Jan Pražák VIP

Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.

Jan Pražák

Frajeři na silnicích

„Ta ženská mi tam snad vážně vletí!“ Zatrnulo mi za volantem, když jsme na počátku Velikonoc jeli do Čelákovic doplnit poslední sváteční proviant. A taky že jo, vůbec se nerozhlídla a nasáčkovala se s bicyklem těsně přede mě.

6.4.2024 v 7:07 | Karma: 36,06 | Přečteno: 2693x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma: 40,24 | Přečteno: 7873x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Jestli nevíte co s časem, cestujte s Českými drahami

„Pokud ti to nebude vadit, já pojedu už v úterý, budu fotit a ty za mnou za dva dny dorazíš,“ informovala mě má zákonná manželka, když jsem si na čtvrtek a pátek naplánoval kratičkou dovolenou v malebném Klášterci nad Ohří.

16.3.2024 v 7:07 | Karma: 28,09 | Přečteno: 894x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Plesnivej dědek a protivná těhule

Příměstské autobusy, které rozvážejí cestující z pražského Černého Mostu do přilehlých městeček a vsí, bývají obvykle přeplněné. Zejména v odpolední špičce často praskají ve švech.

5.2.2024 v 14:34 | Karma: 43,68 | Přečteno: 4828x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Povinné čipování občanů

„Všechny bych je nechal očipovat, a kdo by tam neměl nahrané předplacené jízdné, toho bych rovnou vyhodil!“ Nedivme se tomu dobrému muži za autobusovým volantem, že mu z každodenního návalu neznalých cestujících tekly nervy.

9.1.2024 v 14:34 | Karma: 24,35 | Přečteno: 876x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Hysterka v tramvaji

Tak ještě máslo, vajíčka a bude to všechno, Zkontrolovala jsem seznam, sáhla do regálů a nakonec zarejdovala k pivu. Míra si zaslouží pořádnou dvanáctku, udělám mu překvapení, když mi tak pěkně maluje koupelnu.

30.8.2023 v 14:34 | Karma: 31,51 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak pes rozpoutal horor v rozpálené tramvaji

Centrum Prahy, jedno z nejžhavějších odpolední letošního léta, na obzoru se stahují těžká mračna. Neklimatizovaná tramvaj se proplétá rozpálenými ulicemi, uvnitř je tak hrozně, že mouchy padají za letu zmámené vedrem.

12.8.2023 v 7:07 | Karma: 42,56 | Přečteno: 4789x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Parkujete na Pražáka nebo jako vidláka?

Mému utajenému investigativnímu zpravodaji se s několikanásobným nasazením vlastního života podařilo rozkrýt překvapivé zákonitosti ve způsobu parkování podle místa bydliště jednotlivých řidičů.

6.8.2023 v 7:07 | Karma: 32,98 | Přečteno: 4989x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Dusno v tramvaji

Tramvaj číslo devět byla toho nezvykle parného květnového odpoledne zpola zaplněná, pár lidí stálo, ale při podrobnějším prozkoumání prostoru uvnitř vozu by se našlo ještě i několik sedaček volných.

1.6.2023 v 14:34 | Karma: 31,61 | Přečteno: 980x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Chudá žena

Ranní metro, svážející lidi do centra, bylo při odjezdu z konečné tak zpola zaplněné. Pár lidí stálo, našlo by se však ještě i několik volných míst pro sezení chtivé cestující, kteří se k nám přidají na následujících stanicích.

28.4.2023 v 14:34 | Karma: 30,02 | Přečteno: 923x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Cizinka s rozměrnou kabelou

Tuhle ženu v pražském metru není možno přehlédnout. Upozorňuje na sebe nejen obrovskou kabelou světlemodré svítivé barvy, ale též porušováním všech možných psaných i nepsaných regulí.

16.4.2023 v 7:07 | Karma: 30,17 | Přečteno: 1076x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Ještě to s námi není tak zlé

Občas slýcháme o případech lidské lhostejnosti. Například jak někoho skolila v parku mrtvice, kolemjdoucí ho několik hodin nevšímavě míjeli, a když mu konečně někdo zavolal sanitku, bylo už pozdě.

19.3.2023 v 7:07 | Karma: 29,79 | Přečteno: 800x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Řidič protiva

„Jeníčku, já nemám drobné, snad nepojede pan Hořejší,“ vylekala se tehdy moje babička. Byl začátek šedesátých let minulého století a já coby malý školák trávil prázdniny u své prarodičky v Posázaví.

13.3.2023 v 14:34 | Karma: 32,75 | Přečteno: 865x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Opakovaný útok psa v pražském metru

Včera před sedmou hodinou ranní došlo na trase B pražského metra mezi stanicemi Českomoravská a Náměstí Republiky k politováníhodné události, když pes bez náhubku zaútočil na několik cestujících.

10.3.2023 v 14:34 | Karma: 32,60 | Přečteno: 1109x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Taky tak rádi troubíte?

Poslední dobou mi přijde, že klakson je pro některé lidi tou nejdůležitější součástí jejich automobilu. Kdyby tahle věc uměla artikulovat, chrlili by jejím prostřednictvím spoustu nadávek a hrubostí, aby ukázali svou nadřazenost.

5.1.2023 v 14:34 | Karma: 35,27 | Přečteno: 2947x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Železniční nostalgie

„Cože, ty jako zarytá nekuřačka si chceš fakt zapálit cigáro?“ „No jasně, šoupni mi sem rovnou dvě, ať to tady pořádně zahulíme. A pospěš si, dělej, než nám sem začnou lézt!“

9.12.2022 v 14:34 | Karma: 28,62 | Přečteno: 825x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Semetrika na benzince

„Honzo, pořádně si mě prohlídni a dlouze mě obdivuj,“ pravila Maruška hned po příchodu do naší oblíbené cukrárny. Zvolna se otočila kolem své osy, teprve poté si sedla a nechala mě, abych objednal kávu s větrníkem.

3.12.2022 v 7:07 | Karma: 34,02 | Přečteno: 3510x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Mladá paní, vzala byste mě k sobě domů?

Nudu ve vagonu metra prozářila svou krásou na náměstí Republiky. Jakoby vyšlo slunce i měsíc zároveň, zlaté paprsky jejích vlasů zápolily se stříbrnými odlesky večerních šatů. Napadlo mě, že se asi vrací z divadla nebo z koncertu.

4.10.2022 v 14:34 | Karma: 33,33 | Přečteno: 1264x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Maminko, ta paní má miminko v bříšku?

Vzduch se za dusného srpnového odpoledne v nacpané neklimatizované tramvaji podobal dobře vytopené parní lázni. Stál jsem poblíž dveří za řidičem, opíral se o nejbližší volnou tyč a krátil si dlouhou chvíli pozorováním okolí.

20.8.2022 v 7:07 | Karma: 34,61 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak jsem očumoval prsatou dámu

Nestydatě brzké ranní metro vyjelo z depa na konečnou a hltavě polykalo cestující. „Vida, v prostředním vagonu se nesvítí, ještě si trochu zdřímnu,“ blesklo mi hlavou a hned jsem se vydal do jeho útrob.

15.7.2022 v 14:34 | Karma: 26,43 | Přečteno: 1223x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Padla facka, padla v tramvaji

Tedy nikoli na sále, jak se zpívá ve známé písničce, nýbrž v tramvaji číslo devět v pražském centru. Vezl jsem se po práci za dalšími povinnostmi, seděl zhruba uprostřed vozu, jehož všechny sedačky byly zaplněné a pár lidí stálo.

6.6.2022 v 14:35 | Karma: 34,65 | Přečteno: 1327x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Nástavec na penis

Ta paní byla zvláštní, z její věkem zmuchlané tváře bylo lze vytušit, že si v životě prošla lecčím. Možná nějakou dávnou a snad provždy překonanou závislostí na alkoholu, možná nutností živit se v těžkých dobách vlastním tělem.

3.6.2022 v 14:32 | Karma: 30,54 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Ukrajinci v Česku z trochu jiného úhlu

Statisíce Ukrajinců nalézají při útěku před ruskou agresí svůj dočasný, případně i trvalý domov v naší republice. Nechci psát o tom, zda se nám to líbí či nelíbí, případně co nás to stojí nebo co nám to přináší.

25.5.2022 v 14:36 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1468x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Milenka Eliška

Přiznám se otevřeně a bez mučení k tomu, že jakmile si sednu za volant, stane se ze mě bloudič, schopný se ztratit i v naší vesnici. Lituji všechny řidiče, kterým v takové chvíli zkřížím cestu, a oceňuji jejich trpělivost.

26.9.2021 v 7:07 | Karma: 24,09 | Přečteno: 700x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Řidiči, máte smůlu!

Sory, řidiči a další cestující, máte prostě smůlu. Musíte si pěkně počkat v kolonách před semafory, před zúženími do jednoho pruhu nebo na objízdných trasách, než my si to tady v pohodě a beze spěchu zdlouhavě dostavíme.

2.9.2021 v 14:32 | Karma: 28,06 | Přečteno: 887x | Diskuse| Společnost