Madla a Damián - 15. Lindin otevřený dopis

Linda si stěžuje, že se o ni její dvounožci Honza a Soňa špatně starají. Mňoukala jim svůj problém už nejmíň stokrát, ale oni nic, dělají jako by byli hluší. A tak mě a Damiána poprosila, abychom její stížnost seškrábali do otevřeného dopisu, který si bude moci kdokoli přečíst, a na jehož základě se snad ti dva chytnou za nos a konečně pro Lindu udělají to, co je jejich povinností.

 

Vážení moji lidé,

 

umožnila jsem vám bydlet se mnou v mém domečku, starat se mi o potravu, o zábavu, o moje pohodlí a všestranně o mě pečovat. Obšťastňuji vás svou přítomností, občas vám dovolím se se mnou pomazlit, denně Vám umožňuji kochat se pohledem na mě.

Uznávám, že ve většině oblastí jsem s vaší dosavadní péčí vcelku spokojená. Lovíte pro mě potravu, která mi občas i docela chutná, i když mnohé by bylo možno vylepšit. Když jsem nemocná, postaráte se mi o uzdravení, sice s pomocí toho krajně nesympatického člověka v zeleném plášti, ale budiž. Věnujete mi svou pozornost hrou, česáním a chováním, čehož si cením navzdory tomu, že skoro každý den někam odcházíte a necháváte mě dlouhé hodiny samotnou. Tuto chybu vám toleruji a odpouštím jen proto, že se v těch hluchých hodinách mohu pořádně vyspat. V chladných ročních obdobích dokážete můj domeček naplnit teplem, takže nemusím trpět zimou. Naopak v horkých letních dnech, které panují například nyní, udržujete alespoň v přízemí jakž takž snesitelné prostředí.

Zapomínáte však na to, že i ta maličká zahrádka je součástí mého domečku a nepečujete o ni podle mých představ, přestože dobře víte, jak ráda na ní pobývám. Skutečnost, že po ní necháváte pobíhat protivné kosáky, kteří mě obtěžují svým křikem, bych vám snad ještě odpustila, podobně jako tu neustále nakrátko posekanou trávu, která mě nepříjemně píchá do tlapiček. Nemohu však tolerovat to, jaké tam pro mě udržujete prostředí. Například v posledních několika dnech jste tam udělali tak nesnesitelné vedro, že tam prostě nemohu být, a nepomáhá mi, aniž když zalezu do stínu pod keře. Doufala jsem, že tam budu moci pobývat alespoň v noci, když se tam uráčíte trochu vychladit, ale bohužel ani to není možné, protože v té době tam pro změnu obvykle spouštíte takový liják, že mi po něm v kožíšku nezůstane ani jeden chlup suchý. Nejde však jen o toto období, v zimě na zahrádce často rozprostíráte tu ohavnou bílou hmotu, která tak strašně studí a do níž se mi propadají packy tak, že v ní nemohu vůbec běhat. Občas sice necháváte volnou terasu a cestičku k boudě na nářadí, ale ani to mi není nic platné, protože tam vytváříte tak strašnou zimu, že tam nemohu vydržet.

Snad denně jsem vás prosila, abyste v tomto směru s mou zahrádkou něco udělali a věřila, že jste natolik inteligentní, že mě pochopíte a vyslyšíte, ale vy jste se vždy tvářili, jako byste mi nerozuměli. Proto vás touto cestou důrazně žádám o nápravu a o to, abyste měli více úcty k mé osobě, k mému kočičímu stáří. Doufám, že jste rozumní a nebudete mě nutit přijímat taková nedůstojná opatření, jakými jsou například čůrání na koberce, případně škrábání křesel.

 

S úctou, Vaše Linda

Autor: Jan Pražák | neděle 1.7.2012 15:46 | karma článku: 13,88 | přečteno: 634x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 20,38 | Přečteno: 423x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,08 | Přečteno: 798x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,94 | Přečteno: 842x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,92 | Přečteno: 1014x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 958x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Při přestřelce s hledaným mužem v USA zemřeli tři policisté

30. dubna 2024  7:02

Život tří policistů si vyžádala přestřelka s hledaným mužem, která se odehrála v pondělí v...

V Kaprunu zemřel šestašedesátiletý Čech. Na sjezdovce se srazil s dalším lyžařem

30. dubna 2024  6:45

Při lyžování v rakouském horském středisku Kaprun zahynul v pondělí 66letý Čech. Nepřežil čelní...

Hamás chystá odpověď na návrh příměří, Biden mluvil s lídry Egypta a Kataru

30. dubna 2024  6:24

Americký prezident Joe Biden v pondělí večer telefonicky hovořil s egyptským prezidentem Abdal...

Vláda schvaluje důchodovou reformu. Do penze má pustit mladší lidi později

30. dubna 2024  6:09

Úpravy, které se týkají budoucích důchodců, schvaluje vláda. Návrh, na němž se shodla pětikoalice,...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,92
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.