáže popsat. Znáš to přece, předtuchy, čtení myšlenek, šoupání s věcmi na dálku, duše zemřelých, reinkarnace a tak. A víš, co je na tom nejzvláštnější?“ Trochu se ošila, jako by se mi to styděla říct.

Pokusil jsem se o povzbudivý úsměv a instinktivně otočil ruce dlaněmi vzhůru. Byl jsem napnutý. Vycítila to: „Nevím, jak bych to řekla, ale to ráno jsem si byla jistá, že mě před tou cestou varuje můj tatínek. Odtamtud z druhé strany.“ Zmlkla a čekala.

Odložil jsem prázdný šálek od kávy a přivolal servírku. Chvíle, kterou člověk v životě mockrát nepotká. Chtělo to becherovku.

„Maruško, poslouchej,“ ten panáček mě trochu uvolnil. „Jednou jsem viděl auru naší starší dcery. Byly jí tak tři a šel jsem zkontrolovat, jestli už spí. Seděla na posteli ve tmě a jako by měla obtažený obrys zlatou pastelkou. Zíral jsem jako vrána, mnul si oči, bylo to tam pořád. Za pár minut to zmizelo a už jsem to nikdy neviděl. Víš, tyhle věci se prostě nedají dokázat, buď jim věříš nebo je svedeš na šálení smyslů.“

Pomalu jsme se začali chystat domů a mě přišlo líto, že dnešní rozhovor s tou vzácnou dámou končí. Usmála se, jako by z ní spadlo nějaké břemeno a ještě dodala: „Je to nad naše pozemské chápání. Věřím, že existuje spousta dalších věcí, o kterých nemáme ani to nejmenší tušení.“ Podali jsme si ruce na rozloučenou. Vzduch byl nabitý takovou zvláštní sotva postřehnutelnou energií.

Autor: Jan Pražák | úterý 19.9.2017 14:48 | karma článku: 22,30 | přečteno: 818x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 13,49 | Přečteno: 164x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,43 | Přečteno: 755x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,72 | Přečteno: 818x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,81 | Přečteno: 1005x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 951x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,70
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.