Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

Prdůch

1. 6. 2012 13:58
Pamětníkovo oko zaslzí ...

:-) R^

Ještě mi tady k úplné spokojenosti schází papírová pětadvacetikoruna. Mám k ní obzvlášť vřelý vztah, protože jako kluk jsem ji jednou našel pod lavicí na našem nádraží. Tenkrát to byl pro kluka majlant. :-)

0 0
možnosti
VH

Stará kára

1. 6. 2012 10:18
Proč kilo? To je přece jasné

J e d n o   k i l o   (tedy kilogram)  j e  100   d e k a g r a m ů .   Nedejte se zmást faktem, že kilo je tisíc gramů - lidé (pokud nebyli lékárníky) vážili na deka: deset deka salámu.  No a sto takých deka bylo kilo.

0 0
možnosti
B

bofums

1. 6. 2012 9:04
Mám dotaz.

Může někdo podat informaci, jstli se dvousetkorunou z roku 1918, vydanou 27. října 1918

v republice vůbec platilo ? Mezi kolkovanými z března 1919 totiž chybí. Pana Kříže ještě

doplním- pokud byly na rubo této bankovky vlnovky / vodorovné nebo svislé/, pak určitě

existuje i bankovka bez vlnovek. Tu jsem viděl! R^Jakou má asi cenu dnes ?

0 0
možnosti
H

hafusak2

1. 6. 2012 20:40
Re: Mám dotaz.

Zdravím bofumsi. Opravdu na seznamu RU bankovek určených k okolkování a dalšímu použití v ČSR chybí. Navíc na ní chybí jedna velice podstatná věc charakteristická pro RU bankovky: Slovní označení hodnoty v dalších jazycích RU. Podle všeho nebyla v oběhu ke dni 28.10.1918 a s jejím oběhem na odtržených územích se už nepočítalo.

0 0
možnosti

Pavlína Žip.

1. 6. 2012 7:59
Díky

za zajímavý článek, např. o existenci "státovek" jsem vůbec nevěděla. R^

0 0
možnosti

oldiess

1. 6. 2012 7:51
Tak ten Gottwald z roku 1989 to bylo silný kafe

Kdo s tím návrhem asi přišel, a Albín Brunovský byl na svůj návrh hrdý? Není možné dohledat někde kdo měl ten nápad?  mmch. a mají ty staré stokoruny nějaké sběratelské ceny, nebo se sbírají pouze mince?

0 0
možnosti
JP

janprazak

1. 6. 2012 9:49
Re: Tak ten Gottwald z roku 1989 to bylo silný kafe

Popravdě řečenom sběratelské hodnoty neznám, do článků o penězích jsem se pustil spíš pro zajímavost a pro potěchu oka:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 2125
  • Celková karma 31,34
  • Průměrná čtenost 1304x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.