Jan Pražák

Věrná až za hrob?

Celé to strastiplné období začalo v jaře před pěti léty, když Zdeňkovi diagnostikovali zhoubný nádor v pokročilém stádiu. Spokojený život celé rodiny se tehdy ze dne na den zhroutil a změnil v čekání na zázrak.

27.1.2024 v 7:07 | Karma článku: 36.34 | Přečteno: 3344 | Diskuse

Jan Pražák

Arture, ty rošťáku, ty se mi snad zdáš!

Nebudu ten šumavský penzion jmenovat, sice by si to zasloužil, ale reklama zde není povolená. Řeknu jen, že šlo o rodinný podnik nedaleko Kašperských hor, ve kterém jsme se stavili loňského podzimu na pár dní v rámci dovolené.

24.1.2024 v 14:34 | Karma článku: 27.91 | Přečteno: 797 | Diskuse

Jan Pražák

Intrikánka

„Jsem ráda, že jsi mě vytáhla, Mílo, dáš si taky aperol?“ Zeptala se mě nakrátko střižená hubená černovláska s jehlovými náušnicemi. Všechno na ní bylo tak nějak špičaté. Úzký nos, pichlavé oči, štíhlé prsty s výraznými nehty.

21.1.2024 v 7:07 | Karma článku: 26.21 | Přečteno: 738 | Diskuse

Jan Pražák

Mala pečovatelka

Mezi Vánocemi a Novým rokem se v naší závodní jídelně pravidelně nevaří a my strávníci býváme nahraní. S heslem: „nalov si, jak umíš“ jsem si prvního dne skočil do řeznictví a zakoupil teplou sekanou v housce.

18.1.2024 v 14:34 | Karma článku: 33.61 | Přečteno: 916 | Diskuse

Jan Pražák

Sebevrah

Oprátku jsem měl nachystanou na půdě svého domku a můj zmučený mozek hledal zvrácené zadostiučinění v představě, jak už brzy skončím se vším tím šíleným a bezvýchodným trápením.

15.1.2024 v 14:34 | Karma článku: 25.59 | Přečteno: 737 | Diskuse

Jan Pražák

Jak jsem neměl u zubaře čím zaplatit

Šíleně mě rozbolel zub. Objednal jsem se k zubaři a dostal termín za měsíc. Trpěl jsem jako zvíře, prášky po hrstech polykal a rumem bolavý zub omýval. Když konečně nadešel den D, vzal jsem si čistou košili a vyrazil do ordinace.

12.1.2024 v 14:34 | Karma článku: 33.66 | Přečteno: 1429 | Diskuse

Jan Pražák

Povinné čipování občanů

„Všechny bych je nechal očipovat, a kdo by tam neměl nahrané předplacené jízdné, toho bych rovnou vyhodil!“ Nedivme se tomu dobrému muži za autobusovým volantem, že mu z každodenního návalu neznalých cestujících tekly nervy.

9.1.2024 v 14:34 | Karma článku: 24.20 | Přečteno: 859 | Diskuse

Jan Pražák

Elektrikář

„Pane, počkejte, nechal jste si tady brašnu...“ Nestihla jsem to. Toho člověka v čistých zánovních montérkách jsem si všimla hned, když jsem nastoupila do metra a sedla si na volné místo naproti němu.

6.1.2024 v 7:07 | Karma článku: 32.49 | Přečteno: 983 | Diskuse

Jan Pražák

Vyveďte si toho čokla ven!

„Promiň, že jsem ti dala minule košem, ale fakt mi nebylo, ta viróza, co tady všude koluje, si na mně zgustla jako už dlouho ne,“ pravila Maruška, když se nám konečně podařilo skočit si těsně před Silvestrem na kafe s větrníkem.

3.1.2024 v 14:34 | Karma článku: 32.65 | Přečteno: 1053 | Diskuse

Jan Pražák

Sexuální obtěžování naruby

Podávám zde zcela seriózní a nikým neovlivněné trestní oznámení na dvě neznámé pachatelky, které se mi posmívaly a opakovaně mě sexuálně napadaly v mých čtrnácti létech, když jsem okolo jejich domu chodil do školy.

31.12.2023 v 7:07 | Karma článku: 27.66 | Přečteno: 919 | Diskuse

Jan Pražák

Chcete-li se naštvat nebo pobavit, skočte si na Boží hod na oběd do hospody

„Na Boží hod budeme mít poslední den pro sebe, pak přijedou vnoučata, tak si ho spolu trochu užijeme,“ rozhodla má drahá manželka pár dní před Vánocemi, a my si promptně zarezervovali stůl v jedné z pražských restaurací.

26.12.2023 v 7:07 | Karma článku: 32.89 | Přečteno: 1481 | Diskuse

Jan Pražák

Věříte na Ježíška?

„Maminko, já bych si strašně moc přála k svátku tu mluvicí panenku, která i zpívá. Hodně moc, prosím, Martinka ze školky ji má a Evička taky,“ zažadonila malá pětiletá Jitka a upřela na svou rodičku prosebný nadějeplný pohled.

23.12.2023 v 7:07 | Karma článku: 32.61 | Přečteno: 1659 | Diskuse

Jan Pražák

Stará babka a vánoční stromeček

„Proboha, nezdržujte tady s tím koštětem, pospíchám, mám důležité obchodní jednání!“ Rozčilovala se dáma v nákladném zimním kožichu a drahých kozačkách. Pohodila hlavou a pomyslela si, proč si radši nevzala taxík.

20.12.2023 v 14:34 | Karma článku: 31.62 | Přečteno: 865 | Diskuse

Jan Pražák

Zpověď ženy, která je jiná než ostatní lidé

„No, co se tak divíš, Bohunko? Přinesla jsem ti trochu svého vánočního cukroví. Přece jsem ti to slíbila a vím, jak ho máš ráda. Tak ať ti chutná, ne aby sis ho snědla všechno najednou, a kdybys cokoli potřebovala, stav se.“

17.12.2023 v 7:07 | Karma článku: 30.17 | Přečteno: 866 | Diskuse

Jan Pražák

Čerti skutečně existují

Nemám na mysli tatínky nebo kamarády, kteří v čertovském převleku chodí 5. prosince navečer s Mikulášem a s andělem, ba ani rohatce z klasických českých pohádek. Myslím čerty skutečné, kteří doopravdy odnášejí hříšníky do pekla.

14.12.2023 v 14:34 | Karma článku: 35.47 | Přečteno: 2353 | Diskuse

Jan Pražák

Není nad to se pořádně nadlábnout

Dnes už nejsou v módě tak veliké porce jako dřív, protože do hospod nechodí tolik lidí, vykonávajících manuálně náročnou práci. Návštěvu restaurace je třeba pojmout též jako gastronomicky kulturní zážitek.

11.12.2023 v 14:34 | Karma článku: 29.31 | Přečteno: 880 | Diskuse

Jan Pražák

Silná ženská

Za okny přívaly sněhu z minulých dní, na zahrádce prohrabaná cesta ke krmítku, ve kterém se pilně činí pár opeřenců. Jó, sníh. Donedávna jsem tu bílou nadílku milovala. Ale teď mě pokaždé s příchodem prvních vloček bodne u srdce.

8.12.2023 v 14:34 | Karma článku: 27.91 | Přečteno: 791 | Diskuse

Jan Pražák

Taky budete muset požádat o změnu příjmení?

„Už sis rezervoval termín na matrice?“ Zeptal se mě kolega z práce a kamarád v jedné osobě, když jsme si spolu zašli na oběd. Jeho otázka mě zastihla s plnou vidličkou na půli cesty mezi talířem a ústy.

5.12.2023 v 14:34 | Karma článku: 30.61 | Přečteno: 1431 | Diskuse

Jan Pražák

Jak se Maruška ztrapnila

„Maruško, já tě fakt obdivuju. Nejen, pro tvoji krásu, před kterou se každému mužskému tají dech, ale navíc i pro tvou obětavost, že jsi se mnou šla do cukrárny, přestože jsi zraněná. Co se ti vlastně stalo, povídej, přeháněj?“

2.12.2023 v 7:07 | Karma článku: 24.46 | Přečteno: 828 | Diskuse

Jan Pražák

Jedině nepřítel mého nepřítele může být mým přítelem

Představte si klasický trojúhelník. Ne, neděste se, nechystám se vás zkoušet z geometrie, mám na mysli pomyslný trojúhelník vztahový. Jeho tři aktéři až donedávna fungovali v pohodě a neměli mezi sebou žádné spory.

29.11.2023 v 14:34 | Karma článku: 23.62 | Přečteno: 650 | Diskuse
VIP
Počet článků 2119 Celková karma 30.88 Průměrná čtenost 1302


Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.