IM

I78v57a89n 42M69i81n86á83ř

28. 3. 2024 20:17

Možná tomu někdo jen těžko uvěří, ale česká veřejná doprava je jednou z nejdokonalejších v Evropě. Zejména Praha je mezi metropolemi v tomto směru - naprosto nedostižná ! Existuje spousta míst, kam se zcela běžně dostanete, dle vlastního výběru - tramvají, metrem či autobusem .. aniž byste na tom časově nějak výrazně tratili.

Cizince navštěvující častěji Prahu, udivuje zejména naprostá přesnost příjezdů a dojezdů. Vracíte-li se z nočního flámu a v jízdním řádu čtete, že vaše tramvaj dojede například ve 2.03 hod.,

dostaví se skutečně - na minutu přesně ! Tato skutečnost platila již za první republiky, v době války, bez výhrad za totáče i v současnosti.

Česká veřejně dopravní minulost i současnost má díky své tradici i výraznou kulturní úroveň zcela všeobecně. Jejím takřka samozřejmým fenomenem - byla (a je ?) přirozená a laskavá ochota mladších - uvolňovat místa starším. Tak si to nezkažme "omluvným čuměním" do svých mobilů !

Foto

Tak pod tohle bych se s chutí podepsal.

RE

To je hezký! Představ si, že naši mladí maj tendenci dokonce nás vychovávat! Abychom si brali pásy, tridili a neodhazovali odpad apod...:))

Foto

Romane, to je ovsem od nich k nevydr... totiz chci rict velice zodpovedne. 😺

Foto

Honzo, pěkně napsáno. A máš pravdu, že je vše jen a jen v lidech. Když jsem jezdívala do města častěji, bylo pravidlem, že žáci fakt udělali uličku, jeden zavelel, "dospělí mají přednost" a my s úsměvem nastoupili. To bylo v době, kdy jezdívali i učitelé busem a ve škole jim to bylo připomínáno. Je fakt, že i dnes se mi to občas stává a je s podivem, že přednost dávají většinou kluci

Foto

Stává se, Jitko, a dokonce už jsem se párkrát setkal i s tím, že se takto zachovali exotičtí cizinci.

Foto

Honzo, až mě zavřou, tak tě mile rád pustím a můžeš si jít sednout místo mě. Ale jinak Ti dávám za pravdu, není to o věku je to o lidech.

Foto

Davide, netušil jsem, že jsi zločinec

Foto

Jsem smutný z toho, že už skoro nikoho staršího nepotkám, jsou to jen malé výjimky. Dobře popsané

RP

Článek mne velice pobavil svou pravdivostí. Nepřeposílám videa s hloupou mládeží, která nic neví o roku 89. Vzpomněl jsem si totiž na to, co já věděl jako maturant v 75 o Vítězném únoru. To co oni. Mimochodem stesky nad mládeží se našli vytesány i v pyramidách. A když narazím na obr hovado? Jen mávnu rukou a řeknu si, že "dědova mísa" se dělá pro každého.

No jdu si dát pilulku štěstí a pak půjdu nakoupit.

Foto

Najlahšou obeťou sú takzvane bezmocní alebo fyzicky slabší.

Hezky napsáno. Bohužel arogance a vlastně i neznalost mezi mladými je tak rozšířená, že se projevuje v mnoha oborech. Naposledy jsem se o tom utvrdil v pořadu "Máte slovo" z tohoto týdne. Když se mladé slečny zeptali, proč chce mít otevřené všechny obchody ve svátky odvětila, že za prvé ji přeci nebude nikdo určovat, kdy může nakupovat a za druhé že stejně nikdo neví, co jaký svátek znamená. Velmi smutné, jen by mě zajímalo, zda na Vánoce přijímá dárky od Ježíška .......

Foto

Problem je v tom, ze lide a nejen mladi nerespektuji, ze jejich svoboda konci tam, kde zacina svoboda ostatnich.

BM

Nemusí býti pravidlem že staří by měli míti vždy přednost. Neboť i ti mladí mají někdy různé problémy. Můj případ je toho příkladem. Byl jsem mladý a měl zraněné koleno, 2 měsíce neschopnosti. Při cestě od lékaře jsem seděl v autobuse. Přistoupila starší dáma a ne že by se mnou třeba promluvila, ale začala na celý autobus hartusit jak jsou ti mladí nevychovaní a že jí nenechají sednout. No, zbýval mi už kousek cesty tak jsem beze slov vstal a "pověšen" na stropním držadle jsem docestoval. Místo přednosti bych spíše preferoval ohleduplnost.

Foto

Nebýt neomalený a být ohleduplný by mělo platit pro každého. Vy jste měl tehdy bohužel smůlu, že na vás to zranění nebylo vidět na první pohled.

Foto

To máme mládež, úúú. Doma řezali je málo a už se to dneska ani neumí ulít z písemky.😀

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,66
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.