Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Táto, ta paní je opravdová kráva?

Občas mě okolnosti donutí udělat něco opravdu nebezpečného, co bych si za normálních okolností netroufnul ani za milion. Toho deštivého sobotního dopoledne jsem vylezl z auta, pokřižoval se a vstoupil do brány pekelné.

Pohltily mě plameny a mé nozdry zaplavil štiplavý sirný zápach. V duchu jsem se pomodlil otčenáš a pevně sevřel držadlo nákupního košíku. Dvoupatrový hypermarket, jeden z největších na okraji Prahy, navštěvuji jen zcela výjimečně, ale onoho dne to opravdu jinak nešlo. Měl jsem pocit, jakoby se do uliček mezi nekonečné řady regálů sjela snad celá metropole včetně blízkého a pravděpodobně i vzdálenějšího okolí. Už při pouhém pohledu na ten pulsující a strkající se dav se mi zdvojnásobila tepová frekvence, tlak začal lítat střídavě nahoru a dolů, div jsem neomdlel.

Byv nepravidelně postrkován všemi směry, aniž bych mohl své kroky jakkoli ovlivnit, jsem si připadal jako zbloudilý suchý lístek v rozbouřených vodních vlnách. Když jsem se už, už blížil k regálu s předpokládaným zbožím, polil mě studený pot a já k hrůze zjistil, že od minule byl vytoužený tovar přestěhován kamsi jinam, i vydal jsem se k dalšímu nekonečnému a předem ztracenému hledání. Můj košík se tudíž plnil jen velmi zvolna, bylo mi nesnesitelné horko a uši jsem měl utrýzněné neustále se opakující vtíravou reklamou na to či ono, co bylo zrovna v akci a co jsem rozhodně nepotřeboval.

Aleluja, na konci nekonečného pekelného podsvětí jsem uzřel jiskřičku naděje, vzedmul jsem poslední zbytky svých sil a neochvějným krokem zarejdoval k pokladnám. „Dobrý den,“ automaticky jsem pozdravil dámu s žabím výrazem sedící za kasou. Jen s lehkým zamračením mi odpověděla bez zvednutí očí opakovaným „píp, píp, píp,“ jak projížděla jogurty, máslem a dalším zbožím přes čtečku.

„Jiřino, ahóóój,“ ozvala se z fronty u vedlejší pokladny jakási její známá, „ty prej máš chlapa.“ Žabí žena si s despektem odfrkla, sjela pohrdavým pohledem mě a mladého muže za mnou, a pak se ohlédla na svou známou: „Kdepak mužskýho, něco takovýho bych doma nesnesla, zabila bych to a museli by mě z fleku zavřít.“

Další konverzace těch dvou probíhala v podobném duchu misandrie a byla přerušovaná jen pípáním, jak Jiřina s neskrývanou nelibostí a odporem markovala položky mého nákupu. Ukládal jsem zboží zpět do košíku a všiml si, jak onen mladý muž za mnou vyndává na pás svůj nákup za vydatné pomoci malého synka. „Sláva, už to budu mít za sebou,“ radoval jsem se tiše a těšil se, že se mi z toho pekla snad podaří vypadnout živ a zdráv zpátky do normálního světa.

„Devatenáct set patnáct,“ oslovila žabí Jiřina svou pokladnu a čekala. Vytáhl jsem platební kartu, ona jen lehce nesouhlasně zavrčela, aby dala svému okolí najevo, že nechce být rušena v rozhovoru s kamarádkou. Svůj postoj stvrdila nekompromisní větou: „Dobrej chlap je mrtvej chlap.“

Mladý muž za mnou byl zřejmě natolik vyčerpaný tím zběsilým nakupováním, že si Jiřinina slova vzal příliš osobně. Nevěřícně zakroutil hlavou a tiše, jen tak pro sebe prohlásil: „Šmarjá, to je ale kráááva.“ Klouček, který si po vyložení nákupu na pás krátil dlouhou chvíli podupáváním, náhle zpozorněl, vyvalil kukadla, upřel svůj pohled na pokladní a nevinným dětským hláskem vypálil otázku: „Táto, ta paní je opravdová kráva?“ Snad byl v předchozích dnech někde na statku a jeho nedávno nabyté poznatky o hovězím dobytku se hrubě rozcházely s právě vyslechnutou informací z tátových úst.

Rychle jsem proběhl pekelnou branou zpět na světlo boží, poděkoval všemohoucímu, že mě ochránil a s nesmírnou úlevou jsem se nechal zkrápět očistnou průtrží mračen. Nákup jsem hodil do auta, vycouval z řady zaparkovaných vozidel a spekuloval, jak to dopadlo s Jiřinou, s její kamarádkou a s těmi dvěma zatracenci mužského pohlaví. K inzultaci zjevně nedošlo, neb skrze provazce vody jsem ještě stačil zahlédnout, jak ze dveří hypermarketu vychází onen smělý muž se svým malým hrdinou po boku, jak se k těm dvěma přidává ze sousední drogerie drobná blondýnka a cestou k autu nad nimi rozevírá spásný deštník.

Cestou domů ve mně uzrálo skálopevné rozhodnutím, že po mnoho následujících měsíců budu nakupovat už zas jen v daleko menších, klidnějších a příjemnějších krámcích. V takových, kde se běžně setkávám se vstřícnou a usměvavou obsluhou, s milými dámami v kasách a za pulty, které než ke kravám, mají daleko blíže ke kočkám, a které každého zákazníka potěší svou přítomností.

Autor: Jan Pražák | pondělí 29.8.2022 14:34 | karma článku: 31,43 | přečteno: 1315x
  • Další články autora

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 25,44 | Přečteno: 469x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,48 | Přečteno: 774x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,59 | Přečteno: 985x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,95 | Přečteno: 935x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

„Jakube, šel bys se mnou na rande?“ Zvedl jsem oči od monitoru, poodjel se židlí kousek dozadu a překvapeně se podíval na Markétu. Od své kolegyně bych čekal prakticky cokoli, ale takovou otázku rozhodně ne.

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 25,46 | Přečteno: 949x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  9:48

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Soud rozhodne v případu upálení družky. Bylo to italské manželství, říká obžalovaný

25. dubna 2024  9:45

Krajský soud v Brně dnes vyhlásí rozhodnutí v případu muže, kterého obžaloba viní z vraždy družky v...

PŘEHLEDNĚ: Langšádlová nekončí jako první. Jaké změny už zažila Fialova vláda?

25. dubna 2024  9:33

Přehledně Ve čtvrtek oznámila demisi ministryně pro vědu a výzkum Helena Langšádlová (TOP 09). V koaliční...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:29

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2128
  • Celková karma 31,24
  • Průměrná čtenost 1303x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.