Madla - 5. Kočičí výchova

Za normálních okolností se o výchovu svých kočičích potomků stará jejich maminka kočka. Hned odmalička je svým drsným jazýčkem učí hygieně, jak se správně umýt, předními packami si otřít čumáček a zadními si z kožíšku na hlavě a za oušky vyhnat pomyslné, případně i skutečné blešky. Jakmile koťata trochu povyrostou a začínají objevovat kouzlo  společných her, začne je maminka zasvěcovat do tajů bojových umění. Jak se plížit a nebýt zpozorován, jak zaútočit na špičku bratříčkova ocásku, jak s vítězoslavným mňouknutím skočit spící setře na záda. Tyto a mnohé další dovednosti se musí každé správné kotě naučit, aby až dospěje ve velikou nebojácnou kočku nebo udatného kocoura, dělalo čest svému druhu felis catus. Každá kočičí maminka má pro splnění tohoto zodpovědného úkolu jednoho velkého pomocníka. Není jím kočičí táta, jak by se možná někdo mohl domnívat, pokud by chtěl srovnávat nás kočky s lidmi, je jím samotná příroda, přesněji řečeno genetická výbava. Je to složité a já tomu ze svého kočičího pohledu vůbec nerozumím, ale vím, že spoustu dovedností máme my kočky prostě v krvi od narození.

Moje situace byla trochu jiná, já si na svou vlastní kočičí maminku bohužel nepamatuji. Nevím, jestli byla tak pěkně mourovatá, jako jsem já, nevzpomínám si na hlas jejího uklidňujícího předení. Nicméně Honza se zřejmě rozhodl, že se mi pokusí aspoň trochu kočičí výchovu nahradit, a tak mě vyučoval v různých disciplínách.

Předení.

Příst jsem sice uměla sama od sebe, ale Honza se mě snažil v této disciplíně ze svého pohledu zdokonalit. Lehl si na záda, mě si položil na svůj hrudník, hladil mě od hlavičky až k ocásku a vydával zvuky, které považoval za předení. Zřejmě nevěděl, že předení není jen obyčejné vrčení, ale že každá kočka jeho intonací a silou sděluje svému okolí své vnitřní pocity. Nechtěla jsem ho vyvádět z omylu, a tak jsem se pokaždé rozpředla také a přestože jsem nerozuměla co se on vlastně snaží příst, tvářila jsem se, jako že se mi to učení nesmírně líbí. Vždyť nakonec to hlazení bylo moc příjemné.

Chytání myší.

Honza vzal malý kousek papíru, složil jej do vějířku a přivázal na provázek. Schoval se za otevřené dveře nebo za skříň tak, abych viděla tu papírovou myšku, ale jeho ne a pomaličku tahal za provázek, abych si myslela, že ta malá věcička je živá. Bylo to zábavné, abych mu udělala radost, tak jsem se pokaždé, tedy pokud mě to zrovna bavilo, přikrčila, udělala pár plíživých kroků, po té myšce jsem skočila, pacičkovala ji po koberci a brala do tlamičky. Dělala jsem, že si ji chci někam odnést, takže jsme se o ni rozkošně přetahovali. Pak jsem ji pustila a celá hra se opakovala, dokud to jednoho z nás nepřestalo bavit.

Myšbal.

Myšbal je obdoba lidského sportu volejbal. Stříbrný nebo zlatý papírek, do kterého jsou zabalené bonbony Honza zmačkal do malé kuličky a sedl si proti mně na koberec. Kuličku hodil směrem ke mně, asi ve výšce mé hlavičky a já jsem ji v letu packou rychle odpálila zpátky k němu. Musím se přiznat, že mi tahle disciplína připadala poněkud jednotvárná a nudná, a tak jsem si ji trochu vylepšila. Občas jsem dělala, jako že mi to moc nejde a kuličku jsem místo zpátky k němu poslala někam jinam, nejlépe pod postel nebo, pokud se mi to podařilo, do úzké štěrbinky mezi stěnu a skříň. To jsem se pak vždy náramně bavila, když se ji snažil nemotorně vyšťourat zpátky ven. Nebo jsem kuličku v letu úmyslně packou minula, rychle se otočila a pelášila za ní, abych ji chytila a poté pořádně prohnala po zemi. To bylo daleko zábavnější.

Přiznám se, že dnes už jsem z toho všeho sportování docela utahaná, a tak se půjdu stočit do klubíčka do svého oblíbeného křesla a povídání o dalších kočičích školních disciplínách si nechám na příště. Honza si zrovna pustil muziku, kterou má rád a u které se mi krásně usíná...

Autor: Jan Pražák | čtvrtek 30.12.2010 13:24 | karma článku: 17,16 | přečteno: 972x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 20,40 | Přečteno: 431x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,08 | Přečteno: 800x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,94 | Přečteno: 842x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,92 | Přečteno: 1014x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 958x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Při přestřelce s hledaným mužem v USA zemřeli čtyři policisté

30. dubna 2024  7:02,  aktualizováno  9:08

Životy čtyř policistů si vyžádala přestřelka s hledaným mužem, která se odehrála v pondělí v...

Univerzita začala s podmínečným vylučováním studentů, kteří neukončili protesty

30. dubna 2024  8:35

Kolumbijská univerzita v New York City začala s podmíněným vylučováním studentů, kteří do...

Vedení TOP 09 jedná o ministrovi. Dorazil Tuleja, pozice ve vládě ho zajímá

30. dubna 2024  6:02,  aktualizováno  8:04

Vedení TOP 09 rozhoduje o kandidátovi na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Helenu...

V Kaprunu zemřel šestašedesátiletý Čech. Na sjezdovce se srazil s dalším lyžařem

30. dubna 2024  6:45

Při lyžování v rakouském horském středisku Kaprun zahynul v pondělí 66letý Čech. Nepřežil čelní...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,92
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.