Běž do háje s tou sekačkou

Sám nevím, co mě to napadlo za ptákovinu sekat trávu v neděli dopoledne. Oficiálně to tady ještě naštěstí zakázané není, ale považte, začít dělat kravál už o půl jedenácté. V nekřesťanskou hodinu, kdy každý rozumný ještě spí.

 

Však jsem za to taky dostal pořádně vynadáno. Tedy přesněji řečeno vymňoukáno od Rózky.

„Tohle ti nedaruju. Počkej zítra ráno, vytáhnu tě z postele o půl páté. Nebo ještě dřív, abys poznal jaké to je, vytrhnout někoho z krásného snu. Zrovna se mi zdálo, jak jsem ulovila tučného myšáka.“

 

A Santík si hned přisadil.

„Nic ti není svaté. Ani kočičí spánek. Za trest nám teď dej něco dobrého na zub. Nejlépe to syrové hovězí masíčko, které sis chtěl udělat k nedělnímu obědu.“

 

Rózce to nestačilo a začala mě poučovat. To víte, ženská.

„Jestli se ti zachtělo anglického trávníčku, tak na to koukej rychle zapomenout. Copak nevíš, že kočka potřebuje pořádně vysokou trávu? Pěkně předníma ušlapat, několikrát se zatočit dokolečka, aby se jednotlivá stébla rozhrnula do stran. Pak teprve zalehnout a usnout. Tak zmiz s tím rámusidlem a nech nás pořádně vyspat.“

 

Přiznám se, jsem měkkota, nechal jsem se umňoukat a sekačku schoval zpátky do kůlny. Však práce neuteče, nemá přece nožičky. Navíc jsem si vzpomněl na svou milovanou babičku, moudrou a nesmírně pracovitou osobu, která říkala: „Lepší spaní než medu lízání.“ A to už je panečku něco, medvědi by mi mohli dát za pravdu.

A ještě jedna věta mi vytanula na mysli: „Není spaní jako spaní, ale spaní s paní, to je panečku spaní.“ Co vy na to, pánové?

Tak tedy hezké sny, noční i denní, lidské i kočičí. O myších, o krásných ženách, galantních mužích, prostě o všem, co je komu blízké. A já slibuju, že nechám svou sekačku v kůlně, čert vem anglický trávník. Aspoň nikoho nevzbudím a kočky si budou moct vyšlapat pořádný pelíšek na spaní.

 

PS: Tu větu o spaní s paní jsem se kdysi jako naivní mlaďas snažil přeložit jako vtip do angličtiny jedné cizokrajné paní. Nebo možná slečně, to už nevím. Nepochopila a já si pěkně jazykově naběhnul. Naštěstí. Později se totiž ukázalo, že to byla feministka, a kdyby pochopila, mohl jsem si naběhnout mnohem hůř.

Autor: Jan Pražák | neděle 18.6.2017 20:08 | karma článku: 23,34 | přečteno: 1369x
  • Další články autora

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,46

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 24,64

Jan Pražák

Hrátky s krásnou dámou

9.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,23

Jan Pražák

Frajeři na silnicích

6.4.2024 v 7:07 | Karma: 35,93

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

28.3.2024 v 14:34 | Karma: 40,22

Jan Pražák

Máte rádi českou klasiku?

25.3.2024 v 14:34 | Karma: 27,87

Jan Pražák

Jak jsem prchl z postele do skříně

19.3.2024 v 14:34 | Karma: 28,30

Jan Pražák

Rozruch na dámském WC

10.3.2024 v 7:07 | Karma: 38,21

Jan Pražák

Desatero kočičích přikázání

4.3.2024 v 14:34 | Karma: 27,38

Jan Pražák

Taky živíte svého důchodce?

1.3.2024 v 14:34 | Karma: 43,88

Jan Pražák

Malá zvědavka v pekařství

26.2.2024 v 14:34 | Karma: 32,57
  • Počet článků 2126
  • Celková karma 31,05
  • Průměrná čtenost 1304x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.