Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Bloudící duše

„Upřímnou soustrast, Bohunko, můžu ti nějak pomoct?“ Zeptala se Maruška své dávné kamarádky, když se dozvěděla, že jí v sobotu po dlouhé nemoci zemřela osmdesátiletá maminka.

„Maruško, jsi hodná, děkuji. Víš, mám teď spoustu zařizování a odpoledne budu kousek od tebe. Můžu se na chvilku stavit?“

Pozvala jsem ji k sobě, Honzo, to by udělal každý. Měly jsme soukromí, kluci byli někde v trapu. Postavila jsem na kafe a nabídla zbytek bábovky. To víš, zase jsem pekla. Sedly jsme si do obýváku, začaly povídat a pak se stalo něco, čemu jsem sama mohla uvěřit jen stěží. Tak poslouchej.

„V noci na pondělí se mi zdál živý sen, Maruško,“ začala Bohunka. „Chodila jsem někde mezi paneláky a najednou slyším, jak na mě maminka volá jménem. Vešla jsem do domu, odkud vycházel její hlas a uviděla ji sedět v křesle v jednom bytě v přízemí. Byla ke mně zády, neviděla jsem obličej, ale cítila jsem, že její duše bloudí. Jakoby nevěděla, že zemřela a že se má vydat na cestu na druhý břeh. A tak na mě čeká, až přijdu z práce, jako to dělávala několik posledních let, když už nemohla chodit ven. Mám divný pocit, Maruško, jako by to nebyl jen sen. Myslíš, že to může být pravda?“

Já nejsem žádná vědma, Honzo, ale párkrát v životě se mi stalo, že jsem dostala vnuknutí. Vždycky to přišlo samo, netušila jsem jak, ale najednou jsem prostě něco věděla. A teď to tu bylo zas, prostě mi bylo jasné, že musím něco udělat. A přitom jediné, co trochu umím, je soustředit energii mezi dlaněmi. Není to žádné léčitelství, jenom se soustředím na dýchání a tu energii cítím.

„Bohunko, polož ruku dlaní vzhůru na stůl, pokusím se tě trochu nabít.“ Odpověděla jsem poněkud mimo souvislost a dala svou dlaň pár centimetrů nad její. Začala jsem pomalu dýchat a energii skrz svou dlaň posílat do té její. „Úplně cítím, jak mě to elektrizuje,“ řekla mi po chvilce a já v tu chvíli věděla, že musím udělat ještě víc. Myšlenkou jsem poprosila duchovní přátele o pomoc a najednou bylo všechno daleko intenzivnější. A pak jsem poznala, že duše Bohunčiny maminky je u nás, jako bychom ji přivolaly. Před vnitřním zrakem jsem uviděla její obličej, plula prostorem vedle nás.

„Ona je tady,“ řekla jsem Bohunce. „Věděla jsem, že vyřkneš přesně tahle tři slova,“ odpověděla mi. Cítila jsem, že mi ti duchovní přátelé pomáhají. Nevím jak, ale byli tu s námi. A tak jsem otočila dlaně tím směrem, kde byla její maminka a snažila se poslat co nejvíc energie jí. A soustředila jsem se na myšlenku: „Teď už jsi volná, jdi za světlem.“ Chvilku to takhle trvalo, pak jsem poznala, jak se usmívá. Nakonec jsem udělala kříž a poděkovala Bohu, že mi dal možnost pomoci.

Chvíli jsme obě mlčely, Bohunka pocítila obrovskou úlevu, spadlo z ní těžké břemeno. Zvedly jsme se, že se půjdeme projít, ale já se do toho obýváku ještě na chvilku vrátila. Vnímala jsem, že je tam stále hodně nahromaděné energie a k tomu ještě něco jiného. Takové nádherné prostředí, jako by tam bylo před chvilkou otevřené nebe. Nebo světelný tunel, nevím, jak to mám jinak říct.

PS: Marušku možná znáte z mých předchozích vyprávění. Je to normální racionální ženská, která stojí oběma nohama na zemi a nenechá se jen tak zmanipulovat k nějakým bludům. Nemám nejmenší důvod ji podezírat, že by si toto své vyprávění vymyslela nebo nějak přikrášlila. Možná jen podlehla síle okamžiku, možná se jí však na moment podařilo dotknout neznámých oblastí všemocné přírody, které my lidé nemáme vědecky zmapované. Měl-li bych si dovolit vyjádřit svůj osobní názor, věřím, že to bylo skutečné.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Pražák | středa 1.3.2017 21:56 | karma článku: 24,53 | přečteno: 734x
  • Další články autora

Jan Pražák

Nepřekážej v těch dveřích, proboha!

Taky jste si všimli, jak se poslední dobou kdekdo postaví do dveří v hromadné dopravě a vůbec ho nezajímá, že by snad ostatní lidé chtěli vystoupit nebo nastoupit? Možná je to nějaká nová móda a kdo nepřekáží, není in.

6.5.2024 v 14:34 | Karma: 16,49 | Přečteno: 267x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Co s kočkou o dovolené?

Mám samozřejmě na mysli kočku čtyřnohou, protože tu svou dvounohou je nejlepší si vzít s sebou. Jinak by se totiž zlobila a vám by bez ní bylo smutno. Čtyřnohá bude sice taky prskat, ale s sebou si ji obvykle vzít nemůžete.

3.5.2024 v 14:34 | Karma: 20,38 | Přečteno: 546x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příslušník VB coby kazič májového potěšení

Psala se první polovina sedmdesátých let minulého století a já byl chovancem středoškolského ústavu. Spíš než o vzdělání jako takové jsem plnou silou svých osmnácti let usiloval o srdce spolužačky Mileny.

30.4.2024 v 14:34 | Karma: 26,34 | Přečteno: 751x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 21,08 | Přečteno: 525x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,76 | Přečteno: 851x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Třeba to jednou vyjde, říkal si muž u online sázek. Zpronevěřil milion a půl

6. května 2024  18:15

Gambler dnes už většinou nesedí u „beden“, kde čeká na tři třešničky v řadě. Jednou z nástrah...

Izrael chystá úder, evakuuje Rafáh. Hamás odmítá příměří, uvedl ministr

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  18:14

Město Rafáh na jihu Pásma Gazy začali v pondělí ráno opouštět první palestinští civilisté....

Češi poprvé vstoupí do pyramidy. Čekám překvapivé nálezy, říká egyptolog Bárta

6. května 2024

Premium Čeští egyptologové začali v Abúsíru pracovat na výzkumu podzemí dosud netknuté pyramidy panovníka...

Odboráři předčasně opustili jednání s vládou a svolávají velký protest

6. května 2024  17:48,  aktualizováno  17:54

Přímý přenos Zástupci odborové centrály ČMKOS v pondělí předčasně opustili jednání s vládou. Vadí jim chystané...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 2132
  • Celková karma 29,29
  • Průměrná čtenost 1300x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.