Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jana a Charlie

Našli se, dali se dohromady a nějaký čas byli spolu šťastní. Potom ji on zničehonic opustil, ona to obrečela, ale přesto na něj ráda vzpomíná a přeje mu spokojený život. Banální příběh dvou lidí? Ale kdepak, nechte se překvapit.

Dříve než vám povyprávím příběh Jany a Charlieho, chvilku vás zdržím pár obrázky z umísťovací výstavy útulkových koček, která proběhla v sobotu v Löwitově mlýně na pražské Palmovce. Byl to úspěšný kočičí den, v němž se podařilo najít nové domovy osmnácti čtyřnohým krasavicím a krasavcům z celkového počtu dvacet devět.

Úplně obyčejná Amálka se stěhuje do vyšší společnosti, doma ji čeká jedna Habešanka a dvě mainské mývalí. Jenomže znáte to, mezi kočkami se na nějaký ten šlechtický původ vůbec nekouká.

Vyrábět reportáž o umísťování je občas zábavné, to vám teda řeknu. Sotva jsem nafotil Amálku, už na mě volali: „Umísťuje se Honzík od Adély, běžte tam.“ Tak jsem běžel, nalezl Honzíka, jak nic netuší a podřimuje ve své kleci, načež mě útulkářky vyvedly z omylu a poslaly k jiné partě: „Ale kdepák, to musíte támhle, tam mají taky Honzíka.“ Nu, chvilku jsem z toho byl vedle, skoro si myslel, že snad budou umísťovat mě, ale pak jsem toho pravého Honzíka přece jen našel. Vzali si ho starší manželé, aby dělal společnost kočce, kterou už mají doma.

Viktorku jsem stihnul vyfotit na poslední chvíli, málem mi utekla ke splavu. Teda, co to plácám, málem s ní tyhle tři půvabné dámy utekly domů do bytu s lodžií ke svým dvěma kocourům.

Bráškové Lukáš a Matouš se společně odebírají za novým světlem svého života.

Znáte tu hlášku „odříkaného chleba největší krajíc?“ Tak přesně tohle platí o Petrušce, která ve svém útulkovém CV uvádí, že na kamarádství s dalšími kočkami netrvá...

…a koukněte, kdo na ni čeká v novém domově. Ale nebojte, jak znám kočky, věřím, že se mezi sebou v pohodě srovnají. 

***

„Jé, vy máte krásné kotě, to je vaše?“ Zeptala jsem se staré paní v parku na lavičce. Po několika dnech pobytu v lázních mi začaly procedury konečně trochu pomáhat a já se zas mohla volněji pohybovat, aniž by mě rozbolela záda. Té paní s odrostlým černým kotětem na klíně jsem si všimla na procházce a něco mi na tom nehrálo. Vypadala jako klasický lázeňský host a přišlo mi divné, jak by si s sebou mohla z domova přivézt a vzít na pokoj mladou kočku, vždyť to se normálně nesmí.

„Ale kdepak, není moje,“ vyvedla mě z míry. Je to kocourek. „Předvčírem ho tady někdo vyhodil z projíždějícího auta, já ho začala krmit a on si na mě zvyknul. Říkám mu Charlie a nejradši bych si ho odvezla domů, ale nemůžu, manžel by mi to nedovolil. Nevíte, co s ním? Brzy odjíždím a je mi moc líto, že ho tady budu muset nechat.“

Zatrnulo mi. Kolikrát už jsem se s tímhle případem setkala. Někdo si vezme zvíře třeba jen z chvilkového rozmaru nebo proto, aby vyhověl prosbám svých dětí, pak zjistí, že ho vlastně nechce a zbaví se ho. V lepším případě ho dá do nějakého útulku, v horším ho klidně vyhodí z auta jako v tomhle případě. Mockrát jsem to zažila, a přesto pokaždé vidím rudě, že bych vraždila a zavřeli by mě. Tak jsem té paní na lavičce řekla, kdo jsem, že mýma rukama už prošla spousta nalezenců a že se o Charlieho postarám. Paní byla sice šťastná, ale já měla rázem problém.

„Petro, nebude ti vadit, když tady s námi bude bydlet tenhle kocourek, stejně už pozítří odjíždíme?“ Zeptala jsem se své spolubydlící. Měla jsem trochu obavy, Petra byla dost akurátní osoba, obě jsme věděly, že přítomnost kočky je proti všem předpisům ubytování v lázeňském domě, ale byla jsem rozhodnutá, že se Charlieho za žádnou cenu nevzdám.

„Mně to nevadí, nikomu nic neřeknu a uklízečce povíme, že už k nám nemusí chodit, aspoň bude mít o práci míň.“ Rozhodla Petra, a tak se i stalo. Trochu písku jsem sebrala zedníkům na nedalekém staveništi, nasypala do krabice od banánů, vypodložené igelitem, kterou jsem s kapsičkami na pár dní přinesla Charliemu z obchodu.

Nevím, co to bylo za lidi, kteří vyhodili Charlieho z auta, ale rozhodně se o něj pořádně nestarali. Byl vyhublý a dost vystrašený, ale já už ho doma ve svém depozitu dokázala dát rychle dohromady. Instinktivně vycítil, že už mu nehrozí žádné nebezpečí, přestal se bát a úspěšně se zařadil do party ostatních mých koček.

Jenomže Charlie měl pak smůlu ještě jednou. Sotva se u mě trochu zabydlel, šel do rodiny, vzali si ho ode mě dva mladí manželé, kterým padnul do oka. Dlouho u nich nevydržel, a tentokrát to nebyla jejich vina, té paní se rozběhla tak silná kočičí alergie, že mi ho museli přinést zpátky. Byli z toho nešťastní a moc se omlouvali, ale to se holt občas stává. Ne, nemám ho tady na výstavě, v březnu šel zase domů. Vzala si ho jedna paní pro svoji starou maminku, které umřela šestnáctiletá kočka.

Však mě znáte a víte, že každou umístěnou kočku obrečím. Nejradši bych si je nechala doma všechny, ale nejde to, musím mít místo pro další potřebné. Charlieho jsem teda obulela hned dvakrát a večer, až se vrátím domů, to na mě přijde zas. Za ty které se mi podařilo umístit dneska.

***

Přestože na každé umisťovací výstavě bývá frmol a občas nestíhám, pokaždé se snažím najít chvilku na popovídání s útulkářkami. Tentokrát jsem si vyslechl Charlieho příběh od paní Jany, kterou považuju za jednu z nejlepších. Jestli vám přijde trochu přecitlivělá, tak věřte, že to není pravda. Jen má své svěřence opravdu ráda, podobně jako všechny ostatní, protože bez hluboké lásky ke kočkám se tohle řemeslo prostě dělat nedá.

Tohle je ona s jedním ze svých dalších svěřenců.

A tohle je Charlie.

Poznámky:

  • Fotografie nezletilých osob jsou publikovány se souhlasem jejich rodičů.
  • Fotografie koček a kocourů jsou publikovány bez souhlasu vyobrazených čtyřnožců.
  • Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.
Autor: Jan Pražák | pondělí 29.5.2023 14:34 | karma článku: 25,56 | přečteno: 901x
  • Další články autora

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 25,11 | Přečteno: 777x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,47 | Přečteno: 866x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

„Jakube, šel bys se mnou na rande?“ Zvedl jsem oči od monitoru, poodjel se židlí kousek dozadu a překvapeně se podíval na Markétu. Od své kolegyně bych čekal prakticky cokoli, ale takovou otázku rozhodně ne.

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 24,92 | Přečteno: 920x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Hrátky s krásnou dámou

Lidi, tak si rádi hrajete? Pánové s krásnou ženou a dámy s charizmatickým mužem? Tak si tedy pojďte pohrát, ale nebojte, nebude to nijak lechtivě erotické. Budeme si hrát s dámou z nejkrásnějších, s naší košatou mateřštinou.

9.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,23 | Přečteno: 2392x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Frajeři na silnicích

„Ta ženská mi tam snad vážně vletí!“ Zatrnulo mi za volantem, když jsme na počátku Velikonoc jeli do Čelákovic doplnit poslední sváteční proviant. A taky že jo, vůbec se nerozhlídla a nasáčkovala se s bicyklem těsně přede mě.

6.4.2024 v 7:07 | Karma: 35,93 | Přečteno: 2675x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Já ti to do smrti neodpustím, táto!

V pětačtyřiceti létech jsem se zbláznil, stalo se mi to, co se občas stává nezodpovědným mužům. Odešel jsem od manželky a od třináctileté dcery, a dal jsem se dohromady s ženou, která byla o dvacet let mladší než já.

3.4.2024 v 14:34 | Karma: 32,15 | Přečteno: 1383x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Pán už ten páreček nebude jíst?

Pamatujete se na automat Koruna, který stával dole na rohu pražského Václavského náměstí? Bylo tam několik pultů s jídlem, výčep a podlouhlé stoly, u nichž se člověk mohl na stojačku rychle a většinou celkem chutně nadlábnout.

31.3.2024 v 7:07 | Karma: 29,28 | Přečteno: 1287x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma: 40,22 | Přečteno: 7860x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Máte rádi českou klasiku?

Pokud čekáte duchaplné povídání o velikánech české klasické literatury nebo hudby, tak vás bohužel zklamu. Budeme se věnovat něčemu daleko přízemnějšímu, leč možná o to příjemnějšímu. Čemuže tedy? No přece jídlu.

25.3.2024 v 14:34 | Karma: 27,87 | Přečteno: 905x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak musela jít Maruška kvůli Frantovi na kožní

„Dneska na mě budeš muset být strašně opatrný a hýčkat si mě jako v bavlnce, jako kdybych byla porcelánová panenka,“ varovala mě Maruška, když jsme si telefonicky domlouvali popracovní schůzku v cukrárně.

22.3.2024 v 14:34 | Karma: 26,98 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak jsem prchl z postele do skříně

Jaro bylo v plném proudu, já se pilně připravoval na maturitu a byl jsem beznadějně zamilovaný. O to víc, když objekt mé lásky spolužačka Blanka na sklonku zimy podlehla mým svodům a dala mi vše, co jen může holka klukovi dát.

19.3.2024 v 14:34 | Karma: 28,30 | Přečteno: 957x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jestli nevíte co s časem, cestujte s Českými drahami

„Pokud ti to nebude vadit, já pojedu už v úterý, budu fotit a ty za mnou za dva dny dorazíš,“ informovala mě má zákonná manželka, když jsem si na čtvrtek a pátek naplánoval kratičkou dovolenou v malebném Klášterci nad Ohří.

16.3.2024 v 7:07 | Karma: 28,09 | Přečteno: 892x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Odmítla jsem se vyspat se šéfem a dostala jsem vyhazov

„Majko, uvařila bys mi kafe, prosím tebe? Já jsem fakt naštvaná. Vždyť jsem teďka úplně vyřízená!“ Zprudka jsem se posadila na židli u kuchyňského stolu své sousedky a kamarádky v jedné osobě.

13.3.2024 v 14:34 | Karma: 28,85 | Přečteno: 1116x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Rozruch na dámském WC

„Tak teda jo, ukecal jsi mě a půjdu s tebou. Ale budeš mě muset obskakovat a nesmíš se mi smát,“ pravila Maruška do telefonu, když mi po dlouhém přemlouvání konečně kývla na další schůzku nad kávou a větrníkem.

10.3.2024 v 7:07 | Karma: 38,21 | Přečteno: 5024x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Vysadila jsem antikoncepci, Jirko, promiň

Vím, že to ode mě nebylo vůči manželovi Zdeňkovi fér. A asi mě neomlouvá ani fakt, že byl mým prvním a před milencem Jirkou jediným milostným partnerem. Byla jsem zkrátka taková hodná holka do doby, než se mi zbláznily hormony.

7.3.2024 v 14:34 | Karma: 38,33 | Přečteno: 6612x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Desatero kočičích přikázání

Všemocná bohyně Bastet stvořila kočku k obrazu svému. Pohlédla na své dílo, spokojeně zavrněla a zamyslela se nad otázkou, kdo se bude o kočku starat. Poté se mlsně olízla a stvořila člověka k tomu, aby kočce sloužil.

4.3.2024 v 14:34 | Karma: 27,38 | Přečteno: 1070x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Taky živíte svého důchodce?

Určitě znáte takové ty trafiky s rozšířeným sortimentem, v nichž se krom kuřiva, tiskovin, balených baget a nápojů prodává všechno možné. Například školní potřeby, nějaké hračky, trochu té techniky, a tak dál.

1.3.2024 v 14:34 | Karma: 43,88 | Přečteno: 5226x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Malá zvědavka v pekařství

Cestou z práce mě nemilosrdně přepadla mlsná, a tak jsem se stavil na hořkého turka s křupavou škvarkovou plackou v pekařství u autobusového nádraží na Černém Mostě. Místní společnost se mi postarala o téma k pobavení i zamyšlení.

26.2.2024 v 14:34 | Karma: 32,57 | Přečteno: 1207x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Tohle je moje území a já nehodlám tolerovat, abys mi sem lezl!

Už toho mám dost, to si jako vážně myslíš, že se tě budu bát? Tak to teda ani náhodou, koukej mazat, odkud jsi přišel nebo si to s tebou pěkně zostra vyřídím, jakože se Magdaléna jmenuju!

23.2.2024 v 14:34 | Karma: 25,35 | Přečteno: 1004x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak bezdomovec nafackoval úředníkovi

„Promiň mi zpoždění, ale jestli chceš udělat dobrý skutek pro jednu mokrou a naštvanou starou tlustou ženskou, tak jí objednej panáčka becherovky, ať se trochu vzpamatuje. A sobě taky, aby v tom nebyla sama.“

20.2.2024 v 14:34 | Karma: 27,73 | Přečteno: 1082x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 2126
  • Celková karma 31,18
  • Průměrná čtenost 1304x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.