Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dejte si pozor, jakou ženu chcete obejmout, pánové

Smrákalo se a padala mlha. Na zastávce jsem uviděl známý obrys, byla ke mně otočená zády a hledala cosi v kabelce. Tiše jsem se k ní přiblížil, objal ji a pevně k sobě přitisknul. V ten moment mi došlo, že něco není v pořádku.

Tehdy jsme byli s manželkou spolu nejmíň dvacet let, takže jsem už dávno přesně věděl, jak chutná mít ji v náručí. Tentokrát to však bylo nějaké jiné, jakoby od rána téměř neznatelně přibrala v bocích a zmenšila se o pár centimetrů.

Překvapeně jsem uvolnil své sevření, otočila se, já od ní prudce odskočil a doslova zkameněl. Na postavě tolik podobné mé drahé seděla hlava neznámé mladé ženy a tvářila se, že mě za tu nehoráznou něžnost pošle kamsi do pekel. Už, už otvírala ústa, aby mě v lepším případě seřvala jako malého kluka, v horším začala volat o pomoc. Pak se však zarazila, zřejmě mě zachránil výraz naprostého zmatení, který vyčetla z mé tváře. „Vy... vy jste si mě asi s někým spletl?“ Vykoktala a čekala na mou odpověď. „Ano, spletl, promiňte, dobrý den,“ zaznělo nejapně z mých úst. Od dalšího trapného vysvětlování mě vysvobodila tramvaj a já jí už naštěstí nestihl říct, že jsem si ji spletl s vlastní manželkou.

***

Byla to skromná drogerie, zdaleka ne tak bohatě zásobená, jako jsou ty dnešní. A taky maličká, žádná samoobsluha, jen pult a za ním v regálech vystavené zboží. Onoho dávného pátku jsem se vracel z práce s myšlenkou, že mě o víkendu čeká malování. Tónovací barvy mám od minule, tak se jen stavím pro primalex.

Blondýnka položila na pult sadu zbrusu nových laků na nehty a usmála se: „Máte štěstí, mladá paní, zrovna přišlo zboží. V klidu si vyberte, který by se vám líbil.“ A brunetka před pultem si dávala načas, možná přemýšlela o tom, jakým odstínem toho svého nejvíc potěší. Zahlédla mě koutkem oka, jen na moment jí blesklo hlavou „já vím, zdržuju, snad mi to ten chlap odpustí“ a v klidu vybírala dál. Nezlobil jsem se na ni za to čekání, jen jsem jí věnoval kratičký úsměv a začal přemýšlet, zda manželka bude chtít na zeď do ložnice žlutou nebo růžovou. Anebo oranžovou?

„Jeden primalex, prosím.“ Nákup mi trval jen pár vteřin, a tak jsem ještě stihl podržet dveře brunetce, která si svůj nový lak na nehty pečlivě ukládala do kabelky. Poděkovala mi, vyšla a já za ní. Pak se však zarazila a otočila: „Jé Honzo, to jsi ty, no to je fór, promiň, já si tě nevšimla.“ Rozesmáli jsme se, neměli jsme si co vyčítat, však ani já v té drogerii nepoznal svou vlastní ženu.

***

Roky uplynuly, jako když necháš protékat mezi prsty jiskřivou vodu z horské bystřiny a my se odstěhovali na venkov.

„Soni, ten tvůj Honza se na mě zlobí? Nevíš, jestli jsem ho něčím nenaštvala?“ Ptala se sousedka mé ženy s neskrývaným překvapením a s náznakem skryté výčitky. Ti lidé jsou naši dobří přátelé, manželka byla její otázkou dost zaskočená a dožadovala se podrobností. „No, víš, teď jsem s ním dvakrát jela autobusem a on se ke mně nehlásil. Tvářil se, jako by mě ani neznal a já si vůbec nejsem vědomá, že bych mu něco udělala.“

„To, nic, Květi, toho si nevšímej a neber si to osobně,“ snažila se mě zachránit moje zákonná. Pak spiklenecky dodala, že jako chlap se často a rád bůhvíkde toulám v myšlenkách a prostě nevnímám své okolí.

Tak nevím. Budu s tím muset něco udělat, bylo by škoda rozkmotřit se s přáteli jen kvůli vlastní roztržitosti. Už to mám. Až příště potkám Květu na zastávce, tak ji bez varování obejmu, abych ji ujistil, že se na ni nezlobím.

Nojo, jenomže co když Květa to moje přátelské sevření v náručí nějak špatně pochopí? Anebo co když to dokonce nebude ona a já se zase zmýlím jako tehdy před léty?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Pražák | neděle 29.1.2017 18:07 | karma článku: 30,21 | přečteno: 3559x
  • Další články autora

Jan Pražák

Nepřekážej v těch dveřích, proboha!

Taky jste si všimli, jak se poslední dobou kdekdo postaví do dveří v hromadné dopravě a vůbec ho nezajímá, že by snad ostatní lidé chtěli vystoupit nebo nastoupit? Možná je to nějaká nová móda a kdo nepřekáží, není in.

6.5.2024 v 14:34 | Karma: 21,77 | Přečteno: 424x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Co s kočkou o dovolené?

Mám samozřejmě na mysli kočku čtyřnohou, protože tu svou dvounohou je nejlepší si vzít s sebou. Jinak by se totiž zlobila a vám by bez ní bylo smutno. Čtyřnohá bude sice taky prskat, ale s sebou si ji obvykle vzít nemůžete.

3.5.2024 v 14:34 | Karma: 20,38 | Přečteno: 550x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příslušník VB coby kazič májového potěšení

Psala se první polovina sedmdesátých let minulého století a já byl chovancem středoškolského ústavu. Spíš než o vzdělání jako takové jsem plnou silou svých osmnácti let usiloval o srdce spolužačky Mileny.

30.4.2024 v 14:34 | Karma: 26,34 | Přečteno: 755x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 21,08 | Přečteno: 528x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,76 | Přečteno: 854x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Hamás kývl na návrh k příměří. Izrael má řadu výhrad, akce v Rafáhu pokračuje

6. května 2024  18:56,  aktualizováno  22:09

Palestinské hnutí Hamás v pondělí přijalo návrh dohody o příměří s Izraelem předložený Egyptem a...

Rusko spouští výrobu dříve zakázaných raket středního a krátkého doletu

6. května 2024  22:08

Rusko urychluje vývoj a spouští výrobu raket krátkého a středního doletu, uvedl server Meduza s...

Německo na Putinovu inauguraci zástupce nevyšle, Francie a Slovensko ano

6. května 2024  16:14,  aktualizováno  20:36

Německo v pondělí oznámilo, že nebude mít svého zástupce na úterní inauguraci ruského prezidenta...

  • Počet článků 2132
  • Celková karma 29,48
  • Průměrná čtenost 1300x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.