Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak musela jít Maruška kvůli Frantovi na kožní

„Dneska na mě budeš muset být strašně opatrný a hýčkat si mě jako v bavlnce, jako kdybych byla porcelánová panenka,“ varovala mě Maruška, když jsme si telefonicky domlouvali popracovní schůzku v cukrárně.

„Jau!“ Sykla téměř neslyšitelně má krásná plnoštíhlá blonďatá kamarádka, sotva jsme přišli a já se jí gentlemansky pokusil pomoct z kabátu. Poté své citoslovce zopakovala ve chvíli, když usedla do křesílka a chtěla se pohodlně opřít. Zakoulela očima, vrátila se do vzpřímené polohy, takže chvilku připomínala nasvislo postavené školní pravítko, a teprve poté se znovu s nesmírnou opatrností zlehka opřela.

„Cos to proboha vyváděla, můžu ti nějak pomoct?“ Zeptal jsem se a zamyšleně si zamíchal právě přinesenou kávu.

„Jo, můžeš,“ odpověděla mi, „budu ráda, když mě vyslechneš, protože holky v práci by se mi akorát smály.“

„A co se teda stalo?“ Teď už jsem měl oči navrch hlavy.

„Musela jsem na kožní, Honzo, představ si to. Kvůli Frantovi!“

„Cože? Franta? To snad není možný, vždyť já myslel, že tohle by on nikdy neudělal.“

„Ale kdepak, možná jsem to blbě řekla, vždyť ho znáš, on by domů nic takovýho nepřitáhnul,“ Maruška teď pobaveně rozhodila rukama, až se jí z toho neuváženého pohybu kmitl bolestivý výraz ve tváři. Pak pokračovala: „Víš, to je tak, já měla tady pod ramenem zvenku na ruce a taky na zádech mateřská znamínka. Byla tam vždycky, já s nimi nikdy neměla problém, ale Frantovi se nezdála a pořád mě ukecával, ať si je nechám zkontrolovat. Já doteďka odolávala, až jsem se do toho na ruce nešikovně rejpla ve sprcháči, až začalo krvácet, a to víš, že to byla voda na Frantův mlejn. Že si přečetl na netu, jak je to nebezpečné, že si s tím okamžitě musím někam zajít, prostě mi nechtěl dát pokoj. No a já si řekla, dobře, skočím na kožní, doktor mě uklidní, že je to v pohodě, já to vyřídím Frantovi a budu mít od něj pokoj.“

„Prostě ses nechala přemluvit, že jo? To chápu,“ vstoupil jsem Marušce do zpovědi.

Ona toho využila, pomaličku se posilnila několika sousty větrníku a srkla si kávy, aby mě chvíli napínala, a teprve potom navázala: „No jo, Honzo, nechala, jenže to jsem ještě nevěděla, co mě čeká. Ten kožní doktor, takový starý obrýlený pán mě celou prohlídnul, ta znaménka nejdřív zkoumal obrovskou lupou, pak je dokonce vyfotil a přenesl na obrazovku. Jak byla normálně maličká a roztomilá, tak na té obrazovce vypadala dost hnusně, až jsem se jich sama lekla. Načež se ten učený pán rozvážně podrbal ve vousech a prohlásil, že jsou z devětadevadesáti procent neškodná, ale kvůli tomu jednomu procentu by radši chtěla ven. Vyptal se mě na pár věcí ohledně cukrovky, tlaku a tak, řekl, že mu zrovna odpadl další pacient a že jestli chci, tak mi je rovnou řízne. No, to víš, že jsem ve skutečnosti nechtěla, ale odporuj takové kapacitě, která má po stěnách v ordinaci rozvěšenou spoustu diplomů. Tak jsem si připadala celá zblblá a kývla jsem.“

„A bolelo to?“ Zeptal jsem se účastně.

„Bolelo, i když nemělo,“ zamračila se Maruška. „Normální doktor píchne lokální umrtvení, pár minut čeká, až to zabere, a teprve pak se do toho pustí. Jenže tenhle vědátor ne, ten píchnul a řezal hned, no já myslela, že proletím stropem i podlahou zároveň. Ale ani jsem necekla, jen koulela očima a křivila tvář, přece si neudělám ostudu. To jsem statečná, viď?“

„A taky krásná,“ pokusil jsem se odlehčit situaci.

„Kuš už zase! Ale dík,“ proťal Maruščin mráček sluneční paprsek. „Nakonec mi na obou místech udělal dva stehy a prohlásil, že samy vypadnou, že kdyby něco, tak mám hned přijít, jinak na kontrolu až za rok.“

Naznačil jsem takové to nevinné gesto pohlazení po tvářích na dálku, které si člověk může dovolit i vůči dámě, která mu nepatří: „A kdy to vlastně bylo, Maruško?“

„Včera Honzo. Když mi to pak večer přišlo k sobě, já myslela, že nebudu moct vůbec spát. Ještě teď to cítím při každém silnějším dotyku, jak jsi mi pomáhal z kabátu, tak jsi mi na tom místě pod ramenem přejel rukou a já tak sykla, promiň. Proto jsem tě varovala, že jsem dneska porcelánová, ale už se můžu opatrně opřít, koukej... Jau, nemůžu... Prosím tě, objednej mi jako bolestné rakvičku se šlehačkou, sobě taky, abys to tady se mnou vydržel a hlavně mě nelituj, to fakt nesnáším a toho si užiju doma od Franty až, až. Ale teď pojď, změníme téma.“

Následující chvíle jsme se s Maruškou nad rakvičkami se šlehačkou slovně kochali krásnou přírodou právě započatého jara. Vdechovali jsme vůni květin a stromů, poslouchali zurčení potůčků a přeli se o to, který pták dokáže při svých námluvách vyloudit nejpodmanivější trylkování. Maruška úplně roztála, a když jsme se loučili, zlehka se dotkla prstem své maličké pihy krásy, která zdobí její tvář: „Koukej, tohle potěšení mi naštěstí nechal.“

Já ji tentokrát s největší opatrností pomohl zpátky do kabátu se slovy: „Však bych si tě bez ní ani nedokázal představit.“

„No jo, já vím,“ odpověděla mi s lehce káravým podtónem, „ale teď promiň, fakt už musím za tím svým zlatým ustaraným Frantou.“

Autor: Jan Pražák | pátek 22.3.2024 14:34 | karma článku: 26,98 | přečteno: 1118x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 0 | Přečteno: 34x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,26 | Přečteno: 750x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,61 | Přečteno: 815x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,81 | Přečteno: 1005x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 951x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,24
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.