Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zrzkovy Vánoce

Teda řeknu vám otevřeně, že někdy je pro nás čtyřnožce celkem dost těžko pochopitelný lidský počínání. Tak třeba období, kterýmu říkají Vánoce a při němž dělají věci, nad kterejma nám s Jezevčíkem Ferdou zůstává rozum stát.  
Tak tohle jsem já, abyste taky konečně poznali, jak vlastně vypadám

Už jen ty přípravy, který já pozoruju ze sloupku u našich vrátek. Dvounožci běhají zrychleným tempem po chodníku a trouběj ve svých auťácích na ulici, jakoby všichni někam spěchali. Přitom tahaj plno různejch balíčků, který nemůžou unýst, zakopávaj přes ně a pletou se jeden druhýmu do cesty. A aby toho nebylo málo, krom všech těch balíčků si dovlečou domů normální lesní strom. Teda spíš malej stromeček. Ten postavjej doprostřed místnosti, navěsej na něj různý cingrlátka, a když přijde Štedrej večer, tak se kolem něj sesednou a dávaj si dárky, který si předtím přinesli v těch balíčkách. Tvářej se u toho strašně tajemně a tvrděj, že ty dárky nepřinesli oni sami, ale nějakej pan Ježíšek.

Mňouknu vám, je to docela sranda, ale vládne přitom pohoda a i pro mě s Ferdou je to výhodný, protože od našeho záchranáře dycky taky něco dostaneme. Jednou jsem mu to chtěl oplatit a položil jsem pod stromeček čerstvě chycenou vypasenou myš ze zahrádky, jakože mu ji dám. Jenomže on ji nechtěl, smál se u toho, tvrdil, že se pan Ježíšek musel splést a tu myš zlikvidoval. No, chápete to?

Normální lidi si dávají dárky pokaždý na ten Štědrej den, ale u nás je to trochu jiný. Záleží, jak má náš záchranář zrovna službu, někdy se to posune o den nebo dva na pozdějc. Ale nebejváme sami ve třech, protože on pokaždý přiveze svoje rodiče, bydlíci na druhým konci městečka, takže pak máme s Ferdou na vybranou, komu já po všem tom dovádění s balicím papírem od dárků usnu na klíně a on u nohou. Ale letos nás bude ještě víc, a abyste pochopili, jak to myslím, musím trochu odbočit.

Možná si ještě vzpomenete, jak jsem vám v létě vyprávěl, že náš dvounožec odvezl do špitálu dvounožčí samičku Vlastu, která se doma zranila, když chtěla sundat z garnýže svýho anduláka Karla. Ten pak byl nějakej čas u nás, já ho nesměl ulovit, tak jsem se s ním radši skamarádil a Ferda to udělal taky tak. Kdybyste si na to nepamatovali, tak celý to povídání je tady.

Už tehdá, když si pak ta Vlasta brala anduláka Karla zpátky k sobě domů, tak nám bylo s Ferdou podezřelý, jakým způsobem se s naším dvounožcem loučí a zvířecí šestej smysl nám prozradil, že ji nevidíme naposled. No a to víte, že došlo na naše slova, ti dva dvounohý se dali dohromady, prostě udělali takovej ten klasickej člověčí pár, jak je u nich běžný. Lidi na rozdíl od nás koček v takový situaci dělaj všechno spolu včetně bydlení, takže si ji náš dvounožec nastěhoval sem k nám i s tím andulákem. Nám to s Ferdnou nevadí, Vlasta je milá a na Karla jsme si už zvykli.

Takže abych se vrátil k těm Vánocům. Letos je to trochu jiný, protože Vlasta už nejmíň čtrnáct dní činčá celej dům, uklízí a nazdobuje ho různejma serepetičkama, který se daj pěkně prohánět packou. Taky pořád něco peče nebo vaří, takže to tady voní jídlem, a pokud to není zrovna sladký, který mi s Ferdou nemusíme, tak nám dá pokaždý ochutnat. Záchranářovi se to sice moc nelíbí, dokonce se nechal slyšet, že z toho ztloustneme, ale ona tvrdí, že když jsou ty Vánoce, tak abysme si je taky pořádně užili.

No a tahleta Vlasta taky natahala domů spoustu balíčků pod stromeček a schovala je před naším záchranářem na tajný místo, který jsme mi s Ferdou pochopitelně našli, takže víme, kdo co dostane. Jak my dva, tak on a dokonce i ti jeho rodiče. Jenomže taky víme ještě o jednom úplně tajným dárku, kterej Vlasta přinesla teprve včera a myslí si, že ho utají před naším dvounožcem. Tak jestli chcete, já vám to prozradím, ale musíte mi slíbit, že to do Štědrýho večera nikomu neřeknete.

Ono to celý začalo zhruba před měsícem, teda nedlouho poté, co se k nám Vlasta nastěhovala. Najednou byla taková divná, tvářila se tajemně, několik dní se zkoumala, jakoby se na něco těšila, ale pak ji to přešlo a vypadala trochu zklamaná. A teďka znovu, jenomže tentokrát to proběhlo úplně jinak. Včera byl záchranář zrovna ve službě, já spal ve svým pelechu a Ferda vylizoval zbytek večeře. Vlasta najednou přiběhla ze záchoda, radostně na nás vykřikla: „klucí, já jsem v tom,“ přičemž mávala rukou, ve který držela nějakou malou destičku.

Já jenom zakroutil hlavou a zatvářil se trochu nevrle, jakože proč mě budí, když ani nevím, co se děje, ale Ferda to poznal. Přiběhnul až k ní, zavětřil, zavrtěl ocasem a pak si sednul překvapením. Když potom Vlasta celá rozparáděná někam zmizela, tak se na mě obrátil a řeknul: „Zrzku, máme se na co těšit, ta holka je březí.“

„To jako, že bude mít koťata?“ Zeptal jsem se Ferdy rozespale.

„Ale houbeles, ty chytrej, žádný koťata, ani štěňata, bude mít normální lidský mládě. To bude sranda, počkej. Ale neboj, já jim to pomůžu vychovat,“ odštěknul mi Ferda na vysvětlenou.

Za chvilku se Vlasta vrátila, pořád byla celá rozjetá a řekla nám: „Víte co, vy dva? Já mu dneska nic neřeknu, najde to jako překvapení pozejtří pod stromečkem.“ Vzala papírovou kartičku, něco na ni napsala, přikreslila k tomu dvě velký srdíčka a jedno malý, celý to dala do prťavý obálky a odnesla k ostatním dárkům na to tajný místo. Pak nám vyprávěla, jak moc se těší, celej večer se střídavě mazlila se mnou a s Ferdou, a když šla spát, tak strašně dlouho nemohla usnout.

Takže zejtra bude ten Štědrej večer, o kterým si lidi myslej, že jim dárky nosí pan Ježíšek, a přitom si je nadělujou sami mezi sebou. Nás tentokrát bude osm, jestli teda dobře počítám, totiž já s Ferdou a andulákem Karlem, záchranářovi rodiče, on s Vlastou a pak to mládě, který je úplně čerstvý a schovaný ve Vlastině břiše a který bude pro všechny největším překvapením. Všichni si to pořádně užijeme a vy si to užijte taky, ať už jste dvounohý nebo čtyřnohý. A kdybysme s Ferdou náhodou při tom štědrovečerním rumreji povalili stromeček jako minule, tak nám to odpusťte.

Autor: Jan Pražák | čtvrtek 23.12.2021 14:32 | karma článku: 28,64 | přečteno: 711x
  • Další články autora

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 25,64 | Přečteno: 810x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,62 | Přečteno: 869x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

„Jakube, šel bys se mnou na rande?“ Zvedl jsem oči od monitoru, poodjel se židlí kousek dozadu a překvapeně se podíval na Markétu. Od své kolegyně bych čekal prakticky cokoli, ale takovou otázku rozhodně ne.

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 25,19 | Přečteno: 925x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Hrátky s krásnou dámou

Lidi, tak si rádi hrajete? Pánové s krásnou ženou a dámy s charizmatickým mužem? Tak si tedy pojďte pohrát, ale nebojte, nebude to nijak lechtivě erotické. Budeme si hrát s dámou z nejkrásnějších, s naší košatou mateřštinou.

9.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,23 | Přečteno: 2394x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Frajeři na silnicích

„Ta ženská mi tam snad vážně vletí!“ Zatrnulo mi za volantem, když jsme na počátku Velikonoc jeli do Čelákovic doplnit poslední sváteční proviant. A taky že jo, vůbec se nerozhlídla a nasáčkovala se s bicyklem těsně přede mě.

6.4.2024 v 7:07 | Karma: 35,97 | Přečteno: 2678x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Já ti to do smrti neodpustím, táto!

V pětačtyřiceti létech jsem se zbláznil, stalo se mi to, co se občas stává nezodpovědným mužům. Odešel jsem od manželky a od třináctileté dcery, a dal jsem se dohromady s ženou, která byla o dvacet let mladší než já.

3.4.2024 v 14:34 | Karma: 32,15 | Přečteno: 1383x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Pán už ten páreček nebude jíst?

Pamatujete se na automat Koruna, který stával dole na rohu pražského Václavského náměstí? Bylo tam několik pultů s jídlem, výčep a podlouhlé stoly, u nichž se člověk mohl na stojačku rychle a většinou celkem chutně nadlábnout.

31.3.2024 v 7:07 | Karma: 29,28 | Přečteno: 1287x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma: 40,22 | Přečteno: 7861x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Máte rádi českou klasiku?

Pokud čekáte duchaplné povídání o velikánech české klasické literatury nebo hudby, tak vás bohužel zklamu. Budeme se věnovat něčemu daleko přízemnějšímu, leč možná o to příjemnějšímu. Čemuže tedy? No přece jídlu.

25.3.2024 v 14:34 | Karma: 27,87 | Přečteno: 906x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak musela jít Maruška kvůli Frantovi na kožní

„Dneska na mě budeš muset být strašně opatrný a hýčkat si mě jako v bavlnce, jako kdybych byla porcelánová panenka,“ varovala mě Maruška, když jsme si telefonicky domlouvali popracovní schůzku v cukrárně.

22.3.2024 v 14:34 | Karma: 26,98 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak jsem prchl z postele do skříně

Jaro bylo v plném proudu, já se pilně připravoval na maturitu a byl jsem beznadějně zamilovaný. O to víc, když objekt mé lásky spolužačka Blanka na sklonku zimy podlehla mým svodům a dala mi vše, co jen může holka klukovi dát.

19.3.2024 v 14:34 | Karma: 28,30 | Přečteno: 957x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jestli nevíte co s časem, cestujte s Českými drahami

„Pokud ti to nebude vadit, já pojedu už v úterý, budu fotit a ty za mnou za dva dny dorazíš,“ informovala mě má zákonná manželka, když jsem si na čtvrtek a pátek naplánoval kratičkou dovolenou v malebném Klášterci nad Ohří.

16.3.2024 v 7:07 | Karma: 28,09 | Přečteno: 892x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Odmítla jsem se vyspat se šéfem a dostala jsem vyhazov

„Majko, uvařila bys mi kafe, prosím tebe? Já jsem fakt naštvaná. Vždyť jsem teďka úplně vyřízená!“ Zprudka jsem se posadila na židli u kuchyňského stolu své sousedky a kamarádky v jedné osobě.

13.3.2024 v 14:34 | Karma: 28,85 | Přečteno: 1117x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Rozruch na dámském WC

„Tak teda jo, ukecal jsi mě a půjdu s tebou. Ale budeš mě muset obskakovat a nesmíš se mi smát,“ pravila Maruška do telefonu, když mi po dlouhém přemlouvání konečně kývla na další schůzku nad kávou a větrníkem.

10.3.2024 v 7:07 | Karma: 38,21 | Přečteno: 5025x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Vysadila jsem antikoncepci, Jirko, promiň

Vím, že to ode mě nebylo vůči manželovi Zdeňkovi fér. A asi mě neomlouvá ani fakt, že byl mým prvním a před milencem Jirkou jediným milostným partnerem. Byla jsem zkrátka taková hodná holka do doby, než se mi zbláznily hormony.

7.3.2024 v 14:34 | Karma: 38,33 | Přečteno: 6612x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Desatero kočičích přikázání

Všemocná bohyně Bastet stvořila kočku k obrazu svému. Pohlédla na své dílo, spokojeně zavrněla a zamyslela se nad otázkou, kdo se bude o kočku starat. Poté se mlsně olízla a stvořila člověka k tomu, aby kočce sloužil.

4.3.2024 v 14:34 | Karma: 27,38 | Přečteno: 1070x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Taky živíte svého důchodce?

Určitě znáte takové ty trafiky s rozšířeným sortimentem, v nichž se krom kuřiva, tiskovin, balených baget a nápojů prodává všechno možné. Například školní potřeby, nějaké hračky, trochu té techniky, a tak dál.

1.3.2024 v 14:34 | Karma: 43,88 | Přečteno: 5226x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Malá zvědavka v pekařství

Cestou z práce mě nemilosrdně přepadla mlsná, a tak jsem se stavil na hořkého turka s křupavou škvarkovou plackou v pekařství u autobusového nádraží na Černém Mostě. Místní společnost se mi postarala o téma k pobavení i zamyšlení.

26.2.2024 v 14:34 | Karma: 32,57 | Přečteno: 1207x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Tohle je moje území a já nehodlám tolerovat, abys mi sem lezl!

Už toho mám dost, to si jako vážně myslíš, že se tě budu bát? Tak to teda ani náhodou, koukej mazat, odkud jsi přišel nebo si to s tebou pěkně zostra vyřídím, jakože se Magdaléna jmenuju!

23.2.2024 v 14:34 | Karma: 25,35 | Přečteno: 1004x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak bezdomovec nafackoval úředníkovi

„Promiň mi zpoždění, ale jestli chceš udělat dobrý skutek pro jednu mokrou a naštvanou starou tlustou ženskou, tak jí objednej panáčka becherovky, ať se trochu vzpamatuje. A sobě taky, aby v tom nebyla sama.“

20.2.2024 v 14:34 | Karma: 27,73 | Přečteno: 1082x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 2126
  • Celková karma 31,21
  • Průměrná čtenost 1304x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.