Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak mě vosa učila levitovat

Bylo parné léto a já byl o víkendu se svoji budoucí manželkou na chalupě u svých rodičů. Jak už to na takových chalupách bývá, práce je stále dost a všichni jsou rádi, když si mohou na chvilku odpočinout u odpolední kávy.

Rodiče zavařovali jahody na zápraží u domu, úroda byla toho roku opravdu bohatá a akorát dokončili jednu, nevím už kolikátou várku. Moje dívka doplela záhon, uvařila kávu, maminka připravila zbytek štrůdlu od včerejška a s mým taťkou se sesedli do připravených rozkládacích lehátek ve stínu pod stromy.

Čtvrté lehátko bylo doposud prázdné, čekalo na mě. Zvesela jsem se proháněl se sekačkou, vyrobenou z podvozku mého dávného dětského kočárku, opatřeného motorem a ocelovými noži. Tahleta práce mě vždycky bavila, ale vidina kávy a štrůdlů byla lákavá, tak ještě jeden proužek a půjdu si také na chvilku sednout. Poklábosit, maličko zalenošit a pak zase honem, ať to mám hotové a mohu tu svou vzít k rybníku.

Už nevím, nač jsem v okamžiku usedání do lehátka myslel, možná na dívčí úsměv, snad na chladivou vodu rybníka nebo jsem vnímal vůni čerstvé kávy. Rozhodně jsem se těšil, jak spočinu v pružné a poddajné náruči látkového lehátka a bez dalšího otálení jsem do něj z vysoka přistál.

Ne, nedopadl jsem jako Milouš ze Saturnina, pod nímž se důmyslně nastavený mechanizmus pokaždé zhroutil. Nicméně podobně jako on jsem v tom lehátku vydržel asi jen setinu vteřiny, poté jsem jej se zavytím opustil.

„Promiň, promiň, nešlo se nesmát.“ Omlouvali se mi zúčastnění poté, co je přešel záchvat hurónského řehotu a smíchu, „ty ses vymrštil všemi čtyřmi vzhůru, vyletěl jsi nejmíň půl metru bez odrazu a porušil jsi všechny možné i nemožné fyzikální zákony.“

Fyzikální zákony mi v tu chvíli mohly být úplně ukradené, zajímalo mě jediné. Co to tam bylo za divnou věc, že jsem ji neviděl a ona mě tak znenadání a s vervou rafla do pr..., pardon, do zadnice. Otočil jsem se, nu ano, byla tam chudinka celá rozsednutá černožlutě pruhovaná vosí dáma. Musím říct, že se jí vůbec nedivím, když mě za to zcela nevychované a krajně nespolečenské zasednutí odměnila svým žihadlem.

Možná jsem se měl tehdá urazit, že se ostatní smáli, ale to uražení za mě obstaral někdo jiný. Ve chvíli mé levitace odpočívala na klíně maminky nic netušící mourovatá kočka Madla, zřejmě si dávala přestávku v chytání myší. Lekla se mého podivného konání i výbuchu smíchu ostatních a chtěla utéct. Vzala to přes třínohý mírně rozviklaný stolek s kávou a štrůdlem. Ten se pod náporem pružného kočičího těla zakymácel, káva vyšplíchla a Madla se lekla podruhé. To už na ni bylo zřejmě moc, usoudila, že jsme to na ni vše úmyslně narafičili, zalezla pod hortenzii a odtamtud na nás vrhala uražené vyčítavé pohledy.

Závěr odpoledního sedánku byl však navzdory všemu příjemný. Vosu jsem odstranil, pochutnal si na štrůdlu, popíjel zbytek své kávy a chlácholil kočku, která se už zase udobřila a rozpředla na mých nohou. A hlavně jsem si užíval přítomnost svých nejbližších. Nu a to žihadlo? To nic, vždyť už dávno předtím mi můj tatínek říkal, že každý pořádný kluk občas nějaké to pigáro při svém řádění obdrží.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Pražák | neděle 23.11.2014 16:35 | karma článku: 14,27 | přečteno: 355x
  • Další články autora

Jan Pražák

Záhadná podoba lidí a jejich zvířat

„Teda, tobě to sluší, ty seš ale kočka!“ Kteroupak ženu by nepotěšila taková upřímně myšlená věta. Nejen přitažlivého vzhledu, ale i pozitivních povahových vlastností lze snadno dosáhnout netoliko u žen, ale i u mužů.

15.5.2024 v 14:34 | Karma: 18,94 | Přečteno: 485x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak byla Maruška za zlodějku

„Je ti jasné, že sedíš u jednoho stolu se zlodějkou a měl by sis ohlídat věci, abych ti něco neukradla? Musíš počítat i s tím, že ti udělám ostudu, přijdou si sem pro mě a odvedou mě v poutech před zraky celého osazenstva.“

12.5.2024 v 7:07 | Karma: 25,74 | Přečteno: 772x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ženské zásadně nebiju

Jakkoli jsem možná drsňák a v dětství jsem byl pěkné kvítko, nedovedu si představit, že bych uhodil ženu. Už bych asi ani nespočítal, kolik poznámek, důtek a dvojek z chování jsem za svou prudkost dostal ve škole.

9.5.2024 v 14:34 | Karma: 25,61 | Přečteno: 1423x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Nepřekážej v těch dveřích, proboha!

Taky jste si všimli, jak se poslední dobou kdekdo postaví do dveří v hromadné dopravě a vůbec ho nezajímá, že by snad ostatní lidé chtěli vystoupit nebo nastoupit? Možná je to nějaká nová móda a kdo nepřekáží, není in.

6.5.2024 v 14:34 | Karma: 29,62 | Přečteno: 972x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Co s kočkou o dovolené?

Mám samozřejmě na mysli kočku čtyřnohou, protože tu svou dvounohou je nejlepší si vzít s sebou. Jinak by se totiž zlobila a vám by bez ní bylo smutno. Čtyřnohá bude sice taky prskat, ale s sebou si ji obvykle vzít nemůžete.

3.5.2024 v 14:34 | Karma: 20,88 | Přečteno: 684x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Eurovize ukázala, že Izrael má v Evropě i nadále podporu, říká Fingerland

17. května 2024

Vysíláme Válka o Gazu může skončit patem a zároveň se blíží konec premiéra Benjamina Netanjahua. V Rozstřelu...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

Muž ve Francii se pokusil podpálit synagogu, policisté ho zastřelili

17. května 2024  9:50

Policie v Rouenu na severu Francie v pátek ráno zastřelila muže, který se pokoušel podpálit...

U izraelské ambasády ve Stockholmu se ozývala střelba, policie uzavřela okolí

17. května 2024  9:18

Policejní hlídka ve Stockholmu v noci na pátek kolem 02:00 slyšela nedaleko izraelské ambasády...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2135
  • Celková karma 29,28
  • Průměrná čtenost 1298x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.