Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Znamení

Narodil jsem se ve znamení Střelce. Když jsem včera ráno před odchodem do práce poslouchal rádio, dozvěděl jsem se, že mě sice čeká úspěch v zaměstnání, ale v otázce vztahů mám být ostražitý a navíc si mám dát pozor v oblasti investování financí. Řekl jsem si, tedy dobrá, dnes budu jen pilně pracovat, rovině citové a finanční se pro jistotu vyhnu. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem se cestou do zaměstnání dozvěděl z novin, že chci-li předejít pracovním problémům, měl bych si raději vzít dovolenou a strávit ji se svojí životní láskou nejlépe někde na burze či v kasinu, neb v oblasti vztahové a finanční mě čekají jen samé krásné úspěchy. S lehkým úsměvem na rtech jsem noviny zavřel a rozhodl se, že budu jako obvykle spoléhat na vlastní rozum a na lidi, kteří jsou mi blízcí.

Potud žertovný úvod, v němž jsem se snažil naznačit, jak různí lidé využívají módu všelijakých horoskopů tím, že je bez špetky seriózního základu prezentují v médiích. Další pak na to jdou více od lesa, zřizují si šeré, orientálními vůněmi provoněné magické pracovny, v nichž za více či méně drobný peníz předkládají zájemcům hluboké rozbory jejich povah a předpovídají jim budoucnost, obé dle data narození.

Je zvláštní, kolik různých zvěrokruhů máme k dispozici, abychom se mohli dozvědět, jací vlastně ve skutečnosti jsme a co pěkného či nepěkného nás v té které životní oblasti v určité době čeká. Vedle nám nejznámějšího zvěrokruhu, který je někdy nazýván tropickým a jehož střelcova předpověď mě včera ráno tak rozveselila, máme ještě například zvěrokruh čínsky, jehož znamení neplatí pro každý měsíc, ale pro celý rok a který je navíc obohacen o pět živlů, dále pak třeba enneagramové typy, které s datem narození také souvisí a jistě by se našly i další.

Pominu-li „předpovídání“ budoucnosti, o němž jsem psal na začátku kapitoly, musím se přiznat, že vliv data narození na vlastnosti a tím i osud člověka ani nezavrhuji, ani o něm nejsem přesvědčený, prostě v této oblasti nemám jednoznačný názor. Pokud by však na tomto vlivu mělo opravdu něco být, naskýtá se otázka proč. Jak to, že je to tak zařízené, aby lidé a možná i další tvorové, narození ve stejném časovém úseku, měli podobné předpoklady, které se podílejí na formování jejich osobnosti a ovlivňují tak jejich životy?

Dlouho jsem nad touto otázkou přemýšlel, až mě napadla jedna odpověď, takový názor k zamyšlení. Představme si dušičku, která se právě chystá odít do hábitu těla pozemského. Ví, do které školy a třídy má nastoupit, ví, co by měla v budoucím životě vykonat a čeho se naopak vyvarovat. Ví též, že krom jejích vlastních nezemských atributů budou vlastnosti jejího pozemského vtělení ovlivňovat geny rodičů kterým se narodí, jejich výchova, místní společenské prostředí. A potom ještě jeden faktor, neméně důležitý, kterým je chvíle narození, a to bez ohledu na její pojmenování ve všemožných pozemských zvěrokruzích. Má tedy volbu, může si určit místo a čas kam a kdy na naši Zemi vstoupí. Nebo dokonce možná volí i vesmír a planetu.

Autor: Jan Pražák | sobota 27.11.2010 11:20 | karma článku: 12,50 | přečteno: 714x
  • Další články autora

Jan Pražák

Co s kočkou o dovolené?

Mám samozřejmě na mysli kočku čtyřnohou, protože tu svou dvounohou je nejlepší si vzít s sebou. Jinak by se totiž zlobila a vám by bez ní bylo smutno. Čtyřnohá bude sice taky prskat, ale s sebou si ji obvykle vzít nemůžete.

3.5.2024 v 14:34 | Karma: 18,14 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příslušník VB coby kazič májového potěšení

Psala se první polovina sedmdesátých let minulého století a já byl chovancem středoškolského ústavu. Spíš než o vzdělání jako takové jsem plnou silou svých osmnácti let usiloval o srdce spolužačky Mileny.

30.4.2024 v 14:34 | Karma: 26,07 | Přečteno: 717x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 21,06 | Přečteno: 513x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 31,75 | Přečteno: 843x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 28,26 | Přečteno: 868x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30,  aktualizováno  19:12

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Estonsku roste sebevědomí. Hovoří o blokádě proti Rusku v Baltském moři

4. května 2024  18:08

Sledujeme online Velitel estonské armády Martin Herem navrhuje spojencům se připravit na možnou blokádu ruských...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2131
  • Celková karma 30,13
  • Průměrná čtenost 1301x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.