Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dámy, buďte shovívavé, až vás někdo plácne přes pozadí

Začněme však od začátku. Každý den si v práci na chvíli zdřímnu a nikdo mi za to nenadává. Šéf se tváři jakoby nic a kolegové neremcají, že si spím, zatímco makají jak barevní. Dokonce ani já jsem o tom donedávna neměl tušení.

Jak je to možné, že to nikomu nevadí a že jsem si toho ani sám nevšiml? Záhada, k jejímuž objasnění mi pomohl vychytralý telefon. Jestli se chcete pobavit, tak poslouchejte.

Mám ten přístroj celkem krátce a stále mě něčím překvapuje. Naposledy jsem objevil, že umí počítat ušlé kroky, převádět je na kilometry a dokonce ví, kolik jsem po schodech nahoru vyšel pater. I řekl jsem si, „dobrá, ty kujóne, tak já si tě teda vyzkouším.“ Nu a včera večer koukám, že prý jsem vystoupal jednadvacet pater.

„To není možné,“ spadla mi brada. „Když jsem tě měl, kamaráde, v kapse, vyšel jsem těch pater tak maximálně pět, víc ne.“ Doma, když courám mezi přízemím a podkrovím, tak ho nechávám ležet na stole, stejně bych ho někam zabordelil. Podobně v práci, třeba když jdu na oběd, tak si ho neberu. Na co taky, tak důležitý nejsem, abych musel vyřizovat agendu od plného talíře a navíc to ani není zdravé. Riskovat kvůli tomu žaludeční vředy fakt nehodlám.

Takže jediné možné vysvětlení těch nachozených pater je somnambulizmus. Prostě se po obědě podívám, jestli mi někdo nevolal a automaticky strčím telefon do kapsy. Pak si na chvilku zdřímnu, a aniž bych cokoli tušil, jen tak si mírnix týrnix courám po budově. Motám se po chodbách, po schodech a ten vychytralý přístroj mi vesele počítá patra.

Většina mých kolegů a dokonce i šéf se u toho zřejmě náramně baví. Nejspíš uzavírají sázky, kam ten den půjdu a co tam budu dělat, Chytré knihy praví, že při somnambulismu může prý člověk zmateně vykonávat celkem složité činnosti a hlavně se u toho nemá budit.

Už slyším Pavla, jak říká: „Kluci, vsadím se s vámi o pivo, že dneska bude Honza zase lovit ryby. Vezme si z uklízeččina kumbálu smeták jako prut, na jeho konec přiváže počítačovou myš coby vlasec a návnadu. Bude s tím pobíhat po schodech a mávat jako u pstruhové vody. Pamatujete, hoši, jak mu ta myš minulý týden zajela Jiřce do výstřihu a my ji pak museli uklidňovat, aby mu jednu nevrazila?“

Jenomže Jarda bude jiného názoru: „Ale kdepak, Pavle, sázím se o panáka, že dneska si bude Honza hrát na parašutistu. Je přece středa a to je jeho letecký den. Zase vejde do zasedačky a postaví židli na stůl. Vyleze na to a bude si na zádech štelovat imaginární padák. Pak skočí, zvedne ruce, aby si jako přidržel lana a přistane na koberci do kotoulu. Posledně to zopakoval snad desetkrát, pak si dal nad hlavu nasliněný prst, zamumlal, že začalo moc foukat a nechal toho. Jiřko, buď tak hodná, běž mu tu zasedačku odemknout.“

„Kluci, vy nemáte rozum,“ zamračí se Jiřka. „Co když se u toho jednou Honza omylem probudí a spadne z těch schodů nebo ze stolu. To byste si ho vzali na svědomí? Radši mu to nějak opatrně řekněte, ať si s tím zajde za doktorkou a ta mu na to něco dá.“

Šéf se zamyslí. Má dilema, jestli mi to mají prozradit a připravit se tak o zábavu nebo mlčet a pak, až jednou sletím, tak to řešit jako pracovní úraz.

Pak to najednou rozetne Pavel: „Hele, buďte ticho, bacha Honza už jde a zase u toho spí!“ A já jim všem vytřu zrak, objevím novou disciplínu, začnu se klouzat po zábradlí. Vždycky sjedu patro dolů a pak ho honem vyběhnu zpátky nahoru. Tak pořád dokola, protože v tom spánku podvědomě vím, že mi ten vychytralý mobil všechna patra pěkně poctivě započítá.

Takže abych to shrnul. Až mě někdy potkáte, třeba na blogerském setkání nebo jenom tak náhodou a uvidíte, že dělám blbosti, buďte ke mně shovívaví. Možná budu totiž zrovna spát a nebudu vědět, že někoho z vás při běhu do schodů nepozdravím nebo některou dámu při sjíždění po zábradlí mimoděk plácnu přes pozadí.

A vůbec, když to tak vezmu kolem a kolem, nespím já taky náhodou zrovna teď při psaní těchto řádků, co myslíte?

Autor: Jan Pražák | středa 23.1.2019 14:03 | karma článku: 17,48 | přečteno: 1234x
  • Další články autora

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 7,68 | Přečteno: 100x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,46 | Přečteno: 750x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,59 | Přečteno: 980x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,95 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

„Jakube, šel bys se mnou na rande?“ Zvedl jsem oči od monitoru, poodjel se židlí kousek dozadu a překvapeně se podíval na Markétu. Od své kolegyně bych čekal prakticky cokoli, ale takovou otázku rozhodně ne.

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 25,46 | Přečteno: 949x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ÓČKO rozšiřuje spolupráci s influencery, odemyká jejich prémiový obsah

24. dubna 2024

ÓČKO prohlubuje spolupráci s předními českými videomakery a podcastery. V novém projektu O UNLOCKED...

Z léčebny za odměnu do fast foodu. Obézních dětí přibývá, i kvůli rodičům

24. dubna 2024

Premium Dětí s obezitou přibývá. „Z naší praxe nic nenasvědčuje tomu, že by se situace měla lepšit, spíše...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  15:46

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 2128
  • Celková karma 30,65
  • Průměrná čtenost 1303x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.