Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se Maruška parádně opila

„Já toho svýho Frantu snad jednou doopravdy přerazím.“ Marušce sršely blesky z očí tak, že pokud by se v tý hospodě smělo ještě kouřit, mohla by jima připalovat štamgastům cigára.  

„Včera měli v tý svý firmě večírek. Takovej napůl vánoční, napůl mikuláškej, jako to mívaj každej rok.“ Přiťukli jsme si půllitrem a zhluboka se napili. Dneska byla ta desítka ňáká špatně vychlazená. „No, Honzo, já sice chápu, že ti chlapi v provozu makaj jak barevný a potřebujou si nějak odfrknout, ale takhle zřídit se mi fakt nemusel.“

„Ale to se přece může stát každýmu,“ snažil jsem se Franty trochu zastat. Nakonec je to chlap jako já, tak před ženskejma musíme přece držet spolu.

„Stát, nestát,“ hodila po mě ta dobrá žena další blesk, „ale ne každej se u toho musí málem utopit.“

„Jak utopit, Maruško, prosím tebe?“ Zeptal jsem se dočista nechápavě.

„No utopit. Domu se vrátil, když už jsem dávno spala a štrachal se po bytě potichu, aby mě nevzbudil.“

„Ale to je přece dobře nebo né?“ Pokusil jsem se ocenit Frantovu ohleduplnost navzdory tolika promilům v krevním řečišti.

„A jak byl vožralej, tak ho nenapadlo nic lepšího, než si napustit plnou vanu vody a v ní usnout. Ještě, že jsem se probudila, že musím na záchod. Už v předsíni jsem z koupelny zaslechla nějaký divný bublání a taky napůl chrápání, napůl chrochtání. Tak jsem tam vlítla, no nebyl to zrovna roztomilej pohled. Vytáhla jsem mu hlavu nahoru a propleskla přes tváře, aby se trochu probral. Vodu prskal pusou a nosem, nejdřív nevěděl, která bije, ale nakonec se tomu ještě začal smát. Pacholek jeden.“

A bylo to venku. A já nevěděl, co na to říct. Tak jsem holt začal improvizovat: „Víš, Maruško, nezlob se na něj. Jak ho znám, určitě ho to mrzí a omluví se ti.“

Blesky v Maruščině pohledu vystřídalo znechucení. „Jo, omluví, dovalí náklaďák růží, ale to je mi houby platný. Dyť mohl bejt mrtvej, Honzo, chápeš to?“

„No, ale je živej, tak co?“ My střelci, když potřebujeme přehodit výhybku, tak někdy začneme dráždit hada bosou nohou.

Maruška měla už, už na jazyku něco pěkně peprnýho, ale zarazila se. Chvilku přemejšlela a pak se usmála. Začala pomalu: „Tak teda jo. Honzo ty mě znáš. Hele, dokázal bys pro mě dneska večer něco udělat?“ Obrat o stoosmdesát stupňů se teda snad podařil. Maruška je fajn ženská, tak jsem se na nic neptal a kejvnul.

A ona kejvla taky. Jenže ne na mě, ale na servírku, že jako aby jí donesla panáka becherovky. „Víš co, můj milej? Já to dneska tomu svýmu pacholkovi pěkně vrátím, ten bude koukat. Potáhneš to se mnou, viď, že jo?“

V hlavě mi začal klíčit čertovskej plán. „Tak jo, Maruško, jen si zavolám. A jestli ti to nebude vadit, zůstanu u piva, dneska ho mají opravdu moc skvělý.“ Trochu jsem zalhal, bylo fakt teplý. Ale potřeboval jsem zůstat jakž takž střízlivej.

Maruška si odběhla na záchod a já zatím zavolal Soně. Jakože jestli jí nebude vadit, když se dneska trochu víc zdržím. A pak jsem vyřídil ještě jeden hovor. Bylo to krátký a překvapivě snadný. Maruška se vracela ke stolu, přiléhavé šaty obepínaly její oblou postavu a ve vlasech jí zahrálo pár zlatých odlesků. „A mám tě.“ V duchu jsem si zamnul ruce.

Teď to trochu zkrátím. Maruška mi vyprávěla o všem možným, já jenom poslouchal a kochal se, jak jí ta rostoucí opička sluší. S každým dalším panáčkem becherovky se její slova ladila víc a víc do něžna, ale věty ztrácely na plynulosti a po čase se začal kalit i její význam.

„Honzo, já... já asi mám trochu problém...“ Ospale zamžikala očima. „Potřebuju postel. Posr... postaráš se o mě? Viď, že jo, přeces mi to slíbil.“

„Maruško, pro tebe úplně všechno a ty to víš,“ vzal jsem její ruku do dlaně, „udělám ti to luxusní, jak jsi to nikdy nezažila.“ Už byla akorát zralá na můj čertovský plán. Věšák stál jen pár kroků od našeho stolu. Cestou jsem nenápadně poslal jednu kratičkou esemesku a pak jsem té ženě pomohl do kabátu. Byla vláčná, voňavá a na dotek příjemně měkoučká.

Na chodníku jsem ji objal okolo ramen a snažil se vyrovnat její vrávoravý krok. Začalo mrznout a z černýho nebe se sypal droboučkej sníh.

„Je mi, z-zima, chci z-zahřát.“ Trochu se chvěla. Přitiskla se ke mně bokem a ňadrem, jako by si chtěla vlézt nějak dovnitř.

„Už tam budem, neboj.“

Zastavili jsme se před dveřma hotýlku, co sousedil s tou hospodou. „Honzo... ty... ty myslíš tady? My dva spolu? Já nevím...“ Zaváhala. A pak, jak jsem ji držel, zdálo se, že chce udělat krok do těch dveří. Ale nejspíš se mejlím, asi se jen snažila udržet rovnováhu, jak byla nametená.

Chvilku jsem mlčel, jakože přemejšlím, jestli do toho mám jít. Byl jsem rozhodnutej a nebudu nic skrejvat, tenhle okamžik jsem si fakt vychutnával. „Ale ne, Maruško, tady ne. Mám pro tebe připravený daleko lepší poleženíčko. Ještě pár kroků a už to bude.“

Minuli jsme hotel a zahnuli za roh. Stála tam limuzína dlouhá jak tejden před vejplatou a uvnitř pohodlná víc než prezidentský apartmá. Blikla na nás svejma světlama, otevřely se dvířka u řidiče a vylezl z nich Maruščin Franta. Byl voháknutej ve slavnostním kvádru a vůbec na něm nebylo znát, že se minulou noc málem utopil ve svý vaně.

Došli jsme až k němu, on si před Maruškou kleknul na jedno koleno a obřadně jí políbil ruku. Pak si ji ode mě převzal a uložil ji do útrob toho narychlo vypůjčenýho auťáku asi tak, jako když manipuluješ se strašně drahou a ještě víc křehkou broušenou vázou. A nakonec se na mě ten Franta podíval. Oba jsme mlčeli a jen na sebe kejvli. Bylo to takový to chlapský němý kejvnutí, který samo o sobě vydá za tisíc slov.

Limuzína na mě zablikala zadníma světlama, přestalo sněžit, přituhlo a já zůstal sám. V dálce zacinkala devítka, byl nejvyšší čas vydat se na cestu domů. Vzpomněl jsem si na Frantu. Jó, jak jde o ženský, musíme my chlapi držet spolu.

Autor: Jan Pražák | sobota 2.12.2017 14:59 | karma článku: 25,32 | přečteno: 1299x
  • Další články autora

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 21,40 | Přečteno: 674x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

„Jakube, šel bys se mnou na rande?“ Zvedl jsem oči od monitoru, poodjel se židlí kousek dozadu a překvapeně se podíval na Markétu. Od své kolegyně bych čekal prakticky cokoli, ale takovou otázku rozhodně ne.

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 23,61 | Přečteno: 848x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Hrátky s krásnou dámou

Lidi, tak si rádi hrajete? Pánové s krásnou ženou a dámy s charizmatickým mužem? Tak si tedy pojďte pohrát, ale nebojte, nebude to nijak lechtivě erotické. Budeme si hrát s dámou z nejkrásnějších, s naší košatou mateřštinou.

9.4.2024 v 14:34 | Karma: 29,89 | Přečteno: 2373x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Frajeři na silnicích

„Ta ženská mi tam snad vážně vletí!“ Zatrnulo mi za volantem, když jsme na počátku Velikonoc jeli do Čelákovic doplnit poslední sváteční proviant. A taky že jo, vůbec se nerozhlídla a nasáčkovala se s bicyklem těsně přede mě.

6.4.2024 v 7:07 | Karma: 35,93 | Přečteno: 2668x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Já ti to do smrti neodpustím, táto!

V pětačtyřiceti létech jsem se zbláznil, stalo se mi to, co se občas stává nezodpovědným mužům. Odešel jsem od manželky a od třináctileté dcery, a dal jsem se dohromady s ženou, která byla o dvacet let mladší než já.

3.4.2024 v 14:34 | Karma: 32,08 | Přečteno: 1376x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Pán už ten páreček nebude jíst?

Pamatujete se na automat Koruna, který stával dole na rohu pražského Václavského náměstí? Bylo tam několik pultů s jídlem, výčep a podlouhlé stoly, u nichž se člověk mohl na stojačku rychle a většinou celkem chutně nadlábnout.

31.3.2024 v 7:07 | Karma: 29,28 | Přečteno: 1280x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma: 40,20 | Přečteno: 7850x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Máte rádi českou klasiku?

Pokud čekáte duchaplné povídání o velikánech české klasické literatury nebo hudby, tak vás bohužel zklamu. Budeme se věnovat něčemu daleko přízemnějšímu, leč možná o to příjemnějšímu. Čemuže tedy? No přece jídlu.

25.3.2024 v 14:34 | Karma: 27,76 | Přečteno: 903x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak musela jít Maruška kvůli Frantovi na kožní

„Dneska na mě budeš muset být strašně opatrný a hýčkat si mě jako v bavlnce, jako kdybych byla porcelánová panenka,“ varovala mě Maruška, když jsme si telefonicky domlouvali popracovní schůzku v cukrárně.

22.3.2024 v 14:34 | Karma: 26,97 | Přečteno: 1110x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jak jsem prchl z postele do skříně

Jaro bylo v plném proudu, já se pilně připravoval na maturitu a byl jsem beznadějně zamilovaný. O to víc, když objekt mé lásky spolužačka Blanka na sklonku zimy podlehla mým svodům a dala mi vše, co jen může holka klukovi dát.

19.3.2024 v 14:34 | Karma: 28,30 | Přečteno: 953x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Jestli nevíte co s časem, cestujte s Českými drahami

„Pokud ti to nebude vadit, já pojedu už v úterý, budu fotit a ty za mnou za dva dny dorazíš,“ informovala mě má zákonná manželka, když jsem si na čtvrtek a pátek naplánoval kratičkou dovolenou v malebném Klášterci nad Ohří.

16.3.2024 v 7:07 | Karma: 28,09 | Přečteno: 891x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Odmítla jsem se vyspat se šéfem a dostala jsem vyhazov

„Majko, uvařila bys mi kafe, prosím tebe? Já jsem fakt naštvaná. Vždyť jsem teďka úplně vyřízená!“ Zprudka jsem se posadila na židli u kuchyňského stolu své sousedky a kamarádky v jedné osobě.

13.3.2024 v 14:34 | Karma: 28,85 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Rozruch na dámském WC

„Tak teda jo, ukecal jsi mě a půjdu s tebou. Ale budeš mě muset obskakovat a nesmíš se mi smát,“ pravila Maruška do telefonu, když mi po dlouhém přemlouvání konečně kývla na další schůzku nad kávou a větrníkem.

10.3.2024 v 7:07 | Karma: 38,21 | Přečteno: 5022x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Vysadila jsem antikoncepci, Jirko, promiň

Vím, že to ode mě nebylo vůči manželovi Zdeňkovi fér. A asi mě neomlouvá ani fakt, že byl mým prvním a před milencem Jirkou jediným milostným partnerem. Byla jsem zkrátka taková hodná holka do doby, než se mi zbláznily hormony.

7.3.2024 v 14:34 | Karma: 38,33 | Přečteno: 6608x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Desatero kočičích přikázání

Všemocná bohyně Bastet stvořila kočku k obrazu svému. Pohlédla na své dílo, spokojeně zavrněla a zamyslela se nad otázkou, kdo se bude o kočku starat. Poté se mlsně olízla a stvořila člověka k tomu, aby kočce sloužil.

4.3.2024 v 14:34 | Karma: 27,38 | Přečteno: 1067x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Taky živíte svého důchodce?

Určitě znáte takové ty trafiky s rozšířeným sortimentem, v nichž se krom kuřiva, tiskovin, balených baget a nápojů prodává všechno možné. Například školní potřeby, nějaké hračky, trochu té techniky, a tak dál.

1.3.2024 v 14:34 | Karma: 43,88 | Přečteno: 5225x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Malá zvědavka v pekařství

Cestou z práce mě nemilosrdně přepadla mlsná, a tak jsem se stavil na hořkého turka s křupavou škvarkovou plackou v pekařství u autobusového nádraží na Černém Mostě. Místní společnost se mi postarala o téma k pobavení i zamyšlení.

26.2.2024 v 14:34 | Karma: 32,57 | Přečteno: 1206x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Tohle je moje území a já nehodlám tolerovat, abys mi sem lezl!

Už toho mám dost, to si jako vážně myslíš, že se tě budu bát? Tak to teda ani náhodou, koukej mazat, odkud jsi přišel nebo si to s tebou pěkně zostra vyřídím, jakože se Magdaléna jmenuju!

23.2.2024 v 14:34 | Karma: 25,35 | Přečteno: 1003x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Pražák

Jak bezdomovec nafackoval úředníkovi

„Promiň mi zpoždění, ale jestli chceš udělat dobrý skutek pro jednu mokrou a naštvanou starou tlustou ženskou, tak jí objednej panáčka becherovky, ať se trochu vzpamatuje. A sobě taky, aby v tom nebyla sama.“

20.2.2024 v 14:34 | Karma: 27,73 | Přečteno: 1079x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Jak jsem se pohádal s umělou inteligencí

„Co je to za vymyšlenost? Co to vyvádíš?“ Taky se vám stává, že si povídáte s věcmi, když vás něčím naštvou? Já tyhle věty adresoval svému počítači, když se po poslední aktualizaci začal chovat divně a spousta věcí byla jinak.

17.2.2024 v 7:07 | Karma: 29,40 | Přečteno: 873x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 2125
  • Celková karma 31,33
  • Průměrná čtenost 1304x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.