Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem neměl u zubaře čím zaplatit

Šíleně mě rozbolel zub. Objednal jsem se k zubaři a dostal termín za měsíc. Trpěl jsem jako zvíře, prášky po hrstech polykal a rumem bolavý zub omýval. Když konečně nadešel den D, vzal jsem si čistou košili a vyrazil do ordinace.

Když se tři hodiny po čase objednání ve dveřích ordinace konečně objevila mladá prsatá asistentka a vyslovila moje jméno Matěj Jouda, vstal jsem a celý roztřesený vstoupil dovnitř.

„Tak copak vás trápí, pane Matěji?“ Zeptal se usměvavý obrýlený doktor poté, co mě položil do nejmodernějšího pohodlného zubařského křesla.

Vyňal jsem z úst kompletní náhradu horní části chrupu (rozuměj umělé zuby), ukázal prstem na čtyřku vlevo a zahuhlal: „Tenhueten zub mě huozně bolí, pane doktoue.“

Pan doktor jen maličko údivem pozdvihl obočí tak, abych si toho nevšiml a pomyslel si, jakýže jsem to já Matěj. A s vážnou tváří pravil: „Tak se na to podíváme.“ Načež vzal moje umělé zuby do ruky, opláchnul proudem čisté vody, otřel dezinfikovaným hadříkem a odkvačil s nimi do vedlejší místnosti, kde pořídil snímek na hypermoderním rentgenovém zařízení.

„Mezi trojkou a čtyřkou máte skrytý kaz, pane Matěji,“ stanovil diagnózu vážným hlasem. „Ale nemusíte se ničeho bát, během chvilky vám to dáme do pořádku.“ Poté se obrátil k asistentce a oslovil její poprsí: „Věruško, buďte tak laskavá a připravte mi dvojitou dávku výplně s odstínem 4Xc.“

Poté pan doktor uchopil ampuli s nejúčinnější látkou místního umrtvení, rozlomil ji a tenkou jehličkou na jedno použití vpravil její obsah do zubní protézy. Maličkým nástrojem odvrtal kousek trojky a čtyřky, očistil speciálním roztokem a obrátil se na asistentčino vykroužené pozadí: „Pospěšte s mícháním, Věruško, ať nám tady pan Matěj moc dlouho netrpí.“

Netrpěl jsem, ani nepospíchal. Nevnímal jsem vyřčená slova ba ani cinkot nástrojů, oči jsem měl upřené na Věrčin plášť. Díval jsem se chviličku dolů, pak zas hned nahoru a byl jsem ponořen ve slastných představách.

Z dvojité dávky bílé plomby s odstínem 4Xc nabral pan doktor jen malý ždibíček a bleskurychle jím zaplnil otvor mezi umělou trojkou a umělou čtyřkou. Pak nechal hmotu ztvrdnout ve světle miniaturní lampy a nakonec pohlédl na své dílo s neskrývaným zadostiučiněním. Položil je na tácek, pokrytý sterilním ubrouskem a pravil: „Tak je to hotové. Pro jistotu vám, pane Matěji, přidám speciální lék na bolest, kdyby se to ještě ozvalo po odeznění umrtvení. Ale nemusíte se bát, do zítřka to určitě přejde.“

Zvolna jsem se probral ze svého snění, vložil opravený umělý chrup do úst, pohlédl do nastaveného zrcátka, usmál se a poděkoval. Vstal jsem a chystal se odejít.

„Počkejte, počkejte, pane Matěji,“ zarazil mě pan doktor, „musíte mi zaplatit šest tisíc. Uradíte to hotově, kartou nebo si přejete vystavit účet a budete platit převodním příkazem?“

V tu ránu mi spadla brada a já dočista strnul: „Ale pane doktore, já jsem si přece myslel, že použijete materiál hrazený pojišťovnou, a pokud bych měl něco doplácet, upozorníte mě předem. Vždyť já jsem důchodce, tolik peněz dohromady nedám.“

„Amalgám, nepoužívám, je dávno přežitý,“ pustil se pan doktor do vysvětlování. „Všechen můj materiál, nástroje a další vybavení je jen to nejlepší z nejlepších pro špičkovou péči a pohodlí pacientů.“ Poté se pan doktor shovívavě usmál: „Jestli teď nemáte, pane Matěji, nevadí, Věruška vám ráda připraví splátkový kalendář.“

PS: Připadá vám to celé hloupé a absurdní? Bodejť by nebylo, když jsem si to dočista vymyslel. Copak jste někdy slyšeli, aby nějaký zubní pan doktor provedl zbytečný výkon nebo si za práci či za materiál účtoval víc, než opravdu musí?

Autor: Jan Pražák | pátek 12.1.2024 14:34 | karma článku: 33,66 | přečteno: 1448x
  • Další články autora

Jan Pražák

Ty zvíře moje!

Oslovení „ty zvíře“ nemusí být nutně hanlivé, a pokud je doprovázeno přivlastňovacím zájmenem, bývá spíš chápáno jako lichotka. A zdaleka ne vždy s erotickým podtextem, stačí, aby se někdo zachoval živočišně jako ten tvor boží.

27.4.2024 v 7:07 | Karma: 0 | Přečteno: 2x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,26 | Přečteno: 747x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,61 | Přečteno: 815x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,81 | Přečteno: 1005x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,96 | Přečteno: 951x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 2128
  • Celková karma 31,28
  • Průměrná čtenost 1303x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.