Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem se houpal na lustru

„Oni těm svým malým dětem všechno dovolí a vůbec je nenapomenou. Jestli to takhle půjde dál, tak se jim brzy začnou před očima houpat na lustru.“

Takhle si stěžoval můj dvounohý asistent, když se se svou samičkou vrátili z návštěvy od nějakých známých. „Houpat na lustru, hm,“ tiše jsem si mňoukl jen tak pro sebe a rozhodl se, že něco takového musím vyzkoušet.

Na kuchyňský stůl nesmím. Tedy oficiálně nesmím, ale když není nikdo z dvounožců poblíž, tak tam rád pobývám. No, vlastně i někdy, když jsou u toho, ale to mě pak vždycky vyženou dolů. A právě nad tím stolem visí pěkný proutěný lustr, po obvodu byl ozdobený maličkými mašličkami. Ty mě strašně moc lákaly.

Napoprvé jsem byl opatrný a počkal, až oba dvounožci odejdou pryč. To víte, bylo to přece jen dost vysoko, nebyl jsem si jistý, jestli tam dosáhnu a nechtěl jsem si udělat ostudu. Vyskočil jsem na stůl a natáhl se, co to šlo, ale nedosáhl jsem. Pak jsem maličko poskočil a sláva, už jsem jednu mašličku chytil drápkem. Lustr se se mnou maličko zhoupl, mašlička povolila a já ji dal Rózce, aby si s ní mohla hrát. Vzala ji do tlamičky a odběhla si ji schovat do naší dováděcí krabice.

Během pár dní jsem tímto způsobem očesal i zbývající mašličky, bylo jich asi osm. Párkrát mě při tom dvounožci přistihli, to víte, že mě pokaždé hnali dolů, ale já si z toho nic nedělal. Jenomže mně se zalíbilo to zhoupnutí, a tak jsem s tím ani po sklizni mašliček nepřestal, tentokrát jsem se vždy zachytil za okraj lustru.

„Honzo, nedá se nic dělat, musíš zkrátit šňůru nebo nám Santík ten lustr úplně zničí.“ Dvounožčin verdikt byl jasný a sameček se do toho pustil. S kleštěmi, se šroubovákem a já nevím s čím vším dalším, se podobně jako já postavil na stůl a začal ten lustr sundávat. „Tak to teda prr, to nesmíš, na čem se teď budu houpat?“ Hlasitě jsem zaprotestoval, ale nebylo mi to nic platné, chtě nechtě jsem musel přistoupit k důraznějšímu opatření. Všiml jsem si, že má takové měkké a volné kalhoty, vyskočil jsem za ním, popolezl mu po noze a začal je tahat dolů.

Dvoužčí gatě šly dolů i s trenkami, no to vám byl pohled, už, už jsem doufal, že toho nechá a budu mít vyhráno. Jenže dvounožka zrovna vařila pár kroků od nás, tak mi to nakonec celé pokazila. Otočila se, přikryla si rukou ústa, ale stejně se začala smát. Pak zvážněla, doufal jsem, že ho s rukama u stropu, staženými kalhoty a mnou, visícím na jeho noze vyfotí, ale bohužel jsem se zmýlil. Místo po foťáku sáhla po mně a odnesla mě pryč, aby dvounožec mohl dokončit to zkrácení.

Teď už na ten lustr nedoskočím a nevím, jestli se mi to podaří, až ještě povyrostu. Jenže to bude dlouho trvat, a tak jsem si zatím vymyslel jinou zábavu. Miluji tekoucí vodu, která občas prýští z takové lesklé věci do umyvadla v koupelně nebo v kuchyni. Dvounožci na tu věc sahají, nějak s ní hýbou a tím vodu pouštějí a zase zavírají. Strašně rád bych si ji pustil sám, až nebudou doma. Už jsem to dokonce zkoušel, čumáčkem jsem s tou věcí trochu pohnul do strany, ale nic se nestalo. Poradili byste mi někdo, jak se to dělá? 

Autor: Jan Pražák | čtvrtek 8.12.2016 20:22 | karma článku: 28,25 | přečteno: 725x
  • Další články autora

Jan Pražák

Příslušník VB coby kazič májového potěšení

Psala se první polovina sedmdesátých let minulého století a já byl chovancem středoškolského ústavu. Spíš než o vzdělání jako takové jsem plnou silou svých osmnácti let usiloval o srdce spolužačky Mileny.

30.4.2024 v 14:34 | Karma: 24,59 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 21,03 | Přečteno: 491x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,46 | Přečteno: 826x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 28,05 | Přečteno: 857x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,92 | Přečteno: 1019x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

V Polsku zatkli šestnáctiletého mladíka kvůli útoku na varšavskou synagogu

2. května 2024  13:47,  aktualizováno  16:52

Polská policie zadržela šestnáctiletého mladíka, kterého podezírá z útoku na synagogu Nožykowých ve...

Je to úlet, míní experti o antikampani SPOLU. Trestná však podle nich není

2. května 2024  16:51

„Rusko, pro tebe všecko,“ paroduje předvolební kampaň SPOLU heslo hnutí ANO „Česko, pro tebe...

Začaly maturity. Podle učitelů lehké, studenty ale trápily logaritmy

2. května 2024  16:42

Studenti posledních ročníků maturitních oborů poprvé usedli k maturitním písemkám. Ve čtvrtek...

Auto vyjelo ze silnice a srazilo tři chodce. Žena zemřela, dvě děti jsou zraněné

2. května 2024  16:40

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 2130
  • Celková karma 30,47
  • Průměrná čtenost 1301x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.