Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak Maruška svým rozměrným pozadím učila cizinku slušnému chování

„Včera jsem tu svou macatou postavu fakt ocenila, Honzo.“ Maruška se zprudka posadila, až pod ní proutěné křesílko strastiplně zaúpělo. Proti svým zvyklostem si vysypala do kafe snad půlku cukřenky a dala se do vyprávění.

Jela jsem ze Smíchova na Mírák a nechtělo se mi do metra, tak jsem vlezla do sedmičky. Bylo před pátou, dost nacpáno, ale já měla kliku, sedla jsem si k okýnku na dvousedačku poblíž jedněch dveří. Vedle mě se posadil nějakej mlaďas, takový hubený vyžle. A začal podřimovat. Možná byl po flámu, snad po náročný šichtě, co já vím. Neštudovala jsem ho, koukala z okna, jaký je pěkný, když ještě není úplně tma a přitom už svítěj lucerny.

Tramvaj se pěkně narvala, courali jsme se a lidi začali remcat. Někdy ti nechápu, proč všichni pořád tolik pospíchaj. Dojeli jsme na Karlák, dveře se otevřely, několik vystoupilo, ale daleko víc se cpalo dovnitř. A mezi nima stará bábinka s hůlkou, co sotva vylezla po schůdcích. Táhla s sebou pár balíčků a usmívala se, možná se vracela z nákupu dárků pro vnoučata. Byla taková křehoučká a čisťoučká jako z cukru a já měla hezkej pocit, že v tom zmatku všedního odpoledne taky někdo myslí na druhý.

Rozjeli jsme se do Ječný, cuklo to a ten vedle mě se probudil. Zívnul, zamrkal, kouknul na babičku a hned na ní zamával, „paní, pojďte si sednout, já vás rád pustím.“ A vstal. Babí mu gestem poděkovala a jakože se teda posadí. Akorát mezi ní a tím uvolněným místem stálo pár lidí, tak ji chvilku trvalo, než se tam doštrachala. Už, už si chtěla sednout, jenomže těsně před ní se na to její místo prosmejkla taková ňáká mladá frajle. Byla zmalovaná, jakoby zrovna vylezla z bordelu a smrděla okolo sebe těžkou pižmovou voňavkou, až se mi z toho málem zvednul žaludek.

Ten mladěj hubeňour jen rozhodil rukama, ukázal na babičku a bezradně na mě koukal s otevřenou pusou. Ale já si řekla, že to tak nenechám a spustila jsem na tu pižmovou: „Slečno, ten mladík uvolnil své místo tady pro tu starou paní, buďte tak laskavá a pusťte ji sem sednout.“

„Ja sadila prvaja.“ Odpověděla mi napůl po našem a napůl po cizím. Ruštinu jsem už dávno zapomněla, ale tu melodii bezpečně poznám.

Naštvalo mě to, tak jsem na ní jen houkla: „Helejte, mně je úplně jedno, jestli jste byla první nebo poslední, ale jestli víte, co je to slušný chování, tak se koukejte zvednout.

Ale ona nic. Úplně mě ignorovala, snad to udělala naschvál. A začala rejdit prstama s dlouhejma lesklejma černejma nehtama po dispeji svýho mobilu. Honzo, já ti nevím, co to do mě najednou vjelo. Jak jsem viděla tu babičku, co nad ní tiše a smutně stojí s těma dárečkama a hůlkou, udělalo se mi před očima rudo. Zapřela jsem se rukou pod okýnkem a tím svým velkým zadkem začala sunout tu zmalovanou nekompromisně do uličky na zem.

„Što to ty ďélaješ ty ...“ Poslední slovo tý frajle si nepamatuju, moc slušný asi nebylo. Pak už jen vyjekla, zašermovala rukama a začala se sesouvat dolů. Než si stačila kecnout na zem, tak k ní přiskočil ten mladej hubenej a vzal ji pod ramenem.

Přišlo mi trochu divný, že ji teď chtěl pomoct, když ho před chvilkou vypekla, ale zmejlila jsem se v něm. On ji totiž přidržel, aby si nemohla rychle sednout zpátky, než se ta bábinka osmělí a stačí se sama usadit.

No a to je asi celý, Honzo. Řeknu ti, jak nemám noc proti slušnejm lidem, ať už jsou odkudkoli, tak tohle jsem udělala s gustem. A taky mi konečně aspoň jednou přišlo vhod, že jsem tak široká v bocích. 

Jo a ještě něco. Jakmile si babí sedla a mladej tu Rusku pustil, tak ta jen hodila hlavou, asi aby nás na závěr potrestala pořádnou dávkou toho svýho pižma. Pak zmizela mezi lidma, my se s hubeňourem na sebe koukli, zacukalo nám v koutcích a rozesmáli jsme se na celou tramvaj. Babí se chvíli ostejchla, pak si srovnala dárečky na klín a tichým smíchem se přidala k nám. Znělo to, jako když se najednou rozcinká tucet vánočních zvonků a já byla ráda, že jsem nejela tím metrem.

Autor: Jan Pražák | středa 22.11.2017 20:38 | karma článku: 42,53 | přečteno: 4051x
  • Další články autora

Jan Pražák

Heleno, hledej!

„Tak copak si dáte?“ Zeptal se nás prošedivělý číšník, když jsme se sobotního podvečera usadili se Soňou k restauračnímu stolu za účelem doplnění sil po odpoledním courání nezvykle chladnými ulicemi města.

24.4.2024 v 14:34 | Karma: 23,01 | Přečteno: 342x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 27,47 | Přečteno: 771x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,59 | Přečteno: 983x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,95 | Přečteno: 935x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

„Jakube, šel bys se mnou na rande?“ Zvedl jsem oči od monitoru, poodjel se židlí kousek dozadu a překvapeně se podíval na Markétu. Od své kolegyně bych čekal prakticky cokoli, ale takovou otázku rozhodně ne.

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 25,46 | Přečteno: 949x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 2128
  • Celková karma 31,19
  • Průměrná čtenost 1303x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.