Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Následuj mě!

Kouzelná větička. Lákadlo a zaříkávadlo, pomocí kterého se lidé snaží získat něčí přízeň. „Následuj mě a budeš se mít líp,“ slibuje například politik a myslí tím „vol mě, dej mi do ruky moc a pak na mé sliby zapomeň.“

„Následuj mě a otevře se před tebou brána do království nebeského,“ slibují pro změnu kněží pochybných sekt a myslí tím „přidej se k nám, odevzdej veškerý svůj majetek a zůstanou ti oči pro pláč.“

„Následuj mě, pojď se mnou do postele a získáš nejkrásnější a nejlepší ženskou pod sluncem,“ říkala kdysi zlatokopka Veronika a myslela tím „budu tvou nějaký čas a až tě oškubu, odkopnu tě a najdu si luxusnější model.“

Což o to, ona to pozvání do postele ani nemusela říkat takhle na rovinu. Stačilo, aby zavlnila svou bohatě tvarovanou postavou, tiše zavrněla pár mnohoslibných náznaků a objekt jejího lákání byl ztracen.

Ale abych Veroniku jen neočerňoval, když ono „následuj mě“ použila poprvé, byla ještě mladičká a možná to zpočátku myslela upřímně. První ji na lóže a do života následoval Milan, takový jednodušší upřímný chlapík. Byl to šikula, vlastníma rukama a vlastními penězi jí předělal městský byt a její mamince zvelebil chaloupku na venkově. Jenomže pak mu ty peníze došly a už ani nebylo co zvelebovat, a tak se stal pro Veroniku nepotřebným. Ta totiž zatoužila po vlastním domě, který jí Milan nemohl poskytnout, a tak byl vyměněn za někoho bohatšího. Milan sice prosil a nadával, sliboval a vyhrožoval, ale nebylo mu to nic platné a byl z jejího bytu i života odejit.

Tím bohatším, kterému Veronika zavrněla do ouška své další „následuj mě,“ byl Martin. Zamilovala se do něj nebo spíš možná do jeho majetku, to už se dnes nikdo nedozví. Scénář se opakoval jako přes kopírák, akorát o úroveň výš. Milan ji kdysi brával do hospodské party svých kamarádů, Martin teď do lepší společnosti na recepce a rauty. Postavil jí dům s větší a pohodlnější postelí, začal ji vozit pořádným auťákem. A snad by ji mohl vozit až dodnes, kdyby...

Kdyby se jednoho dne nestala Veronika obětí té kouzelné větičky „následuj mě,“ kterou sama tak ráda používala. Podlehla, když ji vypustil z úst jeden potentát na krajské úrovni. Napřed ho volila, protože uvěřila jeho obecným slibům. Pak se s ním setkala, pro změnu uvěřila jeho soukromým slibům, opustila Milana a následovala jej. Namísto domu vila, namísto pořádného auťáku bourák za několik milionů, namísto pohodlné postele ložnice div ne královská.

A jak je to s Veronikou teď? Sedí v té div ne královské ložnici, je sama a dívá se do zrcadla. Smutně pozoruje svou tvář a klade si otázku, jestli jí nebylo líp s Milanem nebo s Martinem. Ten její krajský potentát jí totiž naznačil, že už brzy nebude její. Musí si sbalit svých pět švestek a vypadnout, neb bude vyměněna za mladší model. A tak se ptá sama sebe, jestli se ještě najde někdo, kdy vyslyší „následuj mě“ z jejích stárnoucích úst.

Smutný příběh, takový už je život a takoví dokážeme být my lidé, kteří jej žijeme. Ale abych to na závěr trochu odlehčil, přidám pár obrázků, které ukazují, že ta kouzelná větička „následuj mě,“ nemusí být vždy jenom nedobrá a záludná.

Ale teď už mi promiňte, jdu si uvařit kafe, dostal jsem na něj strašnou chuť. Pokud mě budete následovat, budu rád, i když vám za to na rozdíl od těch lidí z článku nic neslíbím.

Autor: Jan Pražák | čtvrtek 30.8.2018 14:11 | karma článku: 20,78 | přečteno: 580x
  • Další články autora

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 28,98 | Přečteno: 662x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,49 | Přečteno: 794x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,59 | Přečteno: 999x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,95 | Přečteno: 945x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

„Jakube, šel bys se mnou na rande?“ Zvedl jsem oči od monitoru, poodjel se židlí kousek dozadu a překvapeně se podíval na Markétu. Od své kolegyně bych čekal prakticky cokoli, ale takovou otázku rozhodně ne.

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 25,46 | Přečteno: 954x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2128
  • Celková karma 31,39
  • Průměrná čtenost 1303x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.