Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ranní koncert

Sólista. Elegán ve fraku černém jak uhel se svojí zlatou zobcovou flétnou. Virtuóz, nad jehož hudbou se zároveň tají dech a zároveň srdce zaplesá. Navíc hrál dočista zadarmo.

Svým zvučným nádherným trylkováním mě tenhleten pán probudil dnes ráno, nedlouho před pátou hodinou. Pravda, chviličku jsem mu měl to přetržené spaní za zlé, ale pak jsem vstal, dokořán otevřel pootevřené okno a vyklonil se do šerého ranního rozednívání. Uviděl jsem ho nedaleko od okna na větvi stromu. Hlavičku měl pěkně zdviženou, zobáček dokořán otevřený, moment byl zticha a pak své zpěvně melodické milostné vábení opět naplno rozbalil.

V kratičkých přestávkách té kosí písně jsem pojednou postřehl vzdálený doprovod, spíš duet. Nikoli ptačí, úplně jiný, který by se k tomu kosímu prozpěvování na první dojem vlastně vůbec nehodil. Nevím, jak byla pěvkyně oblečená, zda měla šaty decentně jednobarevné nebo zda ke svému vystoupení zvolila odvážnější barevnou kombinaci. Neukázala se, zůstala vpovzdálí, neb dobře vytušila, že její hudba není zdaleka tak oblíbená jako ta kosí. Též pěla milostnou píseň vábení, táhlým hrdelním hlasem se vyzpívávala ze své touhy kočičí.

Jak jsem tak u okna stál a obdivoval ten dvojhlas tak nesourodý, a přitom krásný, pojednou zašelestil lehoučký vánek. Rázem se dostalo potěšení i dalšímu z mých smyslů, ten větřík mi přinesl závan jarní rozkvetlé zahrady, skropené ranní rosou. Zůstal jsem chvilku jak omámený a vnímal tu symfonii zvuků a vůní. Symfonii přírody a jejího jarního znovuzrození.

Poté jsem se vrátil do postole a znova usnul. Když mě ze spánku vytrhl budík, oba dva mistři už měli sbalené své nástroje, venku bylo ticho a v ranním mlžném oparu právě vycházelo slunce. V duchu jsem se vrátil o pár chvil zpět a znovu si přehrál ten voňavý koncert. Připadal mi, jako by byl pouhým snem. Leč nebyl, byl nádhernou jarní skutečností. Miluji jaro.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Pražák | středa 30.4.2014 20:53 | karma článku: 16,42 | přečteno: 230x
  • Další články autora

Jan Pražák

Záhadná podoba lidí a jejich zvířat

„Teda, tobě to sluší, ty seš ale kočka!“ Kteroupak ženu by nepotěšila taková upřímně myšlená věta. Nejen přitažlivého vzhledu, ale i pozitivních povahových vlastností lze snadno dosáhnout netoliko u žen, ale i u mužů.

15.5.2024 v 14:34 | Karma: 18,97 | Přečteno: 504x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak byla Maruška za zlodějku

„Je ti jasné, že sedíš u jednoho stolu se zlodějkou a měl by sis ohlídat věci, abych ti něco neukradla? Musíš počítat i s tím, že ti udělám ostudu, přijdou si sem pro mě a odvedou mě v poutech před zraky celého osazenstva.“

12.5.2024 v 7:07 | Karma: 25,74 | Přečteno: 774x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ženské zásadně nebiju

Jakkoli jsem možná drsňák a v dětství jsem byl pěkné kvítko, nedovedu si představit, že bych uhodil ženu. Už bych asi ani nespočítal, kolik poznámek, důtek a dvojek z chování jsem za svou prudkost dostal ve škole.

9.5.2024 v 14:34 | Karma: 25,61 | Přečteno: 1423x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Nepřekážej v těch dveřích, proboha!

Taky jste si všimli, jak se poslední dobou kdekdo postaví do dveří v hromadné dopravě a vůbec ho nezajímá, že by snad ostatní lidé chtěli vystoupit nebo nastoupit? Možná je to nějaká nová móda a kdo nepřekáží, není in.

6.5.2024 v 14:34 | Karma: 29,62 | Přečteno: 972x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Co s kočkou o dovolené?

Mám samozřejmě na mysli kočku čtyřnohou, protože tu svou dvounohou je nejlepší si vzít s sebou. Jinak by se totiž zlobila a vám by bez ní bylo smutno. Čtyřnohá bude sice taky prskat, ale s sebou si ji obvykle vzít nemůžete.

3.5.2024 v 14:34 | Karma: 20,88 | Přečteno: 684x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Fico je při vědomí, odebrali mu odumřelou tkáň. Čeká ho další operace

17. května 2024  13:43,  aktualizováno  14:03

Slovenský premiér Robert Fico je při vědomí, v závažném, ale stabilizovaném stavu, řekla šéfka...

Nova i Prima zahajují předvolební vysílání, nabídnou debaty i rozhovory s lídry

17. května 2024

Televize Nova a Prima přešly do volebního režimu. Nova startuje v pátek odpoledne na TN Live první...

Piráti plánují boj s dezinformacemi. Putin má zájem ovlivnit eurovolby, míní

17. května 2024  13:31,  aktualizováno  13:50

Dezinformace jsou podle vládních Pirátů jednou z pěti největších hrozeb pro nadcházející...

U Charkova jde vše podle plánu, město zatím dobýt nechceme, tvrdí Putin

17. května 2024  13:10,  aktualizováno  13:35

Ruské síly podle prezidenta Vladimira Putina v Charkovské oblasti postupují podle plánu. S dobytím...

  • Počet článků 2135
  • Celková karma 29,28
  • Průměrná čtenost 1298x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.