Jan Pražák VIP

Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.

Jan Pražák

Podporujte svoji hospodu

Máte svou oblíbenou restauraci? Třeba obyčejnou útulnou hospodu, takový maličký pajzlík nebo příjemnou kavárnu, vinárnu, případně cukrárnu, kam si chodíte rádi posedět s přáteli a kde je vám dobře?

31.1.2022 v 14:33 | Karma: 29,82 | Přečteno: 846x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Nekorektní rodina

Celkem banální situace, která občas nastává v mnoha rodinách. V neděli po obědě jsme s manželkou zajeli za dcerou se zeťákem a vyhodili je z jejich vlastního bytu. Kupodivu se ani nebránili a dobrovolně ho opustili.

13.1.2022 v 14:33 | Karma: 35,28 | Přečteno: 1382x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Objevena další Cimrmanova skvělá myšlenka

Můj investigativní zpravodaj narazil v rámci pátrání po jedné z nejrozsáhlejších tuzemských politických kauz zcela náhodou ve sklepě polozbořeného domku v jižních Čechách na zatím neznámý Cimrmanův deník.

20.9.2021 v 14:34 | Karma: 24,56 | Přečteno: 808x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Elektromobilita pohledem laika

Laicky vnímám různé tlaky na omezování či zákaz provozu automobilů se spalovacími motory silně negativně. Zprávy typu „tam a tam už ta smradlavá auta nesmí nebo nebudou smět,“ mě pokaždé dokážou naježit.

24.8.2021 v 14:34 | Karma: 35,96 | Přečteno: 1266x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

My si tady na covid nehrajeme

Těmito slovy mě s manželkou uvítala recepční hotelu v krásném městě nad Ohří. V Kadani, víc než jméno města prozradit nemůžu nejen kvůli zákazu prvoplánové reklamy zde na blogu, ale i kvůli případným hygienickým bonzákům.

11.7.2021 v 17:15 | Karma: 33,78 | Přečteno: 1832x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak malej kluk vychovával dvě pubertální cizinky

„Míšo, jeď s Pavlínkou opatrně a hlavně buď potichu, ať se zas nevzbudí,“ pravila téměř šeptem útlá světlovlasá maminka svému asi tak pětiletému synkovi. Míša se na ni důležitě podíval a sotva slyšitelně špitnul: „Jasně, mami.“

30.6.2021 v 14:34 | Karma: 30,73 | Přečteno: 1023x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Však budeš taky jednou starej!

Tenhle zážitek mi vůbec neudělal radost, i když jsem se ho účastnil pouze jako pozorovatel. Nakonec mi však přinesl určitý pocit zadostiučinění, když starý a v zásadě bezbranný pán trefně odrazil verbální útok mladého hulváta.

18.6.2021 v 14:34 | Karma: 37,27 | Přečteno: 1566x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Očkování proti covidu mi způsobuje demenci

Na počátku května jsem absolvoval první dávku očkování proti koronaviru nejen v naději na zvýšení vlastní ochrany proti této zákeřné nemoci, ale též u vědomí, že tím maličkým dílem přispěju k proočkování celé naší společnosti.

9.6.2021 v 14:37 | Karma: 25,02 | Přečteno: 1186x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Riziko nákazy covidem v restauracích

Byl podvečer dalšího nezvykle chladného a větrného dne letošního května. Na téměř opuštěnou zahrádku oné restaurace se snášel drobný déšť, šikmo dopadající na dvojici mladých lidí, marně se snažící schovat pod slunečníkem.

28.5.2021 v 14:35 | Karma: 31,28 | Přečteno: 1073x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Přijímací pohovor do domova seniorů

Je s podivem, jací lidé projevují zájem o práci v domově seniorů, kde by chtěli takzvaně pečovat o naše babičky a dědečky, tedy o ty, jimž vděčíme za své životy a za lásku, s jakou nás vychovali.

19.5.2021 v 14:36 | Karma: 31,80 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Tak už mi šlehli první dávku

Ale kdepak, nenavštívil jsem žádné feťácké doupě, kde by mi nějaké zkušenější individuum stříklo do žíly perník, ani mi nikdo nedal šňupnout běloučký koks a dokonce ani neukroutil jointa trávy. Jednoduše jsem byl na očkování.

13.5.2021 v 14:35 | Karma: 26,71 | Přečteno: 795x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Presidentský smrad

Odjakživa dávám přednost osobnímu kontaktu před vyřizováním věcí po telefonu. Platí to kupodivu i v případech, když tuším, že rozhovor nemusí být zrovna dvakrát příjemný. Prostě není nad to si vyříkat věci pěkně z oka do oka.

28.4.2021 v 14:37 | Karma: 29,04 | Přečteno: 1124x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Dobré prodavačky ještě žijí

Je příjemné, když člověk v dnešní době narazí na někoho, kdo má nejen ze své povahy dobrou náladu, ale zároveň je i fachmanem v řemesle. To si pak navzdory nepříznivým okolnostem rázem uvědomíte, že to s námi ještě není tak zlé.

21.2.2021 v 9:08 | Karma: 33,86 | Přečteno: 1005x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Takovou semetriku bych doma fakt nechtěl

Tak takovou semetriku bych teda doma doopravdy nechtěl. Tvářila se pořádně nasupeně, už když vycházela z ordinace, kam doprovázela svého manžela. Spílala mu úsečným pro okolí nesrozumitelným šepotem a rezolutně mávala rukou.

11.2.2021 v 14:39 | Karma: 35,06 | Přečteno: 1686x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak Maruška přelstila proticovidové opatření

„Honzo, já už se všem těm nesmyslnejm zákazům musím smát, protože jinak bych byla od rána do večera naštvaná.“ Pravila Maruška, když jsme si v pátek odpoledne dali kafe na stojáka venku u stánku s pečivem.

1.2.2021 v 14:38 | Karma: 33,17 | Přečteno: 1133x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Ekologicky za každou cenu

V pátek jsem před obchodem ve frontě na povinných patnáct metrů čtverečních vyslechl rozhovor dvou mužů. Jeden se vychloubal druhému, jak si pořídil elektromobil a jak je to ekologicky výhodné.

20.12.2020 v 7:45 | Karma: 38,26 | Přečteno: 2118x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Ježíšmarjá, pardon, já myslel, že žebráte

To jsem se zas jednou pěkně ztrapnil. Byl páteční podvečer, tma jako v ranci, přišel jsem domů z práce a na kuchyňském stole nalezl vzkaz od manželky, že vyrazila na večerní focení. Vedle toho vzkazu ležel ještě jeden lísteček.

17.12.2020 v 14:33 | Karma: 31,50 | Přečteno: 1392x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Smíchu je nám třeba vždy a v dnešní době zvlášť

Tentokrát byla ta pokladní nějaká divná. Znala jsem ji jako vždy vkusně upravenou ženu s dobrou náladou, která bušila do klávesnice rychlostí blesku a přes čárové kódy lítala se zbožím tak svižně, že jsem si ho ani nestíhala brát.

29.10.2020 v 14:40 | Karma: 30,79 | Přečteno: 857x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Výkend

Pokud mi chcete vyčinit, že jsem se hned v samém nadpisu dopustil vážného gramatického poklesku, tak máte samozřejmě pravdu. Správně má být víkend, foneticky převzato z anglického weekend, prostě konec týdne.

27.9.2020 v 9:23 | Karma: 18,06 | Přečteno: 1473x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Pozor na bezdomovkyně!

„Honzo, máme problém,“ sdělila mi manželka ustaraným hlasem u odpolední kávy. Došlo mi, že musí být něco hodně špatně, například porouchaný kotel, protože jen s máločím si má šikovná Soňa nedokáže poradit sama.

18.8.2020 v 14:38 | Karma: 28,32 | Přečteno: 1374x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Korektně už i mezi ženami?

Vlahý letní podvečer uprostřed dovolené. Vrátili jsme se z lesa, manželka odběhla s foťákem, že si pořídí ještě pár záběrů krajiny a já si na terase u penzionu objednal kávu.

29.7.2020 v 14:37 | Karma: 27,83 | Přečteno: 1093x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jde to i nekorektně

Bohužel nemůžu uvést místo ani jména, protože bych ty dobré nekorektní mohl poškodit a naopak těm méně dobrým, i když pravděpodobně korektním bych udělal reklamu, kterou si podle mě nezaslouží.

21.7.2020 v 14:32 | Karma: 31,30 | Přečteno: 1131x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Nekulhá, mizera jeden!

„Maruško, jsem rád, že tě po tak dlouhý době zase vidím, celá jsi mi zkrásněla,“ usmál jsem se na svou společnici. Seděli jsme na kavárenské předzahrádce a pozorovali, jak se cvrkot v pražských ulicích znovu zvolna rozbíhá.

23.5.2020 v 17:15 | Karma: 25,47 | Přečteno: 752x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Jsem trouba já nebo někdo jiný?

Článek by mohl mít podtitulek „Jak jsme stěhovali babičku.“ Proč? Protože pokud si to babičky přejí, mají být blízko ke svým vnoučatům, a protože zrovna tahle babička je správňácky babičkovatá, tak nebylo co řešit.

11.5.2020 v 20:45 | Karma: 23,93 | Přečteno: 908x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak jsem to strčil do špatné dírky

Uplynulo sotva čtrnáct dní od faux pas, při kterém se mi nepodařilo zasunout, a teď jsem se pro změnu trefil do nesprávné dírky. Prostě průšvih, kaju se a je mi jasné, že bych se nad sebou měl vážně zamyslet.

27.4.2020 v 14:34 | Karma: 27,24 | Přečteno: 1283x | Diskuse| Ostatní