Jan Pražák VIP

Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.

Jan Pražák

Černý kocour

Nechci, aby to vypadalo, že ze sebe dělám chudinku, ale když mi nebyly ani celé dva úplňky, zůstal jsem zčistajasna sám bez maminčiny péče a bez sourozenců, s nimiž jsem rošťačil.

22.6.2020 v 14:34 | Karma: 26,43 | Přečteno: 745x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Já už vám tu kočku podruhé nedám!

Chápu, že to byla i tak trochu moje chyba, ale ten člověk mě opravdu neměl pouštět ven, jinak bych se nebyla ztratila.

13.6.2020 v 18:09 | Karma: 25,37 | Přečteno: 1079x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak mi Ferda zachránil život

Možná si ještě pamatujete na moje první povídání, jak se mi podařilo vytáhnout jezevčíka Ferdu z maléru a jak jsme si ho pak s mým dvounožcem záchranářem nastěhovali k nám. Tak teďka mi Ferda ten dobrej skutek oplatil.

17.5.2020 v 20:14 | Karma: 26,44 | Přečteno: 762x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Kdo se nebojí, nemusí tenhle článek číst

Strach o zdraví své a svých blízkých, obavy ze ztráty zdroje obživy, pocity úzkosti co bude dál, prožívá v dnešní době asi většina z nás. Dokonce i ti, kteří ve snaze pomáhat ostatním nechtějí svou bázeň přiznat ani sami sobě.

31.3.2020 v 14:34 | Karma: 24,61 | Přečteno: 846x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Drsňák opět v akci

Můj kámoš jezevčík Ferda, kterej se mnou bydlí u našeho dvounohýho záchranáře, má v životě fakt smůlu. Před časem mu už zase šlo o kejhák a tentokrát si za to mohl tak trochu i sám.

20.3.2020 v 20:26 | Karma: 19,99 | Přečteno: 533x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Neopouštějme své kočky!

„Osobně proti té ženské nic nemám, ale kdo se jednou vykašle na svou kočku, ten si ji už nezaslouží. Ať si sem klidně přijde, já jí to pěkně vytmavím a Cindy jí nevrátím, i kdyby se stavěla třeba na hlavu.“

7.3.2020 v 17:37 | Karma: 24,64 | Přečteno: 909x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Zrzavej kazič potěšení

Dnes vám chci povykládat, jak jsme my tři chlapi, teda já zrzavej kocour s půlkou ocasu, adoptovanej jezevčík Ferda a náš dvounožec profesí záchranář, málem přišli o střechu nad hlavou.

23.2.2020 v 17:03 | Karma: 31,25 | Přečteno: 1520x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Může být člověk vděčný za něco, co se ho přímo netýká?

Zvláštní otázka. Možná o to zvláštnější v dnešní uspěchané egoistické době. Když je však položená v souvislosti s umísťovací výstavou opuštěných koček, pořádanou v galerii onkologických pacientů, rázem se stává celkem logická.

9.2.2020 v 16:57 | Karma: 22,99 | Přečteno: 490x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Když si potřební lidé a opuštěné kočky navzájem pomáhají

Je možné, aby vážně nemocný člověk pomohl opuštěné kočce tím, že jí daruje domov a ona mu na oplátku pomohla v boji s jeho chorobou? Ano je, přijďte se o tom přesvědčit na vlastní oči.

1.2.2020 v 18:03 | Karma: 29,90 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Zrzek zasahuje

Příhoda s dvěma Barbínama a s bílým kotětem, který se jmenovalo Sněhová Vločka, se odehrála loni v létě. To už byl jezevčík Ferda u mě a u mýho dvounožce záchranáře dávno spokojeně zabydlenej.

20.1.2020 v 14:34 | Karma: 27,96 | Přečteno: 910x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Nová nařízení a regulační opatření

S počátkem roku 2020 vstoupilo v platnost několik nových administrativních nařízení a regulačních opatření, ze kterých mě může vpravdě trefit šlak. Rád bych zde jmenoval aspoň ta nejparadoxnější.

5.1.2020 v 14:17 | Karma: 26,23 | Přečteno: 1387x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

A jak vy to máte s tou ochranou?

Někdo nedá bez ochrany ani ránu, potřebuje mít pocit bezpečí jak pro sebe, tak pro toho, kdo je mu blízký. A jiný? Tomu je to úplně jedno a nějaká ochrana mu může být ukradená.

22.12.2019 v 14:15 | Karma: 21,46 | Přečteno: 578x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Drsňák

Celý se to odehrálo uprostřed minulý zimy, když v lednu začal ob zahradu strašně vyvádět pes. Jezevčík Ferda. Trochu ho znám a pamatuju, jak se předtím spokojeně proháněl kolem svý paničky, když spolu chodívali na procházky.

13.12.2019 v 20:20 | Karma: 31,92 | Přečteno: 901x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Stížnost

Kdybych tuto stížnost podal oficiálním způsobem, nebylo by to co platné, dočkal bych se leda tak výsměchu. Proto volím cestu zveřejnění na blogu, i když vím, že nepovede k nápravě neúnosné situace, ale aspoň se o tom lidé dozvědí.

1.12.2019 v 16:30 | Karma: 27,53 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Montyho smutný příběh s otevřeným koncem

Mám rád příběhy se šťastným koncem, ať už lidské nebo zvířecí. Jenže v životě se ne vždy daří, a tak vám dnes mohu nabídnout jen několik příběhů se slibným začátkem. A k tomu jeden, v němž by toho štěstí bylo moc a moc zapotřebí.

17.11.2019 v 17:59 | Karma: 22,66 | Přečteno: 802x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Proč se nesmím vrátit domů?

Na své rané kotětství si moc nepamatuji. Zůstala jenom zasutá vzpomínka na několik dní zimy, hladu a strachu poté, co moje maminka i se ségrou zčistajasna zmizely.

9.11.2019 v 18:33 | Karma: 30,68 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Paní Blanka a její kočky

Představte si šarmantní dámu, která by už dávno mohla seknout s prací a užívat si zaslouženého odpočinku. Nicméně paní Blanka tak neučinila, stále ještě každé ráno vyráží do zaměstnání, aby vydělala nějaký ten penízek navíc.

30.10.2019 v 20:04 | Karma: 30,26 | Přečteno: 879x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Já k tobě nechci, najdi si nějakou jinou

V článcích z umísťovacích výstav většinou píšu o kočkách a o útulkářkách. Dnes bych se chtěl trochu víc zaměřit na ty lidičky, kteří si tam pro nějakého toho čtyřnožce chodí, aby si ho odnesli domů a dali mu kus svého života.

21.10.2019 v 19:34 | Karma: 29,33 | Přečteno: 946x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Tyhlety zvířecí útulky nejsou vůbec k ničemu dobrý

„Voni se tam vo ty zvířata pořádně nestaraj, akorát je nechaj vykastrovat a pak se jich koukaj rychle zbavit. Dávaj je každýmu a vůbec je nezajímá, co s nima bude dál. Já bych útulky zrušil a ty zvířata nechal ve volný přírodě.“

12.10.2019 v 19:01 | Karma: 29,80 | Přečteno: 988x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Nevychovanej mladej spratek

Laura se rozčilovala nad drzým juniorem Tomíkem, který se neuměl chovat a postrádal jakoukoli úctu ke kočičímu stáří. To ještě netušila, že jí ten nevychovanej mladej spratek nakonec zachrání život.

22.9.2019 v 18:51 | Karma: 28,74 | Přečteno: 1399x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Vyhozený kocourek

Příběh kocourka Filíska měl hodně smutný začátek, nadějné pokračování a nyní zůstává s otevřeným koncem. Než se však k němu dostaneme, podívejme se na krátkou reportáž z umísťovací výstavy, která se uskutečnila v neděli v Kyjích.

16.9.2019 v 21:06 | Karma: 26,22 | Přečteno: 776x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Kočkaři srdcaři, pomozte potřebným

Nikdy jsem netušil, že budu vyťukávat článek z mobilu. Leč člověk míní, panbůh mění, odjel jsem bez techniky na dovolenou s tím, že si odpočinu úplně od všeho. A pak najednou přišla prosba o pomoc, kterou prostě nelze odmítnout.

7.9.2019 v 17:37 | Karma: 25,20 | Přečteno: 609x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Predátoři v zajetí

Dnes vám nabízím lehký, zcela nepolitický, možná tak trochu naivní a hlavně klidný článek do současné neklidné doby. Tak máte-li chuť a chviličku času, pojďte si ke mně odpočinout.

25.8.2019 v 14:31 | Karma: 24,78 | Přečteno: 551x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Chlupatá generálka

Dřív jsem nebývala ta sebejistá a rozhodná, která musí mít za každých okolností všechno pod palcem. Nedokázala jsem se postarat, aby věci běžely jako na drátkách. Když jsem sem přišla, vypadala jsem jako vystrašený uzlíček nervů.

17.8.2019 v 20:33 | Karma: 28,14 | Přečteno: 697x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Může nám zvíře nahradit blízkého člověka?

Například sourozence, po kterém coby dítě toužíme, ale z nějakého důvodu ho nemůžeme mít, jako tomu bylo kdysi dávno u jedné mé vzdálené příbuzné? Nebo dokonce partnera?

8.7.2019 v 14:03 | Karma: 25,92 | Přečteno: 866x | Diskuse| Ostatní