Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jestli nevíte co s časem, cestujte s Českými drahami

„Pokud ti to nebude vadit, já pojedu už v úterý, budu fotit a ty za mnou za dva dny dorazíš,“ informovala mě má zákonná manželka, když jsem si na čtvrtek a pátek naplánoval kratičkou dovolenou v malebném Klášterci nad Ohří.

Jasně, že mi to nevadilo, a i kdyby ano, stejně bych s tím nic nenadělal, neb její tvůrčí koníček je nade všechny priority. Začal jsem se těšit na její výtvory a jen se tak mezi řečí zeptal, jakým způsobem se tam bude přepravovat.

„Vlakem, přece, jak jinak,“ odpověděla s úsměvem na mou nejapnou otázku. „Rychlíkem Krušnohorem, jede mi o půl osmé a v deset jsem na místě. Zabydlím nám tam penzion, abys přijel do pohody.“ Vidíte, jakou mám bezvadnou ženskou?

V úterním brzkém ránu jsme si dali krátkou rozespalou pusu, já odkvačil do práce a ona na pražské Hlavní nádraží.

„Tak si představ, že mi to málem ujelo, jsou tady strašné zmatky,“ ozvala se mi Soňa telefonem zhruba hodinu po plánovaném odjezdu.

„Ale stihla jsi to, sedíš ve vlaku, no ne?“ Vyzvídal jsem.

„Houby ve vlaku, v autobusu,“ dostalo se mi lakonické odpovědi.

„Jak v autobusu, říkala jsi přece, že pojedeš vlakem?“ Zeptal jsem se udiveně.

A Soňa se rozhovořila: „Na Hlaváku byl u Krušnohoru vykřičník, že jede z Holešovic. Na informacích mi neporadili, paní tam sice už seděla, ale tvrdila mi, že tam není, protože jí ještě nezačala pracovní doba. Tak jsem honem vlítla do metra, dojela do Holešovic a na druhém nástupišti se dočetla, že to jede za pár minut. ‚Nejede, musíme na náhradní autobus!‘ Přiřítila se ke mně a skupince dalších cestujících jakási o fous informovanější paní. ‚Tak jak to teda jede, když na druhém nástupišti je to pořád vypsané?‘ Zeptala jsem se u kasy, abych měla jistotu. ‚Náhradním autobusem před nádražím od Mekáče,‘ odpověděla mi dáma v kase po jistém váhání. No jo, před nádražím, ale kde je tady Mekáč, já to tu neznám a má to jet už za tři minuty, proboha. Inu, nakonec jsem to našla a stihla, autobus se rozjížděl dřív, než měl, já na něj musela mávat, aby mi neujel. Ale buď v klidu, Honzo, tohle jede jen do Kralup a tam už bych měla pokračovat normálně Krušnohorem.“

Z logiky věci by vyplývalo, že narychlo poskládaný Krušnohor v Kralupech počká na náhradní autobus. Nicméně nestalo se tak, v tomhle městečku byla dopravní zácpa, a než stačil bus dorazit na nádraží, rychlík byl beznadějně pryč.

Pravda, poněkud jsem z anabáze své drahé znervózněl a práce mi šla jak psovi pastva. Nicméně ona se mi znovu ozvala a snažila se mě uklidnit: „V pohodě, Honzo, jedu courákem a jak koukám, do cíle bych měla dorazit s přestupem v Ústí a potom v Kadani.“

Příště jsem se dychtiv dalších informací ozval se zhruba hodinovým odstupem své drahé sám a dočkal se pokračování popisu její anabáze: „V Ústí jsem čekala tři čtvrtě hodiny, potřebovala jsem si odskočit a na záchodě proletěla prakticky přes všechny čtyři kabinky.“

„Netušil jsem, že jsi vynalezla nový sport, jakpak mu budeš říkat, záchodoskok?“ Pokusil jsem se zažertovat.

„Houby záchodoskok,“ Soňa mě sice vyvedla z omylu, ale sarkastické pousmání potlačit nedokázala. „Tak dlouho jsem čekala na lístek s kódem na nádražním WC, až turniket začal odpočítávat vteřiny, já do něj silou šťouchla, on se rozletěl a já vpadla dovnitř jak cukrářská učnice.“

Fajn, tomu jsem se zas pro změnu zasmál já, ale při dalším sdělení mě humor přešel. Soňa se snažila pomoct jedné starší paní, která cestovala až do Chebu a jíž ústecká pokladní tvrdila, že nemá tušení, kdy jí to pojede. Vzpamatovala se a příslušnou informaci podala až po saturninovském dotazu mé manželky: „Copak vy tady v pokladně Českých drah nemáte železniční jízdní řád?“

Nu, teď už to zkrátím, abych vás nenudil a v jedné věci tu naši slavnou železnici dokonce i pochválím, abych na ni jen nenadával. Znáte kadaňské nádraží? Nebo přesněji řečeno nádraží Kadaň Prunéřov? Jestli jste tam nikdy nemuseli přesedat, tak buďte rádi a modlete se, aby to tak i zůstalo.

„Nebýt ochotného průvodčího, který mi prozradil, že kratičký vlak do Klášterce stojí schovaný za nádražní technickou stavbou, byla bych ten dvouminutový přestup prošvihla.“ Pravila má drahocenná o půl jedné, když už konečně seděla v pohodlném křesle v penzionu. A vy, vážení čtenáři, jestli jste v úterý tou dobou pocítili zachvění pod nohama, vezte, že nešlo o zemětřesení, to mi jenom tak mimochodem spadl kámen ze srdce.

Možná mi to nebudete věřit, ale přiznám se, že přes to přese všechno vlakem jezdím rád. Dnes se ale z malebného Klášterce nad Ohří vrátíme do našeho rovinatého Polabí, pro jistotu autem.

 

Autor: Jan Pražák | sobota 16.3.2024 7:07 | karma článku: 28,09 | přečteno: 895x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 9,42 | Přečteno: 81x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,26 | Přečteno: 750x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,61 | Přečteno: 816x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,81 | Přečteno: 1005x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 951x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

Prodej rodinného domu, 186 m2, Bystřice nad Pernštejnem
Prodej rodinného domu, 186 m2, Bystřice nad Pernštejnem

Koželužská, Bystřice nad Pernštejnem, okres Žďár nad Sázavou
3 800 000 Kč

  • Počet článků 2129
  • Celková karma 30,45
  • Průměrná čtenost 1302x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.