Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D97a71v21i86d 58V44l58k

23. 4. 2018 11:44

Honzo ty to sypeš ty blogy já to nestíhám číst. Já bych chtěl mít v kapse raději 500 Euro než 500 Korun;-D ale ty naše prachy jsou hezčí. Ty Eura jsou hodně moderní a trošku sterilní, ale možná jsme jenom já starej sentimentální chlap.

2 0
možnosti
Foto

Davide, kapnul jsi na to spravne slovo, jsou sterilni. Vidim to stejnyma staromilskyma ocima jako Ty:-)

0 0
možnosti

J18a78n 31S96o74u50č25e95k

23. 4. 2018 9:56

Každé bankovky a i mince národní měny plní zároveň i podstatnou roli jakéhosi národního symbolu. Naši výtvarníci a rytci, autoři bankovek, vždy platili za světovou špičku. Jsem přesvědčen, že naše bankovky patří a patřily po umělecké stránce k tomu nejhodnotnějšímu. A věřím, že si svoji měnu ubráníme a nevzdáme se jí ve prospěch něčeho bezpohlavního a neurčitého. A na rozdíl od některých také věřím, že hotovost nás bude provázet ještě hodně dlouhou dobu, přestože snahy o její zničení jsou velké.

0 0
možnosti
Foto

Papírové peníze dříve či později stejně zmizí a přejde se na plně virtuální elektronickou měnu, takže umělecké zpracování bankovek není nijak důležité, na umění se dá zajít do galerie. Jako podnikatel s docela významným podílem exportu do zemí eurozóny jsem docela profitoval z toho uměle drženého kurzu 27:1 a celkově by mi přijetí Eura z hlediska obchodu spíše pomohlo. Na druhou stranu mě ani nijak zvlášť nezatěžuje Koruna, kurz je víceméně stabilní a v době elektronického bankovnictví nepředstavuje směna žádný problém. Z čistě ekeonomického hlediska by pro ČR asi bylo výhodnější ponechat si Korunu. Euro možná, někdy v budoucnu, až bude naše ekonomika a životní úroveň stejná jako v Německu, toho se ale asi já už nedožiju.

1 0
možnosti
Foto

Díky za komentář. Trochu se bojím jedné věci, až jednou úplně zmizí hotovost. Mám na mysli staré lidi, někteří mívají problémy s moderními technologiemi, tak jak budou všechno to elektronické placení zvládat.

0 0
možnosti
Foto

J46a43n 43P80e79c42h90a

22. 4. 2018 23:41

České bankovky jsou výtvarně mnohem zajímavější než eura, o tom asi není pochyb. Důležitější však je, aby stát, pokud je samostatný, měl i svou vlastní měnu, na níž může uplatňovat svůj vliv. Takže moje odpověď na Vaši otázku v nadpisu zní: Nelíbila.

2 0
možnosti

J66o73s43e75f 86K37l58a17t

22. 4. 2018 20:47

Do Německa to mám blízko a jsem tam dvakrát až třikrát týdně

0 0
možnosti
Foto

Nedivím se Vám vůbec.

1 0
možnosti

J54o77s72e54f 95K30l19a85t

22. 4. 2018 20:45

Je fialová je krásná a když jejich hodně tak jsou ještě krásnější

0 0
možnosti

Mě je jedno, co budu mít v peněžence, jen když toho bude hodně.

4 0
možnosti
Foto

Tak to je pragmatický přístup;-)

0 0
možnosti
Foto

Pan Kulhánek byl mistr. Jsem trochu sběratel a mohu posoudit. Naše bankovky jsou suverénně nejkrásnější.

R^

2 0
možnosti
Foto

Tak to bezesporu, Tome. Dík za nákuk:-)

1 0
možnosti

Estetika je skutečně až druhořadá..

Podstatné je to, že je naprostou hloupostí zbavovat se jednoho z nejdůležitějších ekonomických nástrojů (vlastní monetární politiky) kvůli momentálním či krátkozrakým výhodám. Vlastní měna a její kurz poskytuje potřebné signály ohledně kondice dané ekonomiky a koriguje vzniklé nerovnováhy.

To, jak nadnárodní měna dokáže ignorovat a umožnit nahromadění problémů jsme mohli vidět na příkladu Řecka..

4 1
možnosti
Foto

Ona je otázka v čí prospěch a v čí neprospěch je ten ekonomický nástroj používán.

1 0
možnosti

Pokud přejdeme na € až bude € v rozumném kurzu tak nic proti tomu ale ne v tom co je dnes. Dále se vystavujeme nebezpečí že budeme platit dluhy i za státy které jsou na tom platově lépe než my. Třeba Řecko a podobně. Na estetice ani tak nezáleží jako na hodnotě.

7 0
možnosti
Foto

Je jasné, že z ekonomického pohledu je estetika bezvýznamná a na případný přechod na eura nebude mít žádný vliv. Ale to neznamená, že by se na ni muselo úplně zapomínat.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS