Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jarní soutěž kočičích pelíšků - kotěcí sen

Představte si, milí čtyřnozí a dvounozí přátelé, že se mi dnes v podvečer zdál nádherný sen. Po pořádném proběhnutí na zahrádce jsem se trochu posilnila u misky, zdřímla si v pelíšku v křesle a ve snu se přenesla do dob svého kotětství.

Ještě než vám o svém snu pomňoukám, tak se pár slovy zmíním o naší soutěži. Přišlo mi několik krásných obrázků koček v pelíšcích, ale ještě stále mám spoustu místa pro další soutěžící. Proto jsem se rozhodla prodloužit nominační čas do 14. března. Poté si dám chvilku na přípravu soutěžního článku, respektive článků, s jejichž zveřejňováním začnu 16. března v obvyklou ranní dobu 7 hodin a 7 minut.

A teď už honem k tomu snu, moc ráda se o něj s vámi podělím. Své skutečné rané kotětství si už moc nepamatuji, jen si mlhavě vzpomínám na pár sourozenců a hubenou mourovatou kočičí maminku, která to s námi neměla vůbec jednoduché. Žila divoce, ulovila nebo vyžebrala si, co se dalo a jen stěží se jí dařilo nás uživit. Další vzpomínku mám z trochu pozdější doby, kdy se mě ujala jedna hodná dvounohá paní a vzala mě k sobě do domácího útulku k dalším několika kočkám. Nu a odtamtud jsem se po pár měsících dostala k dvounožcům, o které se starám až do dnešních dnů.

V tom dnešním snu byla moje maminka šťastná a spokojená mourovatá dáma s bohatou lesklou srstí. Se zrzavým bráškou Zrzíkem a černobílou Mínou nás učila lovit na voňavé jarní rozkvetlé louce. Potichoučku nás přivedla k myší díře tak, aby vítr vál směrem k nám a přikrčila se do trávy, že ji nebylo vůbec vidět. Jakmile spatřila nepatrný pohyb, krátce se rozhoupala zadníma nohama do stran, prudce skočila a ... nic. Myška byla hbitější a zmizela včas. „Vidíte, i zkušená kočka musí takový pokus zopakovat několikrát, než se jí podaří získat potravu,“ poučila nás, načež dodala, „nu a teď to zkuste vy.“

Směle jsem také zalehla do trávy, ale asi jsem to trochu přehnala a moc jsem toho neviděla, stébla mi zakrývala výhled. Postřehla jsem před sebou nějaké míhání, a tak jsem se po vzoru maminky zakolíbala a prudce vystartovala. Hrdě jsem se zakousla do svého úlovku, ale pak jsem uslyšela vyjeknutí a vzápětí jsem obdržela pořádný výchovný štulec. Prostě jsem si tu myšku spletla s maminčiným ocáskem.

Zrzík se domníval, že na to jde od lesa, vyhlédl si jinou myší díru doufaje, že o nás její obyvatelé ještě nevědí. Dlouho trpělivě čekal, až se ukáže maličká šedá hlavička, ale nedočkal se, protože si spletl vítr a myškám tak poslal jasné pachové varování. Pak ho to otrávilo a rozhodl se ulovit mě. Nu ano, trochu jsme se poprali, maličko u toho syčeli a dokonce i vřískali. Sice jsme to nemysleli vážně, ale maminka nás pro jistotu od sebe odtrhla.

Jediný, kdo byl v tom mém snu v lovu úspěšný, byla nakonec Mína. Rozhodla se totiž, že se nebude obtěžovat čekáním na nějaké myši a zaútočí na to, co jí jako první přijde pod tlapku. Cosi černého se jí mihlo kolem hlavy a ona zareagovala s bleskurychlou přesností, jako by byla ne malým kotětem, ale starou zkušenou lovkyní. Šup a už měla v tlamičce mouchu, takový malý kotěcí bonbonek.

Po chvíli maminka usoudila, že už je pro dnešek dost sportování a nadešel čas se pořádně najíst. Svalila se na bok a nabídla nám své mlíčko. Bylo výborné, byla jsem celá utahaná, netrvalo dlouho a já v tom snu usnula. Probudila jsem do skutečnosti, dvounožec si chtěl sednout do mého pelíškového křesla, vzbudil mě a vzal si mě na klín. Ani jsem mu to neměla za zlé a svůj sen jsem mu odvyprávěla spokojeným předením.

A tak mě napadá, milí přátelé, že by se do naší pelíškové soutěže hodila i nějaká fotka kotěcí. Zeptejte se svých dvounožců, jestli si neschovali něco z vašeho mládí a pokud ano, přemňoukejte je, ať mi to pošlou.

Tak zatím mňouhoj, dobrou noc a ať se vám zdají krásné sny, plné radosti a bezstarostného štěstí.

 

Související článek: Jarní soutěž kočičích pelíšků - úvod

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Pražák | pátek 6.3.2015 21:18 | karma článku: 26,01 | přečteno: 1537x
  • Další články autora

Jan Pražák

Nepřekážej v těch dveřích, proboha!

Taky jste si všimli, jak se poslední dobou kdekdo postaví do dveří v hromadné dopravě a vůbec ho nezajímá, že by snad ostatní lidé chtěli vystoupit nebo nastoupit? Možná je to nějaká nová móda a kdo nepřekáží, není in.

6.5.2024 v 14:34 | Karma: 27,14 | Přečteno: 758x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Co s kočkou o dovolené?

Mám samozřejmě na mysli kočku čtyřnohou, protože tu svou dvounohou je nejlepší si vzít s sebou. Jinak by se totiž zlobila a vám by bez ní bylo smutno. Čtyřnohá bude sice taky prskat, ale s sebou si ji obvykle vzít nemůžete.

3.5.2024 v 14:34 | Karma: 20,42 | Přečteno: 581x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příslušník VB coby kazič májového potěšení

Psala se první polovina sedmdesátých let minulého století a já byl chovancem středoškolského ústavu. Spíš než o vzdělání jako takové jsem plnou silou svých osmnácti let usiloval o srdce spolužačky Mileny.

30.4.2024 v 14:34 | Karma: 26,47 | Přečteno: 777x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 21,09 | Přečteno: 539x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,76 | Přečteno: 861x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2132
  • Celková karma 29,67
  • Průměrná čtenost 1300x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.