Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejlepší navigace na světě

„Nyní opusťte kruhový objezd!“ Zdálo se mi to nebo byl ten poťouchlý podtón plechové krásky z přechytralého mobilu skutečný?  

A tak jsem se nedal: „Co to meleš, prosím tě, máš mě dovést do Volyně a ukazatel je až támhle za tím stromem? Copak ho nevidíš?“ Jak jsem se tak pěkně rozhorlil, minul jsem nejen výjezd, do kterého mě ta plechová kráska posílala, ale i ten další, který jsem měl na mysli já.

„Přepočítávám trasu,“ suše a s tušeným náznakem despektu mi oznámila po dalších několika metrech, jako by ve skutečnosti chtěla říct: „Kam to zas jedeš, ty chytráku? Kdybys mě poslouchal, už bys tam dávno mohl být, ale takhle jen zdržuješ a rozčiluješ mě.“ Nu a já si rázem připadal poněkud blonďatě, když jsem ten kruhák nejprve obkroužil dvakrát dokola, abych pak vyjel úplně špatně. Ale plechová kráska nakonec projevila tolik shovívavosti a pochopení, že jsme do té Volyně přece jen se zpožděním a oklikou společně dojeli.

***

„Jeseník náměstí.“ Tuto stručnou informaci pronesla tentokrát skutečná kráska z masa a krve, moje manželka. Dvěma jasnými slovy sdělila té plechové, že už máme dost courání po hradech a zámcích, a chtěli bychom si dát kafe v té pěkné vinárně, kterou jsme objevili předešlého dne.

Plechová jen pípla, jako když překvapením polknete naprázdno a na chvíli ztratila řeč. Mohlo mě napadnout, že v ten moment hrobového ticha kuje nějaké tajné pikle, ale byl jsem příliš naivní a nedošlo mi to. Tak jsem ji na slovo poslouchal a při každém úlisném „po sto metrech odbočte vpravo,“ jsem opravdu odbočoval vpravo, vlevo a tak dál. Přišlo mi sice trochu podezřelé, že silnice byla stále užší a užší, ale ještě i na lesní cestě jsem doufal, že pro nás vymyslela nějakou suprovou mazáckou zkratku.

Moje naděje se definitivně rozplynuly až ve chvíli, kdy se před námi objevila bytelná červenobílá závora, pro jistotu opatřená obrovským visacím zámkem. V ten moment mi došlo, že nám to plechová kráska musela udělat naschvál. Buď taky dostala chuť na kafe a bylo jí jasné, že ji do té vinárny s sebou nevezmeme nebo na tu mou skutečnou krásku úplně obyčejně žárlila. Ať tak či tak, prostě se rozhodla, že mi to kafe pěkně osladí. A abychom jí to nemohli vyčítat, tak se pro jistotu zasekla. 

***

Plechová kráska je na skutečnou krásku naštvaná a ta si to pochopitelně nenechá líbit. Pomyslel jsem si včera a rozhodl se vsadit na jistotu. Průjezd Kutnou Horou od Kolína směrem na Zruč přece zvládnu sám. A taky jsem zvládnul, po nějakém tom kroužení na kruhácích a zajížďce přes deset kilometrů jsem to bravurně dal. Při dnešní cestě zpátky jsem svůj řidičský osud svěřil do rukou krásce skutečné a ejhle, bylo to asi o půl hodiny rychlejší.

Závěrem bych si dovolil jednu prvoplánovou reklamu. Dobře vím, že se něco takového tady na blogu nesmí, a tak budu jen tiše doufat, že si toho nikdo nevšimne a článek doputuje až k vašim očím.

Víte, jakou značku má podle mých zkušeností ta úplně nejlepší navigace pod sluncem? Docela prostou a jednoduchou, říká se jí „Manželka.“ A kdyby se vám tohle označení nezdálo, klidně vyzkoušejte dvě další, které si s tou první určitě v ničem nezadají. Jmenují se „Přítelkyně“ a „Milenka.“

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Pražák | neděle 17.9.2017 19:44 | karma článku: 18,94 | přečteno: 664x
  • Další články autora

Jan Pražák

Nepřekážej v těch dveřích, proboha!

Taky jste si všimli, jak se poslední dobou kdekdo postaví do dveří v hromadné dopravě a vůbec ho nezajímá, že by snad ostatní lidé chtěli vystoupit nebo nastoupit? Možná je to nějaká nová móda a kdo nepřekáží, není in.

6.5.2024 v 14:34 | Karma: 23,97 | Přečteno: 568x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Co s kočkou o dovolené?

Mám samozřejmě na mysli kočku čtyřnohou, protože tu svou dvounohou je nejlepší si vzít s sebou. Jinak by se totiž zlobila a vám by bez ní bylo smutno. Čtyřnohá bude sice taky prskat, ale s sebou si ji obvykle vzít nemůžete.

3.5.2024 v 14:34 | Karma: 20,40 | Přečteno: 559x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příslušník VB coby kazič májového potěšení

Psala se první polovina sedmdesátých let minulého století a já byl chovancem středoškolského ústavu. Spíš než o vzdělání jako takové jsem plnou silou svých osmnácti let usiloval o srdce spolužačky Mileny.

30.4.2024 v 14:34 | Karma: 26,34 | Přečteno: 759x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 21,08 | Přečteno: 531x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,76 | Přečteno: 856x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, zabila dvacet členů Hamásu

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  8:29

Izraelská armáda ráno oznámila, že její jednotky operují v některých oblastech na východě Rafáhu v...

Na D7 před Prahou bourala tři auta, hasiči kvůli dešti řešili desítky událostí

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  8:05

Hasiči kvůli silnému dešti a bouřkám řešili v pondělí a v noci na úterý desítky událostí. Často...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Z šéfa zahraničního výboru ministrem pro vědu? TOP 09 vybírá ministra

7. května 2024  5:43

TOP 09 pokračuje v hledání ministra pro vědu, výzkum a inovace. Předsednictvo strany se má zabývat...

  • Počet článků 2132
  • Celková karma 29,54
  • Průměrná čtenost 1300x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.