Madla - 12. Sami s Honzou

Občas se stávalo, že některý z mých lidí někam odejel a vrátil se domů až za několik dní. To se mi pranic nelíbilo, mají mě přece proto, aby mi dělali společnost, starali se mi o jídlo, o zábavu a pohodlí a ne proto, aby si dělali co chtějí. Tento svůj postoj jsem vždy dala najevo zbylým dvěma, kteří se mnou zůstali doma, tvářila jsem se přezíravě a hrála si na uraženou. Nevíc to však ode mě po svém návratu schytal ten „hříšník,“ celý den jsem si ho nevšímala a tvářila jsem se, jako by ani neexistoval, aby si propříště zapamatoval, že nemá co odjíždět. Párkrát dokonce odjeli dva mí lidé současně. V takových případech jsem už začínala být nejistá a přepadaly mě obavy, aby mě neopustil i ten třetí. V těch chvílích jsem svou povýšenost nedokázala zahrát tak dokonale, spíš jsem se snažila být v neustálém kontaktu s tím, který zůstal se mnou, abych si ho jaksi ohlídala. Nicméně o to víc jsem svou nelibost projevila, když se mi vrátili ti dva uprchlíci.

Minulého léta se Anička s Vilíkem začali najednou chovat docela podivně. Sháněli a v našem městském bytě kupili na hromádky spousty zvláštních věcí, například barevný nafukovací míč, směšné kloboučky proti slunci a podobně. Přitom používali slova, která jsem předtím nikdy neslyšela a nevěděla jsem, co znamenají. Nu, posuďte sami, třeba moře, letadlo, Bulharsko. Pořád mluvili o nějaké cestě a koupání, až jsem z toho vůbec nebyla moudrá. Jako že se snad chystají odbulhat do moře a tam se koupat v letadle? Nevím, nedávalo mi to smysl. Každopádně jednoho dne se stalo, že s velkou slávou a hromadou zavazadel odjeli a já zůstala docela sama s Honzou.

V té době jsem už byla dávno dospělá a zkušená kočka, od mého narození uběhly již čtyři zimy a i Honza už postupně ztrácel rysy lidského kotětství. Dokonce se i naučil ovládat tu malou místnůstku, která nás vozila mezi městem a venkovem, i když musím přiznat, že jsem raději jezdívala s Vilíkem, protože Honzu zatím ještě zřejmě tolik neposlouchala, jezdila si o něco rychleji a se mnou to uvnitř nepříjemně házelo.

Po odjezdu svých rodičů Honza zřejmě vycítil mou nejistotu a snažil se mě uklidnit. Nosil mě po bytě, choval a hladil, a aby mě přivedl na jiné myšlenky, oprášil bojové hry z mého kotětství a nádherně se se mnou popral. V noci mě dokonce nechal spát u sebe v posteli, což bylo zcela neobvyklé, za normálních okolností jsem nocovala v obýváku nebo v kuchyni. Však jsem také tento jeho počinek náležitě ocenila, rozhodla jsem se, že se postarám, aby mu nebyla zima, a tak jsem se mu stočila přesně doprostřed jeho pelíšku. Sice něco mumlal, jako že se roztahuji a on nemá dost místa, ale zahřívat se ode mě každopádně nechal. Hned druhého dne ráno jsme vyrazili na venkov. Cestou mě čekalo příjemné překvapení, poprvé jsme jeli spolu sami a já jsem poprvé mohla sedět na klíně tomu, kdo místnůstku ovládá. Jednou rukou mě přidržoval, druhou točil takovým tím kolem a uháněli jsme ostošest. Na zahradě mě zanechal svému osudu, s velkým brbláním vzal žebřík a začal se potýkat se záplavou letních jablek. Byla bych mu snad i ráda nějak pomohla, ale považte sami, jablka a kočka, to jaksi nejde moc dohromady. Jo, kdyby tak na tom stromě rostly myši, to by bylo hned něco jiného.

Následující noc jsem se potkala s ježkem, který bydlel na naší zahradě pod hromadou starých prken. Ne, že by mě ten starý uchrochtaný dupající pichlavý strýc nějak zvlášť zajímal, ale nějakým způsobem jsme se o sebe přece jen museli otřít. V tu chvíli jsem si ten kontakt ani neuvědomila, došlo mi to až ráno, když mě začalo něco kousat v kožíšku. Představte si, já od toho pichláče chytila blechy. Honem jsem běžela za Honzou, aby s tím něco udělal, jenže on mi nerozuměl, pochoval mě a celý můj problém pochopil, až když nějaká ta bleška přeskočila i na něj.

A tak se celý zbytek našeho společného hospodaření odehrával ve znamení Honzova boje s jakubčaty, kterých bylo tolik, že je ani nestačil všechny otrhat a našeho společného boje s těmi roztomilými bleškami. Honza dokonce odněkud přinesl nějaký prášek, kterým zasypával sebe i mě, nu, nebylo to nic příjemného. Nicméně nejprve se nám podařilo omezit bojovou bleší linii na malý zahradní domek a pojízdnou místnůstku a do návratu Honzových rodičů jsme nad nimi společnými silami zvítězili úplně. Neříkám, že by se mi společné hospodaření s Honzou nelíbilo, ale nakonec jsem byla ráda, když už jsme byli zase všichni pohromadě bez blech, bez přebytečných jablek a s cestováním rozumnou rychlostí.

Autor: Jan Pražák | pátek 18.2.2011 20:46 | karma článku: 11,07 | přečteno: 963x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 20,38 | Přečteno: 423x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,08 | Přečteno: 798x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,94 | Přečteno: 842x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,92 | Přečteno: 1014x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 958x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Vedení TOP 09 jedná o ministrovi. Dorazil Tuleja, pozice ve vládě ho zajímá

30. dubna 2024  6:02,  aktualizováno  8:04

Vedení TOP 09 rozhoduje o kandidátovi na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Helenu...

Při přestřelce s hledaným mužem v USA zemřeli tři policisté

30. dubna 2024  7:02

Život tří policistů si vyžádala přestřelka s hledaným mužem, která se odehrála v pondělí v...

V Kaprunu zemřel šestašedesátiletý Čech. Na sjezdovce se srazil s dalším lyžařem

30. dubna 2024  6:45

Při lyžování v rakouském horském středisku Kaprun zahynul v pondělí 66letý Čech. Nepřežil čelní...

Hamás chystá odpověď na návrh příměří, Biden mluvil s lídry Egypta a Kataru

30. dubna 2024  6:24

Americký prezident Joe Biden v pondělí večer telefonicky hovořil s egyptským prezidentem Abdal...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,92
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.