Madla - 6. Bojové hry

Když jsem maličko povyrostla, začal mě Honza kromě nevinných kotěcích her se staniolovými kuličkami a kousky papíru pomalu zasvěcovat do tajů bojových umění. Naoko mě honil po bytě, běhal za mnou a volal „Madlí, už tě mám,“ já před ním utíkala a dělala jsem, jakože se ho bojím. Zaběhla jsem do jedné ze svých skrýší, například pod nějaké z křesel a odtamtud jsem na něj zasyčela. Pak jsem naježila ocas a hřbet, abych vypadala dvojnásob veliká a pomaličku jsem plíživým krokem vylezla. On přede mě nastavil ruku s otevřenou dlaní a já na ni zaútočila, předními packami jsem si ji přitáhla k sobě a zadními do ní začala bušit, zatímco se mě snažil vyválet po zemi a setřást. Musela jsem si dávat pozor a prát se jenom jako, protože jakmile jsem se do jeho ruky trochu víc opřela svými drápky nebo zoubky, nadělala jsem mu na ní červené šrámy. To pak vždycky zasykl, ruku si olízal a já věděla, že se na mě trochu zlobí.

Občas se však stalo, že si navlékl koženou rukavici, a to jsem pak věděla, že se mohu začít prát skoro doopravdy. Syčela jsem a vrčela, předníma pevně držela rukavici, aby mi nemohla utéct, zadníma do ní kopala ze všech sil, zakusovala do ní své zuby a přitom se snažila nenechat sebou moc vláčet po podlaze. Nebo jsem ruku na chvilku pustila, kousíček poodběhla, abych na ni v zápětí s rozběhem skokem znovu zaútočila. V takových chvílích, plných nezapomenutelné divoké nádhery, jsem najednou přestávala být malým kotětem v městském bytě a rázem jsem se cítila jako lítá šelma uprostřed nespoutané přírody. Musím se přiznat, že později jsem byla několikrát Honzovi za jeho bojový výcvik opravdu vděčná. Ale to předbíhám.

Ve všech třech pokojích byly na zemi koberce, v kuchyni a v podlouhlé předsíni nádherně klouzavé linoleum, na kterém jsem se musela naučit zatáčet. Zezačátku mi to častokrát ujelo a já se celá rozplácla, ale postupně jsem zjistila, že když Honzu pronásleduji nebo se tvářím, že před ním utíkám a potřebuji nečekaně zmizet do některého pokoje, musím zadními packami zahrabat do strany o několik kroků dřív, abych neztratila rovnováhu nebo neskončila někde docela jinde, než chci. Nejlepším a mým nejoblíbenějším cvikem, jak se v této činnosti zdokonalit, byl takzvaný rychlý krátký výpad. Přiznám se, že jsem jej uplatňovala nejen na Honzu, ale občas jsem jím obšťastnila i jeho rodiče. Je to jednoduché a účinné, počkáte si na chvilku, kdy se o vás zrovna nikdo moc nezajímá a všichni jsou zaujati svými starostmi. Přikrčíte se v jednom z pokojů za pootevřenými dveřmi a vyčkáte, až někdo přejde celý zamyšlený pomalým krokem okolo. Pak rychlostí blesku vystartujete na jeho nohu, zlehka mu na kratičký okamžik obejmete a stisknete předními packami lýtko a naznačíte kousnutí, načež zmizíte tak rychle, jak jste se objevili. Když jsem s tím začala, dočkala jsem se několika roztomilých reakcí s povyskočením a zavýsknutím, ale postupně si všichni tři lidští obyvatelé mého (pardon našeho) bytu na tento prostocvik zvykli a začali jej brát s humorem. Musím se pochlubit, že do dnešních dnů*) jsem tento cvik přivedla téměř k dokonalosti a občas jím potěším i některou z návštěv. Honzovým kamarádům to většinou nevadí, ale obávám se, že jeho rodičům se příliš nelíbí, když tímto způsobem přivítám někoho z jejich přátel.

V obývacím pokoji na stole u okna bydlela podivná černá věc, kterou jsem nikdy pořádně nepochopila. Občas k ní někdo přišel, sejmul s ní podlouhlý vrchní díl, přiložil si jej k obličeji a na spodním dílu několikrát zatočil kolečkem. A pak, představte si, do toho horního dílu začal mluvit. Nejprve jsem si myslela, že si povídá sám se sebou, ale brzy jsem svým jemným sluchem poznala, že z té věci potichoučku mluví ještě někdo další. Ten druhý hlas mi dost často připomínal některé lidi, kteří k nám chodili na návštěvy a občas dokonce Honzu nebo někoho z jeho rodičů, kdo zrovna nebyl doma. Nedovedla jsem si představit, jak by se celý člověk do té věci vešel, a tak jsem se tím přestala zabývat, ale navzdory tomu se tato věc občas stávala součástí jedné z mých bojových her.

Anička kralovala v kuchyni. Nikdy jsem ji sice neviděla lovit, ale pokaždé měla dost jídla pro mě i pro lidi, přechovávala jej ve velké bíle skříni, kterou jsem bohužel neuměla sama otevřít nebo jej přinášela odněkud zvenku v taškách. Když jej pro nás připravovala, pokaždé se po kuchyni rozprostřela nádherná lákavá vůně, já jsem se motala okolo jejích nohou a občas se mi podařilo z ní vyloudit nějaký maličký předkrm, ale nikdy mi nedala celý velký kus nádherně voňavého syrového masíčka, který byl určený pro všechny a který zcela zbytečně zkazila tím, že jej dlouze koupala ve vroucí vodě. Jenže párkrát se stalo, že mi právě v té chvíli pomohla ta divná černá věc. Zřejmě jí bylo smutno, rozeřvala se protivným zvonivým hlasem a Anička ji okamžitě běžela domluvit a uklidnit. V ten moment na mě úplně zapomněla a já věděla, že mám maličkou chviličku na to ulovit si pro sebe porci něčeho dobrého. Když jsem měla velké štěstí, podařilo se mi chytit to velké syrové masíčko ještě dřív, než jej Anička dala do horké vody, stáhnout ho na zem a ujíst z něj co největší kousek. Musela jsem však být hodně rychlá a přitom pozorně poslouchat, zda se již Anička nevrací zpět, abych se včas stihla stočit do klubíčka na židli a při jejím návratu předstírala hluboký spánek.

*) Madlenka žila v létech 1970 až 1983, přítomností z pohledu vyprávěčky kočky je v této knize rok 1975 (poznámka autora).

Autor: Jan Pražák | středa 5.1.2011 9:46 | karma článku: 15,48 | přečteno: 1072x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 20,37 | Přečteno: 419x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,08 | Přečteno: 798x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,94 | Přečteno: 842x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,92 | Přečteno: 1014x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 958x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Vedení TOP 09 bude rozhodovat o novém ministrovi, může to být Tuleja

30. dubna 2024  6:02

Vedení TOP 09 bude v úterý od rána rozhodovat o kandidátovi na post ministra pro vědu, výzkum a...

PŘEHLEDNĚ: Podívejte se, jaké změny v důchodech české občany čekají

30. dubna 2024

Exkluzivně Zvyšování důchodového věku nad 65 let podle prodlužování života, snižování výpočtu nových důchodů,...

„Pučista si ji nezaslouží.“ Bidenův tým vymýšlí, jak zrušit debatu s Trumpem

30. dubna 2024

Premium Koho by před časem napadlo, že když prezident USA připustí, že se snad i zúčastní debaty se...

Bude mít kdo jezdit pro pacienty? Chybí stovky záchranářů, mladé práce neláká

30. dubna 2024

Premium Posádky sanitek stárnou, průměrný věk zdravotnických záchranářů se pohybuje nad 50 lety....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,92
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.