Opravdu se u nás prodávají horší potraviny než jinde?

19. 04. 2019 18:32:47
To je pořád řečí o dvojí kvalitě potravin. Lidé si stěžují, jaké je u nás k dostání nekvalitní zboží proti ostatním evropským zemím, ale přitom to vůbec není pravda. Nevěříte? Taky jsem to nejdřív nedokázal pochopit.

Začněme však pěkně od začátku. Odjakživa nerad kupuju vajíčka. Už od dětství, když jsem luštíval seznam potravin, s nímž mě vyslala do krámu maminka, až po dnešní dny, kdy mě tímto důležitým dokumentem vybavuje manželka, mívám u položky „10 vajec“ rozporuplné pocity. Na jednu stranu se těším na vejce natvrdo, naměkko, smažená a všelijak jinak připravená, protože je mám rád, ale na druhou stranu mi zatrne, neboť je mi jasné, že to zas nějak zvorám. Že přinesu nejmíň jedno, ne-li víc naťuknutých, protože jsem se buď pořádně nepodíval do krabičky nebo jsem je cestou domů rozbil.

„Vem deset vajíček,“ přečetla manželka ze svého lístečku, když jsme dnes dopoledne dorazili do čelákovického obchodu.

„Můžou bejt hnědý?“ Optal jsem se naivně, nevěda, zda budou určena k barvení pro pondělní koledníky.

„No jasně, z těchhle budu dělat nádivku. Ale nezapomeň kouknout, jestli nejsou rozbitý!“

A bylo to tu zas. Na jedné straně obrovská radost a těšení, protože Soňa umí tu nejlepší velikonoční nádivku na světě. Cože? Že to není pravda a tu nejlepší dělá vaše manželka? Ano, chápu, co chlap, to jiný vkus. Nojo, ale zároveň jsem se vylekal. Sáhl do regálu, vzal krabičku s obalem, lákajícím mé oči na český výrobek, posuďte sami:

Krabičku jsem pootevřel, rychlým pohledem zkontroloval, že obsahuje deset neporušených slepičích produktů, šoupnul do košíku a vydal se k regálům s pivem.

***

Musím uznat, že mám hodnou a shovívavou ženu. Vůbec se na mě nezlobila, když mi doma ukázala tohle:

Dokonce prohlásila, že za to nemůžu, protože ta prázdná a uvnitř čistá poloviční skořápka byla v krabičce narafičená tak, aby se tvářila jako normální vajíčko.

O to to však bylo pro mě horší. Kdyby mi vynadala nebo aspoň utrousila poznámku, že místo na vajíčka jsem zas určitě koukal po ženskejch, snad bych se nějak bránil, ale takhle jsem se cítil fakt trapně.

Jak mi to přišlo blbý, začal jsem svolávat hromy a blesky na ten čelákovický krám, cože to místo pořádného kvalitního zboží prodává za krámy. Taky jsem nadával na slepičárny, že to snad dělají schválně, aby ušetřily na zákaznících. A jak jsem byl v ráži, nezapomněl jsem dodat, že takhle je to u nás s lecčím. Že jogurty jsou plněné sotva do půlky kelímku, a to ještě samým škrobem. Že tu klobásu, co jsem si koupil minule, jsem musel vyhodit, protože se zkazila, když byla do rána v lednici. Nakonec jsem celý svůj chmurný proslov završil větou: „Něco takovýho by se v pořádný zemi, třeba v Německu nebo v Rakousku rozhodně nemohlo stát.“

Manželka se na mě stále dívala shovívavým pohledem, zřejmě si myslela své a prohlásila, abych si to tak nebral. Nu a mně došlo, že ona má pravdu a já se mýlím na celé čáře. Že jsem vedle jak ta jedle, všechno je úplně jinak a my máme ve skutečnosti to nejlepší a nejkvalitnější zboží v Evropě, ne-li na světě.

Vajíčka totiž obsahují spoustu nezdravého cholesterolu a bůhví jakých dalších nebezpečných látek. V jogurtech je pro změnu příliš mnoho tuku a uzeniny jsou vyloženě životu nebezpečné. Takže, každé chybějící vajíčko, polovičatý škrobový jogurt, uzenina, která se zkazí je projevem toho, jak o nás zákazníky výrobci a prodejci potravin pečují. My to sice zatím nedokážeme ocenit a považujeme jejich zboží za šlendrián, ale oni se o nás a o naše zdraví starají daleko líp, než jak to činí jejich kolegové v jiných zemích, třeba zrovna v tom Německu nebo v Rakousku. Takže než abychom nadávali, měli bychom jim za to být vděční, vážit si jich a odpustit, pokud je nějaké zboží u nás náhodou trochu dražší než za hranicemi.

PS: Přeji všem pohodové Velikonoce, ať vám ty nádivky, beránci, králíci a ostatní lahůdky od vašich partnerek, maminek a třeba i dcer chutnají, protože ony je opravdu dělají ze všech nejlepší. A jestli se za ně můžu trochu přimluvit, v pondělí se o ně dobře postarejte, aby vám bez ohledu na nějaké ty roky dlouho vydržely mladé.

Autor: Jan Pražák | pátek 19.4.2019 18:32 | karma článku: 30.80 | přečteno: 3810x

Další články blogera

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 35.73 | Přečteno: 4073 | Diskuse

Jan Pražák

Máte rádi českou klasiku?

Pokud čekáte duchaplné povídání o velikánech české klasické literatury nebo hudby, tak vás bohužel zklamu. Budeme se věnovat něčemu daleko přízemnějšímu, leč možná o to příjemnějšímu. Čemuže tedy? No přece jídlu.

25.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 26.98 | Přečteno: 693 | Diskuse

Jan Pražák

Jak musela jít Maruška kvůli Frantovi na kožní

„Dneska na mě budeš muset být strašně opatrný a hýčkat si mě jako v bavlnce, jako kdybych byla porcelánová panenka,“ varovala mě Maruška, když jsme si telefonicky domlouvali popracovní schůzku v cukrárně.

22.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 26.07 | Přečteno: 907 | Diskuse

Jan Pražák

Jak jsem prchl z postele do skříně

Jaro bylo v plném proudu, já se pilně připravoval na maturitu a byl jsem beznadějně zamilovaný. O to víc, když objekt mé lásky spolužačka Blanka na sklonku zimy podlehla mým svodům a dala mi vše, co jen může holka klukovi dát.

19.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 27.71 | Přečteno: 809 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.22 | Přečteno: 612 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 303 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 532 | Diskuse
VIP
Počet článků 2119 Celková karma 31.49 Průměrná čtenost 1303


Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...