Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59a25v92e28l 88K57u97c53h11t13a 4256971987594

S tou nízkou nezaměstnaností - v ČR je asi 3,9 mil. zaměstnanců a uvádí 380 tis. nezaměstnaných. Vím, že ta metodika je "nějak" udělaná aby to režimu lahodilo, dokonce se v minulosti na popud EU vylepšovala. Ale takhle selským rozumem je cca desetiprocentní ...

0/0
22.3.2017 6:58
Foto

J88a15n44a 12M34a33j25o32v78á 4425702186393

Takže před pěti lety bylo třicet??? 8-o

0/0
22.3.2017 9:35

P22a48v96e90l 35K73u55c23h61t41a 4676971157344

To já netvrdím. Bylo přes 500 tisíc a zaměstnanců od prezidenta po umývače záchodů 4 miliony. Živnostníků je sice milion, ale hodně jen na přilepšenou nebo "mrtvých". Takže plnohodnotných tak polovina, ale ti podle mne s mírou nezaměstnanosti nesouvisí,

0/0
23.3.2017 13:10
Foto

H15a85n48a 23B32o85č71k86o72v20á 2162926196400

R^

0/0
21.3.2017 21:57

J37a46n 60L56u80n27g85a 7154146224885

Pane autore,

toto, co vy popisujete není problém, jen vaše zkušenosti. Problém by byl, kdyby práce nebyla. 5% hranice nezaměstnanosti je hranice, pod kterou není radno jít, protože potom už dochází k inflaci a to není vůbec žádoucí, potom to odnáší všichni. Firmy by v takové situaci měly zvyšovat platy, aby si nové zaměstnance získaly a pokud se jim to nepodaří je to jejich problém. Ať tam třeba uklízí pan ředitel. Pokud bych měl dát vaší paní radu, ať ve firmě křičí s tím, že buď jí zvýší plat nebo nechť seženou další nebo odejde. Jinak to asi nepůjde, protože bohužel mnohé firmy řídí ti, kteří si lidské práce neváží. A pokud si myslíte, že tento problém je jen u nás, mýlíte se. Brexit není nic jiného než to, že Evropané brali ostatním Angličanům práci a to ty Angličany tak vytočilo, že je tam prostě nechtějí.

0/0
21.3.2017 18:15

J34i52n45d36ř73i76š14k29a 97B19u45r39g28e47r31o66v35á 3745854848415

Ono se moc křičet nedá, když máte pár let do penze...Já mám stejný problém jako ta paní. Mlčím a dělám. Kolegyně mají malé děti, jsou často doma. Zastupuji, padám na ... ale nedovolím si něco říci, v září jdu do důchodu ,

+1/0
24.3.2017 16:20

M63a25r85e25k 79V20a27l86i48č98e81k 2361339964430

no jo no, Honzo, mas recht, ale je to tak vabna pisen (ta nizka nezamestnanost), ze s jeji pokroucenu charakteristikou budou politici mavat, i kdyby byli po krk zahrabany v hline...

+2/0
21.3.2017 16:28
Foto

J35a59n 97P43r12a73ž20á30k 4908167429190

Představa politika, jak mu čouhá hlava z hlíny a přitom mává mávátkem - super, Marku;-D

0/0
21.3.2017 16:55
Foto

I58v59a59n39a 27P37a56v70l36i59s21k93o65v85á 6411592199634

Svatá pravda, Honzo R^

+1/0
21.3.2017 9:35
Foto

J13a93n 49P87r41a74ž75á52k 4818677529930

Bohužel Ivko. Zdravím do dáli:-)

+1/0
21.3.2017 10:04

J93a19n 47R11á68ž 1369873694630

Běžný občan už začíná chápat, že vlády (množné číslo) dávali a stále dávají neuvěřitelné pobídky a daňové úlevy na vybudování montoven, ve kterých pracují ve finále Ukrajinci, Slováci, či Poláci.

Běžný občan už začíná chápat, že ČNB faktickou devalvací naší měny vytvořila situaci, kdy zahraniční vlastníci exportních firem, místo zvyšování konkurenceschopnosti investováním do vývoje a inovací, si ze zvýšených zisků mohli vyplácet dividendy, aniž by je ovšem napadlo zvyšovat mzdy zaměstnancům, což občané České republiky museli zaplatit zvýšenými cenami spotřebního zboží.

Běžný občan se už ani nediví socialisty vytvořené anomálii, že v době, kdy pracovní trh potřebuje okamžitě desetitisíce pracovních sil, musí pracující ze svých daní platit dávky desetitisícům flákačů, kteří o práci nikdy ani nezavadili

Běžný občan ví, že v důsledku zcela idiotské vzdělávací politiky studuje na universitách desetitisíce mladých zdravých lidí prapodivné studijní obory, ale učňovské školství se trápí nedostatkem zájmu ze strany rodičů i školáků. A tak politiologů, genderových specialistů, PR manažerů, historiků umění a komunikačních stratégů máme česky řečeno "něúrekom", ale zedníka nebo instalatéra nemůžeme sehnat.

+2/0
20.3.2017 18:01
Foto

M98a75r36c16e74l 48M14a76t25u41š60á20k 4377124479683

Montovna...to přece dávno není pravda. Jinak jsem s vámi zajedno. Těch odborníků kteří nám radi a vysvětluji... Kdo to platí když vystuduji? Ze by neziskovky? Školství, zejména ucnovske, je v tomto state absolutne v rozkladu. Já si nemyslím, ze musíme mít všichni maturitu. Dobrý remeslnik? Klidně bez maturity. A bude mít úctu po celý život.

0/0
22.3.2017 4:21
Foto

M69a28r84c63e73l 54M88a27t42u65š11á55k 4647274159713

Jane, omlouvám se. Tvé konstatování je mylné a to zejména o Ukrajincích, kteří pracují za nízké mzdy. Věř, že vím o čem mluvím. Pomáhám a rád českým firmám, najít kvalifikované pracovníky. A přesně vím, že jim zaměstnavatelé nabízí stejné, opakuji, stejné podmínky, jako českým pracovníkům. Mají to jen horší v tom, že si platí ubytování. Platí a to nemalé částky.. Nemluvím o Ukrajincích, kteří přes polské agentury, pracují v ČR. Ukrajinci samozřejmě neznají české zákony a Poláci jim to vysvětlí tak, že si nejsou vědomi žádného pochybení a jsou pak vyhoštěni. Mají to v pase a Schengen je Schengen.

Nevěř, prosím, komikovi Středulovi. Je strašné, když v čele odborů není člověk, který se bere za práva zaměstnanců ale je "POLITIK" !!!!! Se slzou v oku vzpomínám jeho předchůdce Štěcha, nyní předseda senátu. Myslím, že to je slušný člověk. Vyhlašuji tipovací soutěž, za jak dlouho bude Středula kandidovat ve volbách?

Já obdivuji trpělivost a úsilí, které vyvíjí Hospodářská komora ČR právě v kauze Ukrajinských pracovníků. České firmy odkazují zakázky, protože je bez lidí nedokáží prostě vyrobit. A logicky, když se daří firmě, daří se i zaměstnancům, které si ředitel firmy chce podržet. Je to tak?

Řeknu Ti Jane, že v Ukrajině se užívají velmi pokročilé technologie. Ať je to výroba letadel, raketové programy kosmické i vojenské a mnohé další. Špičkoví odborníci, např. operátoři strojů CNC a další, jsou lépe vybaveni praxí, než někteří lidi u nás. Já neobhajuji Ukrajince, já jen nemohu číst to, jak je podceňujeme a přitom je tak potřebujeme. A jsou to lidi naší mentality a myšlení. Velmi si váží všeho a zejména práce.

Dík za zajímavé téma. Mohl bych o tom napsat román...

+2/0
20.3.2017 8:19
Foto

J49a98n 13P27r23a80ž65á36k 4708757659350

Marceli, nepodceňuji Ukrajince a doufám, že to z článku ani nevyplývá. Jen mi připadá nedobré, že jsou u nás leckde o mnoho nižší platy než ve vyspělých zemích EU, a to bez ohledu na to, jestli je pobírají Češi nebo třeba právě Ukrajinci. Je mi jasné, že o tom máš dobrý přehled, možná bys na toto téma mohl něco napsat, tedy aspoň v kostce.

Hezký den a díky za komentář:-)

+1/0
20.3.2017 8:59

V91l82a65d16i98m41i97r 17K13r15a88u54s 6861188734180

jenomze protoze firma muze snadno sehnat ukrajince (a je jedno jesli levneji nebo za stejnych podminek jako zamestnava cechy), nemusi nedostatek pracovniku resit zvysovanim mezd. pritom zvysovani mezd (a to radikallni zvysovani, protoze neni zadny duvod, abychom brali tretinu toho, co berou nemci) to je mechanismus, ktery by nizka nezamestnanost mela vyvolat. proste by u nas mely rust mzdy tak dlouho, az by se firmam vyplatilo zvazovat, zda radeji neudelat pobocku na ukrajine. coz by nasledne zvysovalo i zivotni uroven na te ukrajine. jenomze vlada i hospodarska komora funguji jako slouha majitelu firem, ktery jim pomaha udrzovat mzdove naklady na minimu a vsude siri lzi, ze z tech smesne nizkych mezd profituji vsichni. kecy!

+1/0
20.3.2017 10:32
Foto

M46a57r22c97e36l 87M69a38t98u30š55á87k 4617574919973

Pane Krausi, kvalitního pracovnika na Ukrajine můžete sehnat. Ale vyridit pro nej viza v době kratsi nez pul roku je téměř nemozne. Ano takovou dobu to trva MZV a MV CR. O dalších vecech s tim sprazenych nebudu radeji mluvit. To uz každý vi, vcetne BIS, které to pise každý rok do sve zprávy. Sranda...

Zvysovanim mezd můžete způsobit leda to, ze si české firmy zacnou pretahovat lidi a preplacet je. Ale zvyseni vyroby to neudela. Tohle nemá perspektivu. Udelat pobočku na Ukrajine by bylo levne a v konci by to vedlo k zavreni české firmy a otevreni vyroby na ukrajine. A to by se nikomu nelíbilo. Vláda vůbec firmam neslouzi. Vláda a specialne Marksova tvrdi ze zamestnavatele jsou okradaci a ublizuji pracovnikum. Ja si velmi vazim delniku, sam jsem jim byl. Bez nich bychom nemeli co prodávat. Ale v zadnem pripade zamestnavatele nejsou jejich nepratele. A za HK CR velky dik! Myslite si, ze MP CR by dokázalo se s zamestnavateli vůbec o necem bavit a pomáhat? To je ministerstvo, které by mělo firmy korigovat ale hlavne s nimi mluvit, pomáhat a nesedet na prd.li a cekat nevim na co. V podstate tohle ministerstvo by mělo dokázat usměrnit militantního komika stredulu k tomu, aby neosocoval zamestnavatele kecama o ohrozujicich ukrajincich. Vy si myslite, ze by vláda komunikovala v pondělí s jednou firmou, ve stredu s druhou firmou ve čtvrtek by odpočívala aby mohla v patek nemluvit s další firmou protože je patek? O pracovitých ministrech si nebudeme delat iluze. Znam jen jednoho. A o jejich sefovi uz vůbec ne. Tak na to je HK CR rozumíte mi? A samozrejme další spolky zamestnavatelu. Proste to nejde jinak.

Ukrajina je krasna země. Jsou tady dobri lide. A to uz staci, abych nevypadal jako ukrajinec prevleceny do ceskeho hubertusu.:-)

0/0
20.3.2017 12:19

M87i62k35u58l10á94š 56L33é28v96y 5672445194581

Z vašeho příspěvku zdá se mi, plyne, že není cesta jak zvyšovat mzdy...:-/

0/0
20.3.2017 14:24
Foto

M40a14r17c56e89l 22M62a67t98u13š22á37k 4167784849193

Tak jsem to nemyslel. Mzdy je nutné zvyšovat. Měl jsem jen na mysli, a můžete se s tím potkat, ze české firmy si pretahuji pracovníky. A to si myslím je špatně. Kratkodobe fajn pro dělníka. Dlouhodobě špatně pro všechny. Nu brzy skončí měnová intervence a začnou se dít věci...

0/0
20.3.2017 14:31

P55e54t23r 90S66k33á82c24e18l 6504119889

Se slzou v oku vzpomínám jeho předchůdce Štěcha, nyní předseda senátu. Myslím, že to je slušný člověk.

.............................

Pan Štěch, pan Falbr, pan Zavadil a někteří další, o kterých nevím. Jaký asi měli tito pánové důvod odejít od odborů, když tam tak precizně a efektivně pracovali? To je podle Vás slušný člověk, který za vstřícné jednání obdrží "trafiku"? Po roce 1990 jsem si naivně myslel, že i odbory u nás budou postupovat jako ve většině vyspělých státech Evropy. Ne dělat nepořádek, narušovat nesmyslnými stávkami chod státu. Ale za prvé:

Starat se o zaměstnance, aby se v práci nezmrzačil (i infarkt z přepracování je pracovní úraz). Za druhé:

Starat se o zaměstnance, aby měl odpovídající mzdu.

Tyto dva body stačili již v roce 1979 odborům v Itálii a fungovalo to tam. Tak proč po roce 1990 tohle za 27 let není u nás? Kdo je viník? Mj. i shora uvedení pánové, i když jsou jen špičkou ledovce. Vedení státu, prezentované 27 let neschopnými chlapci, nedokázalo prosadit takové zákony, aby odborům umožnily prosazovat spravedlnost a pohodu na pracovištích, která vede k prosperitě. A ne když firmy jakž takž prosperuje, tak si GŘ jezdí v nejnovějších typech aut, pobírá neadekvátní mzdu vynaloženému úsilí. Nejsem závistivý, ale když řadoví zaměstnanci otročí na tři směny, ve svátky a víkendy a jejich vedení firmu řídí osazením kamer a čidly na strojích, je to ubohé, smutné. A odbory mlčí. Pan Baťa nepotřeboval ve firmě odbory a pokud by mu je stát zákonem nadirigoval, jistě by uměl s nimi komunikovat a vycházeli by si všechny strany (nikoliv politické) vstříc. Vše se musí podřídit prosperitě firmy, tedy i GŘ a vedení firmy by měli jednat tak, jak svým lidem vzkazují. Úsporně. Divím se i, že majitelé firem, kteří podnik svěřují jiným, na tohle nedbají. A stačilo by tak málo. Jeden úspěšný GŘ se svěřil, že se nikoho nebojí, ale pokud by odbory ve firmě dělaly problémy, majitel by ho vyhodil. Nebo televize, zkuste postrašit GŘ, že přijede ČT nebo Prima, zbledne...

0/0
21.3.2017 20:49
Foto

M78a39r30c35e28l 50M89a51t80u14š66á78k 4447294639313

Petře, také máte pravdu. Každý to vidí z pozic své práce a specifika firmy, v níž pracuje. Kamery už máte všude, jdete po ulici a snímají Vás a nikdo se na nic neptá. S úsměvem, pokud tam nemáte kamery na WC, tak je to ještě dobré. Řeknu Vám ale, že dělat ředitele je mnohdy velký horor. Třeba mu křivdíte a on by Vám chtěl přidat. On o tom ale nerozhoduje sám. Má vedle sebe nebo nad sebou představenstvo, dozorčí radu a jejich předsedy. Víte odbory jsou nutné. Mé zkušenosti, a že jich mám, ale říkají, že nepracují vždy tak, jak mají. Předseda odborů je většinou v představenstvu (podle typu akciovky). Oni jej ti pantátové dokáží oblbnout velmi rychle, odborář většinou nezvládne pocit, že patří (zdánlivě) k nim a je to.

Dobrý ředitel, tak jako Baťa, si ráno obejde fabriku (pokud je to možné) pěšky. Nepotřebuje odbory na to, aby se zeptal lidí, jestli je všechno v pořádku, pozdravil se s nimi. Dokáže jim říct pravdu i nepříjemnou ale lidi vždycky ocení upřímnost a pravdomluvnost. A když dokáže dodržet to co slíbil, tak jsou lidi "jeho" a půjdou s ním do všeho. Věřte, mám to nejednou vyzkoušené.

K luxusním autům... GŘ tráví hodně pracovního času přesuny k jednáním. Já se dokonce nedivím, když má řidiče, protože cestou pracuje stejně intenzivně jak ve své kanceláři. Je oprávněný požadavek na kvalitní auto, které tuto práci umožní a je také bezpečné. U soustruhu Vám taky okamžitě zakážou nezapnuté rukávy blůzy. Určitě víte, jak je to nebezpečné. Ono to zdánlivě nesouvisí ale je to stejné. Ten ředitel využívá pro firmu i své osobní kontakty a nemůže přijet unavený a zpocený a smradlavý na jednání třeba na ministerstvu.

Na konec Vám řeknu, že na dělnících stojí a padá každá firma. Proto si těchto lidí velmi vážím. Když dělníci nevyrobí kvalitní výrobek tak jsou všichni manažeři v prd.li. Nebude komu a co prodávat.

+2/0
22.3.2017 9:09

A45n72t87o76n48í18n 51T22i31c28h90e16r31a 6916488483216

Ten příklad s uklizečkou nemůžete myslet vážně. Nebo ho alespoń nemůžete vydávat za rozšířenou praxi. Pokud 2 uklizečky, (nebo dokonce 1,5 uklizečky, jak naznačujete), zvládnou za běžnou pracovní dobu, bez přesčasů, práci pro 3, tak byla tabulková místa špatně stanovená. Když mám problém pracovníka sehnat, použiju všechny možné páky, včetně finančních, abych ho sehnal a udržel. Pochybuji, že rozumný vedoucí si bude držet flákače, kterým se nechá vydírat. Pokud je paní z modelového příkladu tak zakřiknutá, že se bojí ozvat proti znevýhodňování nebo nízkému platu, je to opravdu jen její problém, který nevyřeší žádný makroekonomický ukazatel. A jestli s ní vyje.ávají v době, kdy má na trhu práce silnější pozici, o to víc s ní budou vyje.ávat, když bude nezaměstnanost vysoká. Předpokládám, že si pak od vás přečtu blog na opačné téma :-)

Mám pocit, že vyrábíte umělý problém. Vysoká nezaměstnanost je špatně, nízká také. Že vůbec stojí za to žít.

+4/0
20.3.2017 7:09
Foto

J73a87n 68P82r86a18ž65á88k 4428387509870

Nevyrábím umělý problém, jen popisuji to, s čím se setkávám. Život není jen o ideálních manažerech a ideálních zaměstnancích. Kdyby byl, byli bychom už dávno jinde.

+1/−1
20.3.2017 7:16

A43n55t46o68n60í78n 45T62i33c49h69e87r17a 6146988583826

Netvrdím, že takové případy nejsou. Mě jen pobavila snaha vinit z toho nízkou nezaměstnanost.

+1/0
20.3.2017 7:25

T30e87r65e27z67a 70H41a94j48k58o63v31a 5877152794100

Mohu vam sdelit, ze na zapad od nasich hranic by uklizecka dostala penize za hodiny, na ktere je pozvana. Neumim si predtavit, ze by nekde dali uklizecce plny uvazek. Proste pracuje 4 hodiny v utery a 4 hodiny v patek. Dostane za tyden zaplaceno 8 hod.

0/0
20.3.2017 20:21
Foto

J34a86n 72V54l47a69d23y12k85a 2862338273804

To jako vážně? Nikdo nebrání té paní odejít....

Nikdo nebrání zaměstnavateli platit lépe a tím získat kvalitnějšího zaměstnance....

+2/0
20.3.2017 5:18

M75a81r19i16a16n22a 49K83r69á75s84n15á 7730227307811

To jako vážně???

0/0
20.3.2017 8:54

P40e45t44r 89S86k81á26c36e13l 6444599749

Úplně vážně - Vy by jste coby zaměstnavatel bezdůvodně zvýšil uklízečce mzdu? Zvláště, když chcete od svých ekonomů slyšet jen navyšování zisku? Jak málo se ví, že spolehlivou cestou prosperity není ožebračování vlastních (doslova - vlastních) zaměstnanců,lidí. Ale prohánění a úkolování techniků, vývojářů, marketinkových referentů, atp. Ono myšlení bolí.Umisťováním kamer a čidel na strojích ještě žádný šéf bitvu o trh nevyhrál. Viz Jablotron, Zetor, Tatra a další úspěšné firmy.

0/0
21.3.2017 20:57

J62a41r79o46s23l23a72v 75D54u24n81d92a 1403262646210

Za současné vlády přibude do konce roku (2014-2017) 28 tisíc (!!!) nových státních zaměstnanců. Na pracovním trhu tak chybí a je velkou otázkou jak přispívají a budou přispívat k tomu aby se nám všem lépe žilo.

+3/0
19.3.2017 22:17

R86u49d73o57l91f 30S55t51a88r37y 6938927648

Tak bych se zeptal co umi nasi politici krome prezentaci statistiky, kterou si nechaji udelat. Taky neverim, ze napriklad pan Babis tomu rozumi, co se v jeho firmach dela. A to neni jen nase republika. Zazil jse prezidenta koncernu, ktery sel na inspekci do firmy, kterou uz prodal. Prosim to neni vtip. To jsem zazil. Chtel bych taky upozornit na to, ze v USA v mnoha oborech nemaji ucne. Tolik k te kvalifikaci a rekvalifikaci, kterou je nutno posuzovat s rezervou.

+1/0
19.3.2017 19:57

R81o13b70e61r73t 30H37a94v48e91l 7599489534379

Proč nejde paní Věra uklízet do jiné firmy, kde kvůli nízké nezaměstnanosti určitě hledají uklízečku? Nebo nejde pracovat do Lidlu, kde nabírají jak blázni...

+3/0
19.3.2017 19:28
Foto

J25a63n 51P58r69a27ž15á48k 4638707129810

Je to prostě taková jednodušší osoba, které dost dlouho trvá, než se přiměje k nějaké změně. Pokud se to tam nezmění, tak k té změně asi časem dospěje, ale nebude to hned. Jak už jsem několikrát napsal, neobhajuji, ani nekritizuji, jen konstatuji. Ale přitom si myslím, že i takoví lidé by měli mít právo na odpovídající odměnu za svoji práci.

+2/0
19.3.2017 20:14

J41a85n 38P56a84v29e79l 8213712218206

To je jako mít právo na hezký a šťastný život.

+3/0
19.3.2017 21:59

R40o66b94e36r26t 48H57a23v18e48l 7929399864479

Nechci nikoho urazit, ale když je někdo "blbej", tak si za to může (bohužel) sám - nikdo nikomu nebrání změnit zaměstnání. A právo paní Věra má - stačí změnit práci.

A právě proto, že je nízká nezaměstnanost a lidí je málo, jak sám píšete, tak má paní Věra asi nejlepší příležitost v životě ;-)

+1/0
20.3.2017 1:41
Foto

R78o33m75a59n 42K49o98z59e90l 4877516653904

Někteří lidi opravdu myslí trochu jinak a nemění práci jen tak. To je buď, že si těžko zvyká, jinde to může být ještě horší atd.

+2/0
20.3.2017 7:26
Foto

P16a39v68l42a 64K13o52l20á91ř74o89v87á 6106156572928

Statictickým údajům většinou moc nevěřím, takže to s tou "nejnižší" nezaměstnaností v Evropě, opravdu není tak horké. Stejně tak se rádi chlubíme vysokými průměrnými platy (na které většina z nás ani nedosáhne), vysokou vzdělaností, neustálým ekonomickým růstem (z toho už taky pomalu rostu ;-D), atd.

Možná, že žijeme ve dvojí realitě: té skutečné a té na papíře. A která je to opravdová?R^R^

+6/0
19.3.2017 16:27
Foto

J43a48n 55P51r19a16ž95á13k 4608397719210

Opravdová je ta, jakou prožíváme my lidé ve svých každodenních životech. A v ní je to třeba zrovna s těmi platy dost tristní ve srovnání se zeměmi, k nimž jsme se chtěli (a možná i mohli) už dávno přiblížit.

Měj hezký den, Pavlo:-)

+2/0
19.3.2017 16:31

J80a74n 16P84a60v56e50l 8823492168386

Dle mé zkušenosti, lidé nevěřící statistice mají horší vzdělání či jim nic neříká matematika.

Statistika jsou fakta (pokud je správně udělaná metodika). Vaše dojmy, jsou, no, Vaše dojmy

+3/−1
19.3.2017 16:31
Foto

J36a44n 36P85r57a84ž71á42k 4438517659570

Nu, ono se statistice taky občas říká "přesné součty nepřesných čísel." Ale fakt asi je, že záleží na tom, zda je ta která statistika vymyšlená a provedená tak, aby co nejvíc korespondovala s reálným životem.

+3/0
19.3.2017 16:40

J49i95ř24í 81J10i43r64o80u35d40e40k 8396269684154

R^ Tak. Totéž lze říci např. I o referendech. Tedy jak a za jakým účelem je formulováno zadání. A v obou případech hraje nezastupitelnou roli tzv. šum . A i s ním lze ,,vyvádět úžasná kouzla";-)

+1/0
19.3.2017 17:31
Foto

J36a52n63a 73M53a37j20o28v16á 4825292476283

U dlouhodobých statistik je nejdůležitější, aby se neměla metodika. A ta je u nezaměstnosti nejméně 5 let stejná (měnila e snad někdy 2010?).Takže trend se z ní odečíst dá. Tady to kouzlení moc nefunguje.

+1/0
19.3.2017 17:36

J88i95ř38í 69J24i27r65o87u46d74e50k 8496839344124

Máte pravdu. Ovšem metodika se mění stále. S každou změnou. A nejen v tomto případě. Klasickou ukázkou byl např. tzv. spotřeb. koš;-)

0/0
19.3.2017 17:40

J94a14n 95P69a88v79e44l 8883782778226

Ono se chudince statistice říká všelijak ;-). Jako vše, co jsme vynalezli a používáme, i statistika má své problémy. Ale statistika většinou skutečně dává správný obraz a lidé jí odmítají proto, že nechtějí jakékoliv důkazy, které by narušily jejich vidění světa.

Je samozřejmě správné pochybovat a ověřovat si data. Ale ne paušálně odmítat statistické hodnoty

+5/0
19.3.2017 17:35
Foto

J30a39n 76P17r98a79ž94á46k 4918387129700

To zní rozumně. Nicméně se statistikou lze pěkně "kouzlit." Běžná praxe je taková, že například 3 firmy - silní hráči ve stejné oblasti ukazují na svých prezentacích statistické grafy. Každá se podle toho jeví jako nejlepší, a přitom ani nemusí nic zkreslovat, pouze zdůrazní to, v čem je před těmi dvěma zbylými. A to, v čem je horší buď neuvede vůbec nebo dá někam na konec, aby to jako nevypadalo úplně jednostranně:-)

+2/0
19.3.2017 18:38

J25a97n 12P26a89v76e23l 8333682128176

JJ, u statistiky je nutné používat rozum, zda je v souladu s mými znalostmi a pokud není, ověřit si fakta. A pokud jsou správně, opravit si své znalosti. Průšvih je v tom, že příliš mnoho lidí se zasekne na první části a už nedospějí do stádia ověření dat.

+4/0
19.3.2017 22:02

M33i12l85o58s58l48a54v 16J58o90s11í96f36k21o 6382756693532

Takže není na "vině" statistika, ale presentace výsledků!!

0/0
21.3.2017 8:09
Foto

P47a41v72l91a 42K79o70l86á62ř53o22v65á 6536536272318

Tak matematika mi mnoho neříká, ale pokud vím, statistické údaje mohou dosti zkreslovat realitu. Nepochybuji o přesnosti výpočtů, mám spíše nedůvěru k tomu jaká data jsou do nich zanášena. Život nejsou čísla a popsané stohy papírů.

P.S.: Díky za optání, vzdělání mám celkem slušné, i když spíše humanitní.

+1/0
19.3.2017 19:29

J52a15n 22P31a46v96e47l 8313532788246

Humanitní vzdělání nemusí být, ale bohužel často je předzvěstí průšvihu, pokud začneme mluvit o tvrdých faktech.

Nicméně, to neberte jako urážku. Každý jsme silnější v jiné oblasti. Mnoho lidí, co Vás rozseká v oblastí matematiky, krutě pohoří u soft skillů či empatie

+2/0
19.3.2017 22:04
Foto

J10a74n15a 60M11a52j79o31v70á 4435412686153

Myslím si, že trpíte častou nabubřelostí technicky (?) vzdělaných lidí. Mám humanitní vzdělání, nicméně patřilo k němu cosi matematiky, logiky i statistiky (jo absolovovala jsem to z "musu") a toto ostatně potřebuje každý tvůrce diplomky na trochu slušné škole.

A v nedávné době byly analýzy můj de facto denní chleba a nijak to nebolelo.

0/0
19.3.2017 22:23

J86a70n 84P10a93v92e47l 8573792158686

Generalizuji. Jenže v té generalizaci je bohužel hodně pravdy.

0/0
20.3.2017 7:39
Foto

J33a63n48a 16M49a92j50o48v62á 4655692216573

Tak teď jste tomu "dal korunu" :-)))

0/0
21.3.2017 17:28



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.