Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se nechal napálit v Bille

Tentokrát jsem se rozhodl ten čelákovický supermarket jmenovat hned v nadpisu. Občas o něm píšu, bývám spokojený zejména s obsluhou, ale nechávám ho v anonymitě, neb reklama jest zde zapovězená. Leč dneska to berte jako varování.

Je tomu zhruba měsíc, co rozjeli takovou fikanou reklamní akci, v níž vydávají zákazníkům při placení losy. Za každou utracenou pětistovku (nebo kolik?) obdržíte u kasy kartičku, odloupnete z ní vršek a hned vidíte, čím se vás onen řetězec rozhodl potěšit.

„Honzo, gin?“ Zeptala se mě manželka nad prvními třemi kartičkami, když jsme je hned za pokladnou přiměli, aby nám prozradily svá výherní tajemství.

„Ne, gin fakt ne,“ uklidnil jsem ji. Tenhle nápoj určitě spoustě lidem chutná, ale naším šálkem kávy rozhodně není, a ani sleva nás k nákupu hned tří láhví neukecá. Holt jsme tam ty kartičky nechali ležet s tím, že kdyby je náhodou našel nějaký ginomil, tak ať si udělá radost místo nás.

„Tyjo, Soni, koukej, dneska máme kliku, Billa se tentokrát fakt plácla přes kapsu, na příští tři nákupy dostaneme slevu dvacet procent úplně na všechno, co není zrovna v akci!“ Jsem se na stejném místě zaradoval o týden později nad dalšími získanými kartičkami.

„Mno...“ zůstala má drahá polovice poněkud skeptická. A hned se otázala, dokdy to vlastně platí.

„Jezdíme sem prakticky každou sobotu, určitě to stihneme,“ snažil jsem se ji nakazit svým optimizmem. Víc toho Soňa neřekla, zřejmě tušila své, ale nechtěla mi kazit radost.

Právě uplynulý víkend jsem se na sobotní nákup vydal překvapivě v neděli, a vybaven manželčiným nakupovacím seznamem jsem vyrazil sám. Začalo obvyklé objíždění regálů, vracení se k přehlédnutým položkám a dohledávání toho, co jsem na první dobrou nenašel. A u vědomí, že budu mít se slevou úplně všechno, se mi nakupovalo fakt zvesela.

„Nemají moje oblíbené škvarkové placky?“ Podrbal jsem se zamyšleně ve fousech u pečiva. „Nevadí, vezmu místo toho šneka s olivami, toho má pro změnu ráda Soňa. Kapsiček pro kočky máme dost, ty brát nebudu, ale navíc nad rámec seznamu šoupnu do košíku hořkou čokoládu ke kafi. Ale kterou, tuhle? Ne, tu ne, támhletu, ta má v sobě oříšky...“ A tak dál, a tak dál, možná jsem si občas přemýšlel trochu nahlas a vůbec mi nevadilo, jestli si kvůli tomu někdo pomyslel, že jsem krapet na hlavu.

„Pivo je pětkrát, kefír šestkrát a dneska mám slevu,“ pronesl jsem vítězoslavně u kasy, když jsem pár násobných položek nechal pro jednoduchost v košíku.

V kase seděl pán. Tedy muž, asi jediný mezi ženami, které tam jinak bývají. Též jeho kasa byla otevřená jako jediná, vinula se před ní obstojná fronta a chlapík měl tudíž plné ruce práce. Vzal plechovku s pivem, pípnul přes čtečku a zmáčknul pětku. Pak totéž s kefírem a šestkou. 

A potom? Pak to přišlo. Pán si vzal z mé ruky onen los, který dle mého přesvědčení vyhrává dvacetiprocentní slevu na všechno neakční zboží, zkušeným pohybem odtrhnul zbytek vršku a se zasmušilým výrazem mi pohlédl do očí: „Sleva platí jen na Tescoma zboží. To jsou ty jejich vychytávky, nachytá se skoro každej.“

Snad chlapík čekal, že mu vynadám, přestože on je ten poslední, kdo o tom rozhoduje. Možná si myslel, že aspoň něco zavrčím. Já však v tu chvíli konečně pochopil ono Sonino pochybovačné „mno,“ kterým prve zhodnotila mé předčasné nadšení a rozesmál jsem se nad svou naivitou.

Nu což, možná je to prkotina, o které ani nemá cenu psát. Řetězce se holt drobnými fintami dokážou postarat, aby se vlk nažral a koza zůstala celá... totiž chci říct, aby se zákazník navnadil a prodejce nepřišel o zisk. Určitě krom Billy dělají podobné kousky i ty ostatní. A my, když už se z vlastní nepozornosti nachytáme, tak než abychom se zbytečně rozčilovali, se tomu můžeme tak akorát zasmát.

Autor: Jan Pražák | pondělí 30.10.2023 14:34 | karma článku: 45,99 | přečteno: 17800x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 16,40 | Přečteno: 242x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,51 | Přečteno: 760x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,72 | Přečteno: 824x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,81 | Přečteno: 1008x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 952x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,80
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.