Praštěná ženská

4. 12. 2020 14:34:05
Tak nevím, jestli jsem praštěná já, moje dcera Majka nebo ti kluci, kteří se o ni ucházeli, když byla ještě svobodná. Nu, slyšeli jste někdy, aby odmítnutý nápadník přemlouval maminku, ať se za něj u dcery přimluví?

Třeba takový Pavel, to byla kapitola sama pro sebe. Ne, že by to byl špatný kluk a určitě měl Majku rád, ale byl úplně jinde než ona a navíc oplýval poněkud panovačnou povahou. Holce tehdy bylo sotva osmnáct, chodila na střední školu, užívala si končící pubertu a byla do Pavla zamilovaná. Občas randili u nás v městském bytě, kde jsme bydleli s Majkou samy dvě. Já byla benevolentní, stejně bych je neuhlídala, když jsem byla třeba v práci, koneckonců taky jsem bývala mladá. Tak jsem neřešila, co spolu v Majčině pokojíku dělají, hlavně, že holka měla v pohodě antikoncepci.

Pavel začal dost brzy na Majku naléhat, aby si ho vzala a říkal, že se nastěhují k jeho rodičům za město, a jakmile ona odmaturuje, založí rodinu. Jednou nás on, respektive ti jeho rodiče pozvali tam k nim, zjevně si chtěli zkontrolovat Majčiny rodinné poměry. Když jsme tam s dcerou dorazily, málem mi spadla brada. Obývali stařičký nákladně zrenovovaný statek a měli klasické hospodářství. Králíci, slepice, několik krav, pár ovcí a tak. Celé to bylo pěkné a perfektní, muselo to stát šílený balík peněz a dennodenní dřinu od nevidím do nevidím. Železnou rukou tam tomu vládl pantáta, tedy přesněji řečeno Pavlův otec. Změřil si mě přísným zrakem, s určitým sebezapřením skousl, že jsem sama a rozvedená. Manželku poslal za dobytkem, vzal nás dovnitř a bohatě pohostil jako nějakou královskou návštěvu. Když se jeho žena vrátila od zvířat, tak ti tři, tedy Pavel a jeho rodiče spustili ódy na to, jaké to tam mají pěkné a jak se tam bude nádherně žít mladé rodince s nejmíň třemi dětmi.

Zkrátím to. Majka si touhle návštěvou plně uvědomila, že vdavkami s Pavlem by si ona coby městská dívka nasadila kolem krku těžký farmářský chomout. Velice brzy by se z ní nestalo nic jiného než další pantátova pracovní síla vytížená na dvě stě procent. Večer si ke mně vlezla do postele, vybrečela se mi na rameni a hned druhý den se s Pavlem rozešla s tím, že takhle to nepůjde, sice ho má ráda, ale takový život by si rozhodně nedokázala představit.

Nu a pak to přišlo, za pár dní mi Pavel zavolal a pozval mě na oběd do restaurace. Tam mě celou dobu od polívky až po moučník prosil, jestli bych své dceři nedomluvila, aby se k němu vrátila. Sliboval hory doly, že se u nich bude mít jako královna a on ji bude nosit na rukou. Už když mě zval, tak mi bylo divné, co asi tak může chtít, a když začal prosit, tak jsem byla zaražená. A potom, jak oběd postupoval, Pavle promiň, jestli to čteš, se mi čím dál, tím víc chtělo smát. On totiž hošan úplně zapomněl na jednu věc, ani ho nenapadla možnost, že by ze svých nároků mohl slevit on a nenutit mou, po mně svébytnou dceru, aby se plně podřídila jeho požadavkům. Nebo možná požadavkům jeho otce, co já vím. Nu, nebudu vás Pavlem dál zdržovat, po čase si našel nějakou jinou oběť, dívku, která byla prý stejně mladinká jako moje Majka a už v jednadvaceti s ním měla dvě děti.

***

Dalším Majčiným exotem byl Jirka. Ten přišel na scénu o několik let později, to už chodila dcera do práce. Jirka měl svůj byt a jejich známost pokročila tak daleko, že se k němu Majka nastěhovala. Nějaký čas bylo mezi nimi všechno fajn, ale jak pominulo první zamilování, tak si Majka začala stěžovat, že se jí Jirka věnuje míň, než by si představovala. Já to pokládala za celkem normální vývoj vztahu, věděla jsem, jak je náročná na pozornost, tak jsem tomu nepřikládala žádný velký význam.

Pak přišel onen osudný víkend, bylo to podobě jako teď na počátku adventu. Mladí se dohodli, že v pátek večer zajedou za rodiči, tedy Jirka za těmi svými a Majka za mnou, přespí a v sobotu se zase sejdou doma. Holka už když dorazila, tak si mi začala stěžovat, že jí bolí záda a tvrdila, že si to musela udělat při sportování, prý nějak divně upadla. Ale držela se statečně, večer jsme spolu pokecaly, popily trochu vínka a pak šly na kutě.

Ráno bylo zle, Majka mě uvítala slovy: „Mámo, já se nemůžu hnout, promiň, že tě s tím otravuju, ale asi mě budeš muset hodit na pohotovost.“ A tak jsem ji místo snídaně odvedla celou zkroucenou do auta a vyrazily jsme směr chirurgie.

Cestou vzala dcera telefon a rozhodla se poinformovat toho svého, cože se jí vlastně přihodilo, kam se ubírá a že tedy dorazí domů asi později, než byli původně domluvení. Přemáhala se, aby nebylo na jejím hlase poznat, jak jí to bolí, a já si všimla, jak mluví čím dál úsečněji a jak začíná rudnout ve tváři. Pak celkem náhle ukončila hovor, mně bylo líto, že jí ta záda tak trápí a nenapadlo mě nic lepšího, než se jí povzbudivě zeptat: „Tak co Jirka, má o tebe strach viď? Tu pohotovost má za rohem, tak počítám, že už tam bude nervózně stepovat.“

„Ale houbeles stepovat, mami,“ Majka nebyla rudá bolestí, ale vztekem. „Nebude tam, je přece u rodičů. Akorát se mě zeptal, že prej kdo jako nakoupí, když já jsem nepoužitelná.“

Nakonec to dopadlo tak, že Majka neměla zraněná záda, ale duši. Na chirurgii ji doktor zrentgenoval, obstříkl a do pár dnů už o tom nevěděla, ale vztah s Jirkou vzal za své. Vrátila se ke mně a opět se mi vybrečela na rameni. A zase nastalo něco podobného, jako před léty s Pavlem, akorát s tím rozdílem, že Jirka mě nepozval do restaurace, ale do vinárny. Říkal mi, jak uznal všechny své chyby, Majce se omluvil, ale ona už ho nechce navzdory slibům, že se polepší. Tak jestli bych se za něj nemohla přimluvit, aby to s ním ještě zkusila. Já se na něj shovívavě podívala jako na malého kluka a poradila mu, aby se takto polepšený seznámil s jinou dívkou, že ta to určitě ocení. Sklopil oči, chvíli si dodával odvahy a pak se mě nesměle zeptal: „Nemohla byste to být vy, jste jí tak podobná?“ Nebudu zapírat, neudržela jsem se a rozesmála zvonivým smíchem. Nicméně rozloučili jsme se v dobrém, ale abych řekla pravdu, na rozdíl od Pavla netuším, jak to s Jirkou bylo dál.

***

Deset let po Pavlovi se Majka vdala za Tomáše. Za spolehlivého a férového kluka, se kterým se znala prakticky odmalička, jen té jiskře to trvalo trochu dýl, než mezi nimi přeskočila. Oba jsou šťastní a pěkně uhonění, protože pečují o půlroční dvojčata. Snažíme se jim s Martinem, Tomášovým rozvedeným tátou pomáhat, jak je to možné, jezdíme za nimi, když nám to čas jen trochu dovolí.

Martin je fajn a já už vím, že po něm Tomáš tu spolehlivost a férovost zdědil. Je to bezvadný chlap, ale pst, neprozraďte mě, musí si přijít sám na to, že se té poněkud postarší praštěné ženské líbí.

Autor: Jan Pražák | pátek 4.12.2020 14:34 | karma článku: 25.51 | přečteno: 834x

Další články blogera

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 30 | Diskuse

Jan Pražák

Máte rádi českou klasiku?

Pokud čekáte duchaplné povídání o velikánech české klasické literatury nebo hudby, tak vás bohužel zklamu. Budeme se věnovat něčemu daleko přízemnějšímu, leč možná o to příjemnějšímu. Čemuže tedy? No přece jídlu.

25.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 26.50 | Přečteno: 656 | Diskuse

Jan Pražák

Jak musela jít Maruška kvůli Frantovi na kožní

„Dneska na mě budeš muset být strašně opatrný a hýčkat si mě jako v bavlnce, jako kdybych byla porcelánová panenka,“ varovala mě Maruška, když jsme si telefonicky domlouvali popracovní schůzku v cukrárně.

22.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 25.42 | Přečteno: 861 | Diskuse

Jan Pražák

Jak jsem prchl z postele do skříně

Jaro bylo v plném proudu, já se pilně připravoval na maturitu a byl jsem beznadějně zamilovaný. O to víc, když objekt mé lásky spolužačka Blanka na sklonku zimy podlehla mým svodům a dala mi vše, co jen může holka klukovi dát.

19.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 27.26 | Přečteno: 776 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.94 | Přečteno: 251 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.23 | Přečteno: 430 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.12 | Přečteno: 108 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.13 | Přečteno: 592 | Diskuse
VIP
Počet článků 2119 Celková karma 31.23 Průměrná čtenost 1301


Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...