Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nevěrná

„Franta mě podezírá, že mu zahejbám... Ne, počkej, vím, na co se mě chceš zeptat, fakt k tomu nemá důvod... Věř mi, jsi asi jedinej, komu bych to řekla, ty bys mě neprásknul...“  

Maruška byla fakt špatná. Odevzdaně se sesunula do maličkého křesílka v koutě vinárny, kam spolu občas zaskočíme, než se v podvečer rozutečeme ke svým drahým polovičkám. Prakticky nenamalovaná, pod očima těžké kruhy od nevyspání, šibalské uhlíky krásných velkých očí pohaslé. Navzdory tomu všemu jí to moc slušelo, byla takovým unaveným způsobem krásná. „Honzo, dnes radši jenom to kafe, na alkohol nemám ani pomyšlení,“ varovala mě předem, jakmile se k našemu stolečku blížil číšník.

Potřebovala to ze sebe dostat ven a mým úkolem bylo stát se na chvilku vrbou. Čekala na to, a tak jsem se jí po objednání dvou turků pověsil na rty.

„Víš, Honzo, je to víc jak týden, co jsem v noci nepřišla domů. Byla jsem u Majky, možná si vzpomeneš, už jsem ti o ní vyprávěla dřív. Teď ji vyhodili z práce, nějak to nemohla ustát, tak jsme to rozebíraly, popíjely a najednou byla fůra hodin. Volala jsem Frantovi, jestli by pro mě přijel, nevzal mi to, asi už spal. Tak jsem si chtěla vzít taxíka, ale Majka, že otevře ještě jednu láhev, ať u ní pak přespím. Kývla jsem, Frantovi jsem zkusila zavolat ještě asi dvakrát, ale nic, tak jsem mu poslala zprávu, kde jsem a ať se na mě nezlobí...“

Maruška zmlkla. Nedivil jsem se jí, při pohledu na můj napůl překvapený a napůl nablblý výraz by musel zmlknout i ten nejzdatnější řečník. Frantu trochu znám, je to fajn chlap, sice možná občas maličko bručoun, ale že by kvůli tomuhle Marušku podezíral z nevěry, to bych fakt nečekal.

„Ne, počkej, Honzo, to není všechno.“ Opatrně se napila kávy, trochu se jí přitom třásla ruka, až hrnek zacinkal o podšálek. „Druhý den jsme se pohádali. Franta na mě vyjel, že jsem se někde tahala s cizím chlapem a já se nechtěla dát. Urazil se a šel spát do obýváku.“

„Jenomže potom mi došlo, že jsem se v poslední době často zdržela v práci, párkrát jsem přišla až kolem desátý. Měli jsme po reorganizaci, několik věcí nesedělo, tak jsme to museli dávat do kupy. Domů jsem chodila utahaná a naštvaná, no však víš, co chci říct. Tohle mi docvaklo až po tý hádce, došlo mi, že si to Franta asi spojil dohromady a já se začala cejtit provinilá. A tak jsem se rozhodla, že mu to všechno vynahradím.“

Začal jsem tušit, která bije. Ženy umí být rafinované nejen ve zlém, ale i v tom dobrém, až to my chlapi občas nedokážeme pobrat najednou. Chtěl jsem Marušku nějak povzbudit, tak jsem se uchýlil k naivní otázce: „A Franta to nepochopil, viď?“

„No, víš, jak jsem byla ráno jako saň a pak mi došlo, že jsem vůči němu asi nespravedlivá, tak na něj večer doma čekal anděl. Domů jsem přišla brzo, usmažila řízky z krkovičky, ty má moc rád, nakoupila lahváče, načinčala se a byla na něj hrozně milá. Zakousnul se do těch řízků, zapíjel Plzínkou a nasadil výraz jídelní blaženosti, to já poznám. Už jsem si myslela, že je to za náma, měla jsem radost a chtěla jsem to ještě podtrhnout, že jako večer, až bude chtít...“ Maruška se zarazila v půlce věty a jen rezignovaně mávla rukou. „Honzo, promiň, že tě krmím svým špinavým prádlem, ale já nevím, co mám dělat.“ Kývl jsem na číšníka a objednal dva větrníky, cukr obaluje obnažená nervová zakončení.“

„Radši to zkrátím, Honzo, Franta po tom mým blbým svůdným gestu praštil s příborem. Zamumlal něco ve smyslu, jakože takovým vrkáním se nenechá zmást. Zůstal spát v tom obýváku, skoro se mnou nepromluví a když na něj zkouším bejt milá, tak jenom zavrčí, ať si jdu za tím svým.“

Marušce došla řeč. Nepřítomně si uďobla z větrníku, jakoby ani nevěděla, jak vybranou lahůdku má před sebou a celá se stáhla do sebe. Chtěl jsem té holce nějak pomoct, ale nevěděl jsem jak. Přišlo mi jich líto obou, až doteď to byla taková prima sehraná dvojka a najednou mají problém. Asi jsem uvažoval nahlas a aniž si to uvědomil, tiše jsem zopakoval slovo problém.

Podívala se na mě, doširoka otevřela oči a ve tváři se jí objevil výraz poznání. „Honzo, teď mi něco došlo. Tys mi dokázal poradit a ani o tom nevíš.“ Teď jsem pro změnu já otevřel oči, div mi nevypadly z důlků: „Cože? Moruško, jsi v pořádku?“

Ale to už naproti mně najednou seděla úplně jiná ženská. Než jsem se stačil vzpamatovat, ustaraná a napůl zoufalá Maruška se vytratila a její místo zaujala sebejistá a odhodlaná. „Franta se trápí něčím úplně jiným a tahle má peripetie mu jenom dodala. Už delší dobu to na něm pozoruju a tuším, ale jistotu nemám. On se mi se svými zdravotními problémy nikdy nechtěl moc svěřovat, prý aby mi nedělal starosti.“

Maruška ve spěchu zhltla větrník, najednou byla plná energie, jakoby přesně věděla, co musí udělat a bylo jí jasné, že tak musí učinit co nejdřív. „Promiň, já letím,“ zarazila se jen na moment, aby mi vlepila měkkou kamarádskou pusu a zmizela mi z očí.

***

Poté jsem se s Maruškou delší čas neviděl ani neslyšel, až mi od dní těsně před Velikonocemi přišla esemeska: Franta je OK, přišly výsledky z histolky, to znaménko, co se mu udělalo v podpaží, je neškodné. Pojď po svátcích na kafe, dlužím ti. Dík, Mar. PS: Užij si Velik.

Zíral jsem na displej mobilu a chvilku mi trvalo, než jsem pochopil souvislosti. Ženské uvažování je holt asi skutečně odlišné od toho našeho mužského. Bohudík.

Autor: Jan Pražák | neděle 16.4.2017 19:58 | karma článku: 21,49 | přečteno: 809x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 14,10 | Přečteno: 177x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,43 | Přečteno: 755x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,72 | Přečteno: 818x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,81 | Přečteno: 1006x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 951x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,71
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.