Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem šel na nervy všem ve svém okolí

Rozhodně si nemyslím, že bych patřil mezi lidi, jejichž koníčkem je štvát svoje okolí. Rušit ostatní, rozčilovat a nedat jim pokoj tak, že by mě nejraději poslali do háje. Jenomže někdy je všechno jinak, než by si člověk přál.

Celé to začalo v noci na včerejšek. Nejdřív to neodnesli lidé, ale naše dvě kočky, které se rozhodly spát nahoře v koupelně. Ani se jim nedivím, je tam pěkně teplo a pro každou z nich akorát po jedné příjemné dečce. Kocour si ustlal na měkké předložce před bedýnkou se stelivem, kočka na krabici s čistícími prostředky, která je zavřená víkem a přikrytá jemňoučkým koberečkem. Nepřály si nic jiného než trochu klidu po náročném dni, plném puberťáckého dovádění.

Sotva usnuly, přiřítil jsem se jim tam poprvé a chvatně usedl na tu velkou bílou věc. Otráveně se probudily a jakože „když už jsi tady, tak nám snad nabídneš nějakou noční svačinku, né?“ Nenabídl jsem, ještě jsem udělal rámus s vodou, co teče do té bílé věci a zmizel. Takhle se to opakovalo několikrát, pořád jsem je budil, trhal jim sny, jednou jsem do té bílé věci dokonce „vnořil“ hlavu, na což absolutně nejsou zvyklé.

I dolů do kuchyně jsem seběhl, to už se obě kočky radovaly, že jsem si to rozmyslel a přece jen jim dám nějaké chutné odškodné. Ale kdepak, asi si myslely, že se ten dvounožec zbláznil, když se na jejich hladové tlamičky vykašlal a jenom si sám vzal nějaké maličké kolečko. Podobným způsobem trpěla i moje manželka. Nu, představte si, že vám partner místo spánku celou noc courá a svítí po domě.

Nastalo ráno a já místo toho, abych se jako spořádaný občan vydal ve všední den do práce nebo se aspoň začal věnovat ostatním, jsem se zavřel v pokoji. Kočky jsem k sobě nepouštěl, nemohly mi lovit nohy pod peřinou, ani upíjet čaj.

Manželka zůstala doma s tím, že ohlídá řemeslníky, které jsme měli pozvané, aby nám opravili nějakou vodní instalaci. Myslíte, že jsem to jako správný chlap vzal na sebe a dohlédl na ty dobré muže, dávající do pořádku něco, co někdo jiný dávno pokazil? Kdepak, zbaběle jsem to nechal na ní a jen někdy po poledni jedenkrát na moment slezl dolů, abych si vzal další maličké kolečko a zapil je vodou. Měla rozum, viděla, že jsem k ničemu a odmávla mě zpátky, abych se tam nahoře zase zavřel. A neotravoval, když už jsem se rozhodl proflákat celý den.

Ta dobrá duše se o mě rozhodla pečovat a myslíte, že jsem se jí za to nějak hezky odvděčil? Kdepak, hnedka dnes ráno, jakmile ty protivné viry v mém břiše trochu přestaly mít pré, jsem zbaběle prchl do práce. Byť ještě celý roztřesený z toho včerejšího otravování okolí, jsem raději vypadl, než abych jí příkladně pomáhal s předvánočními přípravami. I těm kočkám jsem zmizel, které už doufaly, že jsem se snad konečně umoudřil. A věřily, že je na rozdíl od včerejška pustím k sobě, aby se se mnou mohly kočkovat v peřinách.

Hrůza, co? A tak se tady veřejně omlouvám všem, kterým jsem šel kdy na nervy, bez ohledu na to, co bylo příčinou tohoto konání. Navíc bych rád slíbil, že se polepším, ale radši to neudělám. To víte, člověk míní a pánbůh (nebo někdy i kočka) přes všechnu jeho snahu občas mění.

 

Autor: Jan Pražák | čtvrtek 22.12.2016 20:49 | karma článku: 24,14 | přečteno: 590x
  • Další články autora

Jan Pražák

Zrádný tajuplný úplněk

Máte rádi Měsíc? Já tedy rozhodně ano. On totiž není jen strohým kamenným nebeským tělesem, je přímo romantickou osobností, která po staletí inspiruje generace umělců k jejich tvorbě, i obyčejné lidi k potěše a zamyšlení.

18.5.2024 v 7:07 | Karma: 19,20 | Přečteno: 403x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Záhadná podoba lidí a jejich zvířat

„Teda, tobě to sluší, ty seš ale kočka!“ Kteroupak ženu by nepotěšila taková upřímně myšlená věta. Nejen přitažlivého vzhledu, ale i pozitivních povahových vlastností lze snadno dosáhnout netoliko u žen, ale i u mužů.

15.5.2024 v 14:34 | Karma: 19,04 | Přečteno: 558x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak byla Maruška za zlodějku

„Je ti jasné, že sedíš u jednoho stolu se zlodějkou a měl by sis ohlídat věci, abych ti něco neukradla? Musíš počítat i s tím, že ti udělám ostudu, přijdou si sem pro mě a odvedou mě v poutech před zraky celého osazenstva.“

12.5.2024 v 7:07 | Karma: 25,88 | Přečteno: 788x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ženské zásadně nebiju

Jakkoli jsem možná drsňák a v dětství jsem byl pěkné kvítko, nedovedu si představit, že bych uhodil ženu. Už bych asi ani nespočítal, kolik poznámek, důtek a dvojek z chování jsem za svou prudkost dostal ve škole.

9.5.2024 v 14:34 | Karma: 25,61 | Přečteno: 1429x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Nepřekážej v těch dveřích, proboha!

Taky jste si všimli, jak se poslední dobou kdekdo postaví do dveří v hromadné dopravě a vůbec ho nezajímá, že by snad ostatní lidé chtěli vystoupit nebo nastoupit? Možná je to nějaká nová móda a kdo nepřekáží, není in.

6.5.2024 v 14:34 | Karma: 29,62 | Přečteno: 974x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

ANALÝZA: Válečný kabinet se sype kvůli zájmům Netanjahua

20. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Po protestu ministra obrany se přidal i člen válečného kabinetu Benjamin Ganc. Chtějí od Netanjahua...

Rušte dětská lůžka, vybízí pojišťovna špitály. Ve hře jsou denní stacionáře

20. května 2024

Premium Pediatrů je málo, dětských oddělení moc a ne všechna využita. Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP)...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají

19. května 2024,  aktualizováno  22:16

Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...

V Maďarsku havaroval na Dunaji motorový člun. Dva lidé zemřeli, pět se pohřešuje

19. května 2024  14:38,  aktualizováno  20:42

Dva lidé zemřeli při lodní nehodě na řece Dunaj severně od maďarské metropole Budapešti, uvedla v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2136
  • Celková karma 28,95
  • Průměrná čtenost 1298x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.