Tajemno (mezi nebem a zemí)

Jan Pražák

Zavinila jsem smrt svých rodičů

Na vrcholu své kariéry jsem měla prakticky všechno, nač si jen úspěšná žena může vzpomenout. Zastávala jsem smluvní pozici oblastní ředitelky pro jednu nadnárodní společnost, zabývající se finančním poradenstvím.

2.11.2023 v 14:34 | Karma článku: 26.67 | Přečteno: 929 | Diskuse

Jan Pražák

Vykašlal se na mě můj vlastní syn

Asi jsem na tom měla svůj podíl viny i já. Když byl Robert maličký, opustil nás jeho otec, který si vůbec neuvědomoval svou zodpovědnost za rodinu, prostě se sebral a odešel za lepším. Tedy za hezčí, mladší a bohatou ženou.

2.9.2023 v 7:07 | Karma článku: 41.13 | Přečteno: 7787 | Diskuse

Jan Pražák

Dokážete být sami se sebou?

Pokud jste běžně v jednom kole, ať už pracovním, rodinném, společenském nebo jakémkoli jiném, není od věci občas se zastavit, zůstat sám se sebou a vypřáhnout. Zkoušeli jste to? Jestli ne, tak vám to vřele doporučuju.

16.6.2023 v 14:34 | Karma článku: 23.31 | Přečteno: 639 | Diskuse

Jan Pražák

Peříčka

„Ale kdepak, má milá. Po smrti už nic není, lidské vědomí přestane existovat a prostě je konec.“ Radek si v debatách s Lenkou vždy pevně stál za svým materialistickým pohledem na život a nebyl ochoten připustit jinou možnost.

10.5.2023 v 14:34 | Karma článku: 28.75 | Přečteno: 726 | Diskuse

Jan Pražák

Tvář

„Jardo, měl bys ze mě radost, konečně jsem praštila s tím vyvařováním a zítra s koncem školního roku odcházím do důchodu.“ Lenka pohladila očima fotografii svého před třemi léty zesnulého manžela.

12.12.2022 v 14:34 | Karma článku: 31.36 | Přečteno: 922 | Diskuse

Jan Pražák

Nehoda

„Zdenku, nezlob se, moc mě to mrzí, ale budeme muset zůstat doma. Šíleně mě rozbolela hlava a je mi na zvracení, asi mám migrénu. Vím, že ses těšil ještě víc než já, ale nedá se nic dělat, musíme to nechat na jindy.“

6.11.2022 v 7:07 | Karma článku: 29.16 | Přečteno: 954 | Diskuse

Jan Pražák

Maminko, to jsem já, tvůj Adam

Málokdo si asi dokáže představit pocity matky, které tragicky zahyne malé dítě, snad jen ten, kdo něco takového zažil. Jakkoli si tisíckrát můžete říkat, že to nebyla vaše vina, ostny bolesti a výčitek ve vás zůstanou.

10.10.2022 v 14:34 | Karma článku: 29.09 | Přečteno: 988 | Diskuse

Jan Pražák

Dítě

Do jiného stavu jsem tehdy přišla náhodou nebo spíš omylem. Byl to takový příležitostný a nečekaný sex po večírku na konci dovolené s jedním libovým frajerem, kterého jsem vlastně ani neznala.

10.5.2021 v 14:32 | Karma článku: 25.23 | Přečteno: 1028 | Diskuse

Jan Pražák

Podvodnice

„Opravdu si přejete, abych vám řekla všechno, co vidím ve vaší budoucnosti, i když některé věci nejsou vůbec příznivé?“ Optala se věštkyně Radky po jejím opakovaném naléhání, aby před ní nic nezamlčela.

29.1.2021 v 14:36 | Karma článku: 26.80 | Přečteno: 956 | Diskuse

Jan Pražák

Já žádného chlapa nechci, žiju proto, abych se starala o své nejbližší

V těchto dnech by Julinka oslavila sté narozeniny. Dovolte mi, abych vám nyní na samém prahu adventu povyprávěl příběh této obdivuhodné ženy, která zasvětila život péči o své nejbližší.

28.11.2020 v 18:01 | Karma článku: 43.04 | Přečteno: 7906 | Diskuse

Jan Pražák

Ze zápisků šílence

Stalo se mi to již poněkolikáté, ale tentokrát byl můj zážitek nejintenzivnější, protože jsem se tam poprvé s někým setkal. Nešlo o normální sen, složený z obrazů vlastního podvědomí, nýbrž o vystoupení duše ze spícího těla.

6.10.2020 v 14:37 | Karma článku: 23.73 | Přečteno: 860 | Diskuse

Jan Pražák

Tyran

Vlasta pomaličku usedla ke kuchyňskému stolu a zamyšleně si zamíchala kávu. Venku bylo celý den sychravo a vytrvalý déšť jí nejen nepřidal na náladě, ale zřejmě způsobil, že jí dnes obzvlášť bolestivě trápila nemocná kolena.

14.5.2020 v 14:38 | Karma článku: 24.68 | Přečteno: 744 | Diskuse

Jan Pražák

Příběh lesní studánky

Nejen my lidé prožíváme různé osudy, plné každodenních radostí a starostí. Když otevřeme svoji mysl a budeme tiše naslouchat, dolétne k našim uším pohádkové vyprávění jedné kouzelné studánky.

4.10.2019 v 14:34 | Karma článku: 18.90 | Přečteno: 373 | Diskuse

Jan Pražák

Bratrská nenávist

František se po návratu domů posadil do křesla. Zavřel oči a po náročném dni se na moment propadl do polospánku. Vytrhl ho z něj zvláštní pocit z posledních dní, že v prázdném domě není sám. Teď už pro něj měl konečné vysvětlení.

2.8.2019 v 14:32 | Karma článku: 27.64 | Přečteno: 1136 | Diskuse

Jan Pražák

Opuštěná kočka

Poznala jsem ji uprostřed jara rok před svou vlastní smrtí. Přitoulala se ke mně na zahrádku na chatě, kam jsem se po dlouhé zimě a po těžké nemoci odstěhovala na letní pobyt.

2.6.2018 v 19:49 | Karma článku: 28.58 | Přečteno: 944 | Diskuse

Jan Pražák

Nekoukej se do zrcadla

Stáňa se vyčerpaně zhroutila na postel. Snad by si mohla říct, že se dneškem uzavřela jedna chmurná kapitola jejího života. Jenomže co bude dál? V její mysli se usadila studená prázdnota.

18.2.2018 v 19:03 | Karma článku: 22.37 | Přečteno: 1290 | Diskuse

Jan Pražák

Helena a její celoživotní láska

Pomalu se o holi došourala k vyvrácenému stromu a opatrně usedla na jeho kmen. Před očima se jí začal odvíjet film. Poprvé svou celoživotní lásku uviděla těsně po válce, když už žila sama se svou maminkou.

8.2.2018 v 21:30 | Karma článku: 24.56 | Přečteno: 613 | Diskuse

Jan Pražák

Zpověď ženy, se kterou se osud nemazlil

Dětství v neúplné rodině se silně dominantní matkou. Pak manželství a děti, jedno z nich přidušené při porodu. Předčasně vdovou, léta péče o nemohoucí matku. Kdysi slušné místo v administrativě, pak pracák a fleky za pár korun.

15.12.2017 v 20:06 | Karma článku: 21.49 | Přečteno: 814 | Diskuse

Jan Pražák

Varování ze záhrobí

„Nebyl to sen, spíš takový obraz, který se mi promítl ráno při probuzení. Viděla jsem dva kříže a měla intenzivní pocit, že to souvisí s námi a s naší dnešní cestou. Dostala jsem strach.“

19.9.2017 v 14:48 | Karma článku: 22.30 | Přečteno: 802 | Diskuse

Jan Pražák

Jak jsem byl u věštkyně

Starobyle zařízený pokoj s vysokým stropem a těžkými závěsy na oknech byl osvětlený tlumenou září trojramenného svícnu. Na kulatém stolku, pokrytém temně rudým ubrusem ležely vykládací karty a veliká křišťálová koule.

24.6.2017 v 16:07 | Karma článku: 23.26 | Přečteno: 774 | Diskuse
VIP
Počet článků 2119 Celková karma 31.18 Průměrná čtenost 1302


Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.